Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Var finns alla finska superskidor i Helsingfors alla affärer?


Berra

Recommended Posts

Hej! Jag är konfunderad. Jag har varit i flertalet Intersport och Stadium i Helsingfors under senaste dagarna. Det finns en del toppmodeller från Fischer och Atomic i några få butiker, medan andra verkar mest ha mellanmodeller av diverse märken. Men vilka butiker är det som säljer toppmodellerna av Peltonen och Karhu? Jag är ju i finland för bövelen, hade förväntat mig att det kryllade av dessa i butikerna. De enda finska jag finner är halvdana Peltonen.

 

Dock fick jag med mig ett par Oneway diamond storm 10 Max för 990 kr. ordinarie 2700 spänn. Det kändes helt ok :).

 

tacksam för tips. det kanske finns specialbutiker med Peltonen och karhu?

 

Ha det bra!

Link to comment
Share on other sites

Verkar svårt att hitta skidaffärer i helsingforsregionen. intersport odyl har generellt riktigt dåligt utbud. Har dock hittat en: Kalle Sport http://www.kallesport.fi.

 

Vet inte vilka skidor de har inne, men borde ha det mesta eller veta var du kan få tag på det (du kan ju alltid ringa innan du åker dit). Vissa i personalen kan även tala helt ok svenska.

 

Undvik att åka dit på helger, var löjligt fullpackat när jag var där en lördag för några veckor sedan.

Link to comment
Share on other sites

Verkar svårt att hitta skidaffärer i helsingforsregionen. intersport odyl har generellt riktigt dåligt utbud. Har dock hittat en: Kalle Sport http://www.kallesport.fi.

 

Vet inte vilka skidor de har inne, men borde ha det mesta eller veta var du kan få tag på det (du kan ju alltid ringa innan du åker dit). Vissa i personalen kan även tala helt ok svenska.

 

Undvik att åka dit på helger, var löjligt fullpackat när jag var där en lördag för några veckor sedan.

Tack för tipset! Det ska jag kolla upp nån gång. Håller med om att det är dåligt sortiment i de flesta sportbutikerna, trots att det kryllar av skidspår runt stan. Gäller att hålla ögonen öppna för all skidutrustning här, de kör ju betydligt bättre rea på grejer här än hemmavid. Det verkar som om att de kör med " är det rea så är det", inget smårea som typ 20% här inte. Men de säljer ju slut på lagret då också, så kasnke helt rätt taktik. Hoppas få tag på Peltonen eller Karhu med ruskigt glid :) ha det!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...