Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Solstaloppet - 12/2 - Karlstad - Seedningslopp till Vasaloppet


Vasa

Recommended Posts

Tror inte det var jag' date=' men var så trött så att jag knappt kommer ihåg sista varvet, bröt dessutom en stav och fick åka med en stav i 6 km på första varvet, vilket slet på krafterna..[/quote']

Okej, om du nu inte var druvsockerpersonen, var du den som hade för stora handskar/händer till kontrollremmarna på några reservstavar?

Var en som hade det enligt rapporterna. :)

 

De skulle ha vari här och känt på glidet!

Jo det var ett riktigt björnglid denna dag. ;)

Hehe, mycket riktigt, det var jag... fick dock tag på några andra stavar, men dom var för långa och dessutom med bara enkla remmar så kunde inte släppa ut staven sista två varven utan fick hålla händerna knutna hela tiden, inte optimalt.. men man e ju inte den som bryter iaf:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply
Hehe, mycket riktigt, det var jag... fick dock tag på några andra stavar, men dom var för långa och dessutom med bara enkla remmar så kunde inte släppa ut staven sista två varven utan fick hålla händerna knutna hela tiden, inte optimalt.. men man e ju inte den som bryter iaf:)

Det var mitt "serviceteam" som du stötte på då.

Provade du att förstora remmarna? Tyvärr tror jag "servicechefen" var för oteknisk för det. :)

Link to comment
Share on other sites

Enligt min gps så var sträckan 41,44 km, jag hade 6 slag mer i minuten i puls jämfört med mattila.

Seedade in mig i led 4 i mattila och här skulle det bli i led 6.

Uppladdning inför mattila var obefintlig och inför solsta så laddades det med rätt mat, kolhydratsdryck och mycket sömn.

Så lite konstigt i bedömningen verkar det vara.

42,07 km enligt min 305:a och 41,71 enligt min FRWD. 157 i puls mot 156 i Mattila. Mattila var 42,44km enligt 305:an och gick 40 min snabbare.

Link to comment
Share on other sites

Det var mitt "serviceteam" som du stötte på då.

Provade du att förstora remmarna? Tyvärr tror jag "servicechefen" var för oteknisk för det. :)

Det gick inte, har rätt tjocka tumvantar när jag kör och de var väl inte lämpliga för dessa stavar helt enkelt. Blir att köpa nya stavar under morgondagen..

Tur att jag har snabb återhämtning iaf, e lite sugen på att köra Skinnarloppet i helgen för att få lite revansch och förhoppningsvis seeda upp mig något led iaf, med hel utrustning och bättre uppladdning med mat och vätska!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...