Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Uppdaterade rekommendationer fr trningshjul

Dags att ska kontrakt hos Salomon

Jizerska Padesatka vinterns bsta event i Visma Ski Classics

Tomas Bredberg vinnare av Stora Skidsprspriset 2020

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Solstaloppet - 12/2 - Karlstad - Seedningslopp till Vasaloppet

• Vänligen logga in för att kunna svara
228 svar till detta ämne

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg
Jo det var lite tufft så du gjorde nog rätt Andreas som inte slet ut dig så länge. ;)

Vi får väl se till helgen då om vinnaren platsar i Elitledet eller om seedningsgruppen har gjort rätt, han ska vad jag förstår åka Skinnarloppet för att ta en plats där om planeringen håller.

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 094 inlägg

När kommer seedningstabellen ut? Det var mitt första lopp någonsin och jag väggade totalt, det var hemskt! Har aldrig varit så trött, fick ta rygg på en gammal tant som motionsåkte på sista varvet och kom i mål precis under dyra timmar, sista varvet på 1.30, ser inte fram emot vasaloppet längre...

Var det du som frågade efter druvsocker i uppförsbacken på golfbanan 3 km från mål?

paulinho

paulinho

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg
Bjorn12: Var det du som frågade efter druvsocker i uppförsbacken på golfbanan 3 km från mål?

Tror inte det var jag, men var så trött så att jag knappt kommer ihåg sista varvet, bröt dessutom en stav och fick åka med en stav i 6 km på första varvet, vilket slet på krafterna..
Vart ju en riktig besvikelse när det inte blev nån vätska på sista varvet oxå, när krafterna var helt borta. Men revanschlustan e stor, för nu har jag i alla fall lärt mig hur viktigt det är att fylla på depåerna före och under loppet!

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 094 inlägg

Jag hade visst fel, det blev ännu hårdare.
Får ta Holmstrand i örat nu att han inte kört några mer tävlingar innan. ;)
Var nog ganska säker på att hamna i 2an, tur att man seedat sig redan...

Elit: -
1: -
2: 2.25
3: 2.35
4: 2.45
5: 2.55
6: 3.05
7: 3.20
8: 3.35
9: 3.50

Bedrövligt. Ingen idé att åka några seedningslopp för seedningens skull. Ett stort skämt är vad det är. Ingen i led 1 är ju skandal. Avgå seedningskommitén.

Ja det var en tuff seedning, Led 9 för mig. Fick led 6 på ÖS i fjol då jag var i sämre form. De vet nog inte alltid vad de gör där uppe i Mora. De skulle ha vari här och känt på glidet!

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Tror inte det var jag, men var så trött så att jag knappt kommer ihåg sista varvet, bröt dessutom en stav och fick åka med en stav i 6 km på första varvet, vilket slet på krafterna..

Okej, om du nu inte var druvsockerpersonen, var du den som hade för stora handskar/händer till kontrollremmarna på några reservstavar?
Var en som hade det enligt rapporterna. :)

De skulle ha vari här och känt på glidet!

Jo det var ett riktigt björnglid denna dag. ;)

Redigerat av Vasa, 15 februari 2011 - 23:26 .

paulinho

paulinho

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Okej, om du nu inte var druvsockerpersonen, var du den som hade för stora handskar/händer till kontrollremmarna på några reservstavar?
Var en som hade det enligt rapporterna. :)

De skulle ha vari här och känt på glidet!

Jo det var ett riktigt björnglid denna dag. ;)

Hehe, mycket riktigt, det var jag... fick dock tag på några andra stavar, men dom var för långa och dessutom med bara enkla remmar så kunde inte släppa ut staven sista två varven utan fick hålla händerna knutna hela tiden, inte optimalt.. men man e ju inte den som bryter iaf:)

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Hehe, mycket riktigt, det var jag... fick dock tag på några andra stavar, men dom var för långa och dessutom med bara enkla remmar så kunde inte släppa ut staven sista två varven utan fick hålla händerna knutna hela tiden, inte optimalt.. men man e ju inte den som bryter iaf:)

Det var mitt "serviceteam" som du stötte på då.
Provade du att förstora remmarna? Tyvärr tror jag "servicechefen" var för oteknisk för det. :)

Redigerat av Vasa, 15 februari 2011 - 23:43 .

bjorn12

bjorn12

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 094 inlägg

Enligt min gps så var sträckan 41,44 km, jag hade 6 slag mer i minuten i puls jämfört med mattila.
Seedade in mig i led 4 i mattila och här skulle det bli i led 6.
Uppladdning inför mattila var obefintlig och inför solsta så laddades det med rätt mat, kolhydratsdryck och mycket sömn.
Så lite konstigt i bedömningen verkar det vara.

42,07 km enligt min 305:a och 41,71 enligt min FRWD. 157 i puls mot 156 i Mattila. Mattila var 42,44km enligt 305:an och gick 40 min snabbare.

Redigerat av bjorn12, 15 februari 2011 - 23:54 .

paulinho

paulinho

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Det var mitt "serviceteam" som du stötte på då.
Provade du att förstora remmarna? Tyvärr tror jag "servicechefen" var för oteknisk för det. :)

Det gick inte, har rätt tjocka tumvantar när jag kör och de var väl inte lämpliga för dessa stavar helt enkelt. Blir att köpa nya stavar under morgondagen..
Tur att jag har snabb återhämtning iaf, e lite sugen på att köra Skinnarloppet i helgen för att få lite revansch och förhoppningsvis seeda upp mig något led iaf, med hel utrustning och bättre uppladdning med mat och vätska!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar