Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Skidskyttefrbundet frstrker med Jean-Marc Chabloz som ny skyttetrnare

Anders Bystrm blir ny landslagschef

Uppdaterade rekommendationer fr trningshjul

Dags att ska kontrakt hos Salomon

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Solstaloppet - 12/2 - Karlstad - Seedningslopp till Vasaloppet

• Vänligen logga in för att kunna svara
228 svar till detta ämne

TT

TT

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 565 inlägg
Lycka till alla som ska köra! Jag kommer ut och hejar på er. Känns trist att inte kunna vara med kan jag lova.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Lycka till alla som ska köra! Jag kommer ut och hejar på er. Känns trist att inte kunna vara med kan jag lova.

Ja det är trist. :( Kommer i varje fall att hålla utkik...
Du hade inte kunnat staka runt heller som ett träningspass?

Farsan var lite besviken på att inte globen kommer. ;)

Redigerat av Vasa, 11 februari 2011 - 21:18 .

Jan_H

Jan_H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 420 inlägg

Ähh i måndags då har du läkt! Bara att ösa på och visa vad dubbelstakning är!

Nja det sitter nog i. ;)
Sedan är det nog en viss risk att det kan bli besvärligt att staka i motlut och uppför då det har kommit ganska mycket snö som inte lär ha satt sig helt.
Tar inte dyrstavarna då jag är lite rädd att de kan försvinna ner inimellan som MMG skrev...

Bra idé med stavarna, innan snön var det inte roligt med dyrstavar på banan som for ner i alla möjliga hål. Hoppas det är bättre imorgon efter prepparering.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Bra idé med stavarna, innan snön var det inte roligt med dyrstavar på banan som for ner i alla möjliga hål. Hoppas det är bättre imorgon efter prepparering.

Ska du åka?

Jan_H

Jan_H

Medlem

• Members
  • Pip
  • 420 inlägg
Hade planerat det men all planering har ändrats. Har varit krasslig sedan jul och äter nu penicillin samt fick fyra kortisonsprutor i tålederna förra veckan efter att fötterna fullständigt ballat ur (kan inte gå upp på tå). Har i alla fall en liten, liten förhoppning om Öppet spår men det känns långt ifrån eftersom det är svårt att ha skor på fötterna just nu. Men, men än har jag inte gett upp :)

TT

TT

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 565 inlägg

Ja det är trist. :( Kommer i varje fall att hålla utkik...
Du hade inte kunnat staka runt heller som ett träningspass?

Jag vill inte vara med i några vurpor innan knäet har blivit bra, annars hade jag kunnat stakat runt. Är lite sugen på att köra 20km men det är kanske dumt. Får fundera men jag kommer i alla fall att staka omkring en hel del i morgon.

Det var synd att Globen hoppade av. Hade ju varit kul att se er båda så att man vet vilken man ska satsa tipspengarna på inför Vasan..

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg

Hade planerat det men all planering har ändrats. Har varit krasslig sedan jul och äter nu penicillin samt fick fyra kortisonsprutor i tålederna förra veckan efter att fötterna fullständigt ballat ur (kan inte gå upp på tå). Har i alla fall en liten, liten förhoppning om Öppet spår men det känns långt ifrån eftersom det är svårt att ha skor på fötterna just nu. Men, men än har jag inte gett upp :)

Ja det låt ju inte så bra. :(

-25 här nu på morgonen så spåren borde väl fryst ihop bra även borta i Karlstad.

Redigerat av Vasa, 12 februari 2011 - 05:27 .

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg
Ja det blev ju en rolig tävling för min del........ Låg på 10e plats och bröt av båda stavarna när jag och en till krokade ihop. Och såklart så stod man 6 km in i skogen! Åkte tillbaka sakta och bröt. Hoppas det går bättre för er andra!

Nu ska jag inte ha mer skigo stavar. nån som vet några bra och är lite mer hållbarare än skigo's stavar? . Funderar på Swix CT1 Star eller Oneway Diamond Storm 10 MAX.
Nån som har mer erfarenthet av dessa?

Har gjort över med 4 skigo stavar sedan december och börjar bli ordentligt trött på detta.......

Edit: Går det att reklamera stavarna? Köpte dom ju på nätet iofs. Från Xcountrysports, men jag tyckte allt att stavarna gick av lite väl lätt!

Redigerat av Andreas87, 12 februari 2011 - 14:05 .

Mål 2015: Elitled VL. Topp 150.

Fisk

Fisk

Medlem

• Members
  • Pip
  • 232 inlägg
Synd att det sket sig Andreas. Tyvärr tror jag inte att det går att reklamera stavar som gått sönder vid en incident, utan ska man reklamera stavar gäller det nog att man knäckt dom vid vanlig stakning och kan visa att det berott på ett fel i tillverkningen.
/ Vasaloppet 2011: 7h4min.
Mål för Vasaloppet 2012: Medaljtid

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Synd att det sket sig Andreas. Tyvärr tror jag inte att det går att reklamera stavar som gått sönder vid en incident, utan ska man reklamera stavar gäller det nog att man knäckt dom vid vanlig stakning och kan visa att det berott på ett fel i tillverkningen.

Ja det var riktigt surt :/ . Men får ta nya tag på skinnarloppet nästa söndag.
Jo det är väl svårt att göra det antar jag, det var det ja misstänkte hehe

Fisk

Fisk

Medlem

• Members
  • Pip
  • 232 inlägg
Skönt att detta inte var det sista då. Vilket led står du i, och vilket är målet att komma till?

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Skönt att detta inte var det sista då. Vilket led står du i, och vilket är målet att komma till?

ja riktigt skönt :D . Just nu står jag i 3e i VL , Målet är 2a. Körde du också idag?

Fisk

Fisk

Medlem

• Members
  • Pip
  • 232 inlägg
Nej, kör Ulricehamnsloppet imorgon. I år kan jag dock bara drömma om led 3, men hoppas på bättre nästa år.

Alcazar

Alcazar

Medlem

• Members
  • Pip
  • 130 inlägg
Blev ingen rolig dag för mig heller.

Kände direkt att mitt glid var mycket sämre än vanligt, även i liknande före. Det var dessutom sämre än typ alla andras. Jag hade bara BWLF, ett lager invärmt två gånger sedan svalnat och sicklat. BWLF är nytt för mej och det blev ju väldigt hårt så jag upplevde att det var riktigt svårt att sickla bort när det svalnat. Inte som med andra glidvallor, min känsla var att det liksom blev kvar ett lager BWLF, dock blankt och fint efter borstningen.

Resultatet kändes uselt.

Hur gick det för er andra? Vad la ni för glid?
VL 2012 6:32. Medaljtid vilket år som helst...

JakobMinell

JakobMinell

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 642 inlägg
Väntar spänt på Globens och Vasas resultat :D
HalvVasan: 2010: 3h 20min, 2012: 2h22 min
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Väntar spänt på Globens och Vasas resultat :D

globen körde inte idag :) han hade tydligen träkeps :D. Vasa tror jag kom på 13e plats!

JakobMinell

JakobMinell

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 642 inlägg
Oj! 13 av hur många? 15? :)
HalvVasan: 2010: 3h 20min, 2012: 2h22 min
Vasaloppet: 2011: 5h39 min, 2012: 4h51 min, 2013 : Bosatt i Australien, återkommer 2014

Andreas87

Andreas87

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 729 inlägg

Oj! 13 av hur många? 15? :)

jag tyckte farsan sa att han kom på 13 e plats. kanon i så fall ! ja vet inte för ja åkte hem haha, var så jäkla besviken på mig själv . 300 st var det i våran klass i alla fall. tot : omkring 500 st

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 127 inlägg
Ja det var inte skoj för Andreas, såg dig när du stod i kanten med stavarna. :(
Jag hade nog ringt till Skigo och Xcountrysports ändå för de verkar väldigt känsliga.
Ska ju gå att ramla med dem, har själv gjort det med t.ex Oneway Storm och Swix CT1.
Jag körde med Racewax idag för vågade inte använda mina Swix med tanke på stavfästet.
Tyvärr skulle man gjort slag i saken och köpt Rex stora trugor så här i efterhand.

Jo slutade på 13e plats. Fast det beror ju en del på motståndet.
Var några Skidforumare före i mål, bland annat henka67 som nog skulle kommit ännu längre fram utan ett par vurpor.
Och sedan några efter också, nästan en Skidforum-träff...
Kände lite prestationsångest innan start när "alla" verkade känna Vasa i startfållan, eller ökänd kanske är en bättre benämning.

Tack till MMG för extramuggen med dricka inför sista varvet och TT och Andreas pappa för påhejningen!!! :)

Syndade en timme före loppet och akutla på några korta lager med Rode Blå Super Extra efter att ha teststakat.
Men det blev mest stakning ändå, upp för golfbacken stakade jag första varvet men diagonalade de andra två då stavfästet försvann även där. Och på sista var det svårt att diagonala då spåren var så dåliga.

Artikel:
http://www.vf.se/spo...-i-solstaloppet
Vi är bäst i väst! :D

Allt som allt, egentligen en väldigt trevlig tävling med fin bansträckning men det är ju för synd att man inte ska kunna få ordnat med pistmaskin i Karlstad med tanke på så många som tränar på området. För de måste nog hänga med och pista ganska ofta när det kommer snö för att det ska gå bra.
Och till nästa år hoppas jag att vi får samma muggar vid drickakontrollerna som på Vasaloppets - Enervits modell!

Redigerat av Vasa, 12 februari 2011 - 17:39 .

Berra

Berra

Medlem

• Members
  • Pip
  • 169 inlägg

Blev ingen rolig dag för mig heller.

Kände direkt att mitt glid var mycket sämre än vanligt, även i liknande före. Det var dessutom sämre än typ alla andras. Jag hade bara BWLF, ett lager invärmt två gånger sedan svalnat och sicklat. BWLF är nytt för mej och det blev ju väldigt hårt så jag upplevde att det var riktigt svårt att sickla bort när det svalnat. Inte som med andra glidvallor, min känsla var att det liksom blev kvar ett lager BWLF, dock blankt och fint efter borstningen.

Resultatet kändes uselt.

Hur gick det för er andra? Vad la ni för glid?

jag hade bra glid. jag körde med skigo blå HF blandat med skigo blå HF nysnö. Hade bättre glid än de flesta, det var enormt härligt att ha det för en gångs skull. Det var ett jobbigt lopp i all nysnö.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar