Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Träning i Lida


Lakota

Recommended Posts

Körde 1.45h intervall- A3 i 4min sedan 3min aktivvila m 1.12h i 17' date='8km spåret idag var mkt väjningar och stundtals riktigt snabba spår. Kul men alla bombhål efter folks huvuden när de försökt skida o stå på huvet samtidigt... nåja vurpade själv i harbrosvängen idag.

Men härligt med snabba klisterspår!![/quote']

Jag körde 42 km idag i Lida. Gick ut kl 13. Tejp under skidorna, helt perfekt fäste.

Köpte på mig nya klisterskidor Madshus nanosonic i nov. o har längtat efter en riktig klisterpremiär!! swix Kr50+skigo rött som hallonen på tårtan gav kanonfäste!

 

Ska coacha ett gäng tjejer i stafettvasan iår o har rek tejp för enkelhetens skull fastän aldrig prövat själv m den fvallan, är d ngt man ska tänka på om man bara vallat m burk/klister?

Det bör inte vara alltför mjuka skidor för att det inte ska ta så mycket glid. Lägg dessutom lite kortare än vid burkvalla (ungefär som klister).

Är det nysnö bör man täcka med motsv burkvalla. Är det lite dåligt fäste om det är för isigt eller för blött kan man bättra på l i t e med motsv klister...

Det här blandföret tycker jag är idealiskt för tejpen. Körde med Swix tejp som skall vara samma som Starts.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Intresse för Race i Lida 7' date='6an lördag eller söndag efter 12 ??[/quote']

Får man haka på?

 

Med 7,6:a menas 7,6km? race i ett varv?

Tänkte köra på hårt i 45min o sen 45min lugnare. Kör 7,6 på bäst 23min. Tänkte köra igång 1330 imorgon vid konstsnöhögen.

Link to comment
Share on other sites

Intresse för Race i Lida 7' date='6an lördag eller söndag efter 12 ??[/quote']

Får man haka på?

 

Med 7,6:a menas 7,6km? race i ett varv?

Tänkte köra på hårt i 45min o sen 45min lugnare. Kör 7,6 på bäst 23min. Tänkte köra igång 1330 imorgon vid konstsnöhögen.

ok! vad var det för före när du körde 23min?

Link to comment
Share on other sites

Får man haka på?

 

Med 7' date='6:a menas 7,6km? race i ett varv?[/quote']

Tänkte köra på hårt i 45min o sen 45min lugnare. Kör 7,6 på bäst 23min. Tänkte köra igång 1330 imorgon vid konstsnöhögen.

ok! vad var det för före när du körde 23min?

Hårt och lite isigt. Antog att du genomskådade det :-)

Link to comment
Share on other sites

Det lutar åt att det blir en lite längre ut-och-njut-tur för min del. Tänkte passa på och köra det långa spåret ute i haninge nu när vi fått så mycket snö. Fis-åka lite i solen nu när vi har fjäll-landskaps-feeling i huvudstaden.

 

 

....eller så vek jag ner mig när du redovisade dina tider :)

 

skämt å sido, har du möjlighet kan du ju kasta ett öga på forumet innan du sticker, om man ändrar sig under fö.m. i morgon.

Link to comment
Share on other sites

Körde 7,6an igår som nr 2 i spåret efter pistkillen, och det är helt klart hela rundan som gäller i dag dvs 17,9 o ett varv ev. på 7,6an. Har resten av familjen i pulkabacken samtidigt så hinner bara 90min körning. Skönt o ställa undan klisterskidorna!
Link to comment
Share on other sites

Körde 7,6an igår som nr 2 i spåret efter pistkillen, och det är helt klart hela rundan som gäller i dag dvs 17,9 o ett varv ev. på 7,6an. Har resten av familjen i pulkabacken samtidigt så hinner bara 90min körning. Skönt o ställa undan klisterskidorna!

Hur gick det för dig? Får man fråga vad du fick för tid på 17,9 i dag?

Link to comment
Share on other sites

Körde 7' date='6an igår som nr 2 i spåret efter pistkillen, och det är helt klart hela rundan som gäller i dag dvs 17,9 o ett varv ev. på 7,6an. Har resten av familjen i pulkabacken samtidigt så hinner bara 90min körning. Skönt o ställa undan klisterskidorna![/quote']

Hur gick det för dig? Får man fråga vad du fick för tid på 17,9 i dag?

1h15min. Har aldrig kryssat mellan fler åkare tidigare i Lida. 500m bilkö till parkeringsplatsen. Kör samma runda fast 1 varv till efter 14 idag!

Vad brukar du köra på?

Link to comment
Share on other sites

Körde 7' date='6an igår som nr 2 i spåret efter pistkillen, och det är helt klart hela rundan som gäller i dag dvs 17,9 o ett varv ev. på 7,6an. Har resten av familjen i pulkabacken samtidigt så hinner bara 90min körning. Skönt o ställa undan klisterskidorna![/quote']

Hur gick det för dig? Får man fråga vad du fick för tid på 17,9 i dag?

1h15min. Har aldrig kryssat mellan fler åkare tidigare i Lida. 500m bilkö till parkeringsplatsen. Kör samma runda fast 1 varv till efter 14 idag!

Vad brukar du köra på?

Då kanske man vågar haka på nån dag, trots allt.

 

Jag hade 1H 18min men den tiden går att pressa rejält. Det var första gången jag var där igår.

 

Hade du pulsklocka? Har du kvar några värden?

 

Jag fick 181 som max och 165 i snitt.

 

Det var grymt fina och kul spår, i alla fall. Helt klart roligast i sthlm.

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för dig? Får man fråga vad du fick för tid på 17' date='9 i dag?[/quote']

1h15min. Har aldrig kryssat mellan fler åkare tidigare i Lida. 500m bilkö till parkeringsplatsen. Kör samma runda fast 1 varv till efter 14 idag!

Vad brukar du köra på?

Då kanske man vågar haka på nån dag, trots allt.

 

Jag hade 1H 18min men den tiden går att pressa rejält. Det var första gången jag var där igår.

 

Hade du pulsklocka? Har du kvar några värden?

 

Jag fick 181 som max och 165 i snitt.

 

Det var grymt fina och kul spår, i alla fall. Helt klart roligast i sthlm.

Körde idag igen 2 varv på 17,9an. Medelhårt pass. A3(175-185) 10min A2(155-174) 1h46min. 1h12min på 1a varvet. Har tränat varje dag sen tisdags med seedningslopp förra sön i benen oxo så var rätt sliten idag. Utvilad tror jag oxo att d går o pressa tiden. Nu blir d vilodag imorgon

Link to comment
Share on other sites

oj, såg att jag missat ditt svar. kom just därifrån, körde på exakt samma tid idag men med betydligt lägre puls. exakt allt lika mot i lördags, förutom att jag körde fischer i dag...

 

i dag och i dag.... förresten.. tur att månen tittade fram för det var ganska mörkt ute i skogen, inte blev det bättre av att man höll på att förfrysa ena ögat och fick åka och kisa.

 

jag skulle nog må bra av att ta ett varv med dig. jag fastnar lätt i ett jkla lunkande när jag kör för mig själv. om du inte bara drar i väg vill säga :)

 

 

hur är det med Carl A mfl..? Kanske ska försöka välja ut en dag och tid lite längre fram och försöka få ihop några stycken!?

 

Är det fler som är intresserade??

Link to comment
Share on other sites

jag skulle nog må bra av att ta ett varv med dig. jag fastnar lätt i ett jkla lunkande när jag kör för mig själv. om du inte bara drar i väg vill säga :)

Varför startade du inte i Söderskidan då när du ändå var där?? På med nummerlappen så ska du se att det inte blir något lunkande!

Link to comment
Share on other sites

jag skulle nog må bra av att ta ett varv med dig. jag fastnar lätt i ett jkla lunkande när jag kör för mig själv. om du inte bara drar i väg vill säga :)

Varför startade du inte i Söderskidan då när du ändå var där?? På med nummerlappen så ska du se att det inte blir något lunkande!

Var du där? Jag körde förbi ett gäng som stod vid en manschall och höll på med nåt, sen körde jag förbi nån skylt som det stod "lilla slingan" på.

Link to comment
Share on other sites

jag skulle nog må bra av att ta ett varv med dig. jag fastnar lätt i ett jkla lunkande när jag kör för mig själv. om du inte bara drar i väg vill säga :)

Varför startade du inte i Söderskidan då när du ändå var där?? På med nummerlappen så ska du se att det inte blir något lunkande!

Det körs väl bara elljus spåret vid lida eller hur? Säkert en härlig urladdning. Blev d klassisk stil igår?

En annan fråga; vet nån skillnaden på rhode/swix fäd

Fästvalla i nysnö under -5? Upplever rhode multigrade som mer bett i den lila dvs men hur är den blå jmf m vr40?

Link to comment
Share on other sites

jag skulle nog må bra av att ta ett varv med dig. jag fastnar lätt i ett jkla lunkande när jag kör för mig själv. om du inte bara drar i väg vill säga :)

Varför startade du inte i Söderskidan då när du ändå var där?? På med nummerlappen så ska du se att det inte blir något lunkande!

Det körs väl bara elljus spåret vid lida eller hur? Säkert en härlig urladdning. Blev d klassisk stil igår?

En annan fråga; vet nån skillnaden på rhode/swix fäd

Fästvalla i nysnö under -5? Upplever rhode multigrade som mer bett i den lila dvs men hur är den blå jmf m vr40?

Ja fyra varv på elljuset. Det var fristil igår men runt hälften åker klassiskt ändå. Jag var där och tränade lite stakning, vågar inte tävla i skate med mina knän än. Men på torsdag är det åldersjakten på samma bana, då blir det nummerlapp på och fullt ös (vilket tyvärr är lite för sakta för mig för tillfället)

Link to comment
Share on other sites

Varför startade du inte i Söderskidan då när du ändå var där?? På med nummerlappen så ska du se att det inte blir något lunkande!

Det körs väl bara elljus spåret vid lida eller hur? Säkert en härlig urladdning. Blev d klassisk stil igår?

En annan fråga; vet nån skillnaden på rhode/swix fäd

Fästvalla i nysnö under -5? Upplever rhode multigrade som mer bett i den lila dvs men hur är den blå jmf m vr40?

Ja fyra varv på elljuset. Det var fristil igår men runt hälften åker klassiskt ändå. Jag var där och tränade lite stakning' date=' vågar inte tävla i skate med mina knän än. Men på torsdag är det åldersjakten på samma bana, då blir det nummerlapp på och fullt ös (vilket tyvärr är lite för sakta för mig för tillfället)[/quote']

Är begränsad till träning dagtid, antar att torsd tävl startar 18?

Link to comment
Share on other sites

Det körs väl bara elljus spåret vid lida eller hur? Säkert en härlig urladdning. Blev d klassisk stil igår?

En annan fråga; vet nån skillnaden på rhode/swix fäd

Fästvalla i nysnö under -5? Upplever rhode multigrade som mer bett i den lila dvs men hur är den blå jmf m vr40?

Ja fyra varv på elljuset. Det var fristil igår men runt hälften åker klassiskt ändå. Jag var där och tränade lite stakning' date=' vågar inte tävla i skate med mina knän än. Men på torsdag är det åldersjakten på samma bana, då blir det nummerlapp på och fullt ös (vilket tyvärr är lite för sakta för mig för tillfället)[/quote']

Är begränsad till träning dagtid, antar att torsd tävl startar 18?

18.30 eller 19 har jag för mig att den startar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...