Everest Posted October 6, 2011 Report Share Posted October 6, 2011 Seedning till Höstrullen' date=' är det du Everest som sköter den såsom du skötte det i Tidaholm med bravur, vill ogärna ha några bromsklossar mellan mig och mina arga konkurenter i början....:)[/quote']Helt rätt tänkt, annars får du väl på Hotell Bogesund igen gå upp tidigt och lägga ut skidorna:) Gjorde seedningen förra året på Höstrullen, men har inte hört något om årets lopp ännu. Hoppas det blir någon form av seedning i alla fall eftersom omkörningsmöjligheterna är klart begränsade även om det finns enstaka korta bredare partier, dvs bilvägar i början.Kan man inte starta på vägen bredvid cykelbanan så att det är bredare några hundra meter eller så. MEn det kanske inte är några problem, känns bara så trångt att man kan bli instängd där i början.Det blir seedning och sannolikt start på cykelbanan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasa Posted October 6, 2011 Report Share Posted October 6, 2011 Ni slipper i varje fall mig denna gång!För att citera Rotebrostakaren... ;)Vasa utvecklar en kraft vid stakning som jag inte är i närheten avSatsar istället en slant på Andreas87 och hoppas allt klaffar denna gång! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlis Posted October 7, 2011 Report Share Posted October 7, 2011 Hur många åker igentligen med träningshjul typ swenor #2 på rullskidtävlingar.Kommer man bara vara ivägen och komma ohjälpligt sist om man inte åker med tävlingsgrejer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dieraf72 Posted October 7, 2011 Report Share Posted October 7, 2011 Har testat detta med 2or och kom väldigt långt efter men det är trots det otroligt skoj att tävla. Har införskaffat tävlingsskidor nu och kan väl säga att jag fortfarande är långt efter men har iaf kunnat hänga på en del klungor så visst är det skillnad med riktiga grejer. Tyvärr är det svårt att hinna med i stakningen, blir lite kackig teknik men det kommer väl efter hand. Har kört två tävlingar på pu hjul och två på 2or så jag är ju inte rutinerad direkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skåningen Posted October 7, 2011 Report Share Posted October 7, 2011 Ser det skall vara minusgrader på morgonen på söndag, kanske skall ta med glidskidorna också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rullskidmannen Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hoppas det inte blir alltför trångt så man får plats med rullatorn. Jag hoppas på att Everest har gjort en bra indelning och gott om plats mellan leden så det inte blir grötit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjärry Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Ett varningens ord...under viadukten i backen nedmot Gånghester så har asfalten gett sig lite på båda sidar av banvallen så håll er någorlunda i mitten så det inte händer några otrevligheter.. Det är markerat med märkfärg men med de farter ni håller + att det brukar vara motsol där så kan det vara svårt att upptäcka i tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hur fungerar logistiken? Transporteras ombytet till Kransmossen?Hur tar man sig tillbaka till Starten? Kan man få bilskjuts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Det låg en hel del lösa stenar i höjd med banans högsta punkt (efter Rongedal) för två veckor sen. Nån som vet om det sopat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Det låg en hel del lösa stenar i höjd med banans högsta punkt (efter Rongedal) för två veckor sen. Nån som vet om det sopat?Jo det skall vara sopat igår. När vi åkte så var lite farligt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hoppas det inte blir alltför trångt så man får plats med rullatorn. Jag hoppas på att Everest har gjort en bra indelning och gott om plats mellan leden så det inte blir grötit.14 st i led 1 och ca 20 st i led 2-4 innan efteranmälningar. 2-3 åkare ryms i bred. Varje åkare tar max en meter i längd (en rullskida är ca 80 cm lång), alltså blir led 1 ca 7 m långt och de övriga ca 10 m. Med ca 15 m mellan markeringarna för varje led bör det bli OK. Vi får hoppas det går fort i början så att det inte klumpar ihop sig för mycket, men du skall nog få plats med rullatorn och slippa se oss åldringar och plogstakare denna gång:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Tittade in på anmälningslistan på idrottonline' date=' så att Sveriges troligtvis äldsta man kommer att åka, PETTERSSON Gustaf född 1900 Björnstorps IF, OTROLIGT! Jag har helt och hållet missbedömt Gustafs ålder, trodde inte han var en dag över 60![/quote']Ja vi satsar på erfarna män i SKi Team SkåneJa eller kvinnor som på BIF-rullen: Klass: D 21- - 30 Disciplin: Masstart klassisk stil Antal deltagare: 1FIS-kod Namn Födelseår Organisation FIS-punkter PETTERSSON Gustaf 1900 Björnstorps IF Klass: H 21- - 30 Disciplin: Masstart klassisk stil Antal deltagare: 5FIS-kod Namn Födelseår Organisation FIS-punkter BERGENGREN Rickard 1985 Björnstorps IF HUSELIUS Håkan 1972 Björnstorps IF JOHANSSON Marcus 1974 IK Stern LUNDBLAD Andreas 1986 OK Nackhe WICKSTRÖM Erik 1982 Ulricehamns IF Klass: H 40- - 30 Disciplin: Masstart klassisk stil Antal deltagare: 3FIS-kod Namn Födelseår Organisation FIS-punkter AASA Magnus 1962 OK Kullingshof BYDINGER Joakim 1964 Ronneby OK ÅSTRÖM Mikael 1971 Ronneby OK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skifahrer Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hoppas det inte blir alltför trångt så man får plats med rullatorn. Jag hoppas på att Everest har gjort en bra indelning och gott om plats mellan leden så det inte blir grötit.14 st i led 1 och ca 20 st i led 2-4 innan efteranmälningar. 2-3 åkare ryms i bred. Varje åkare tar max en meter i längd (en rullskida är ca 80 cm lång)' date=' alltså blir led 1 ca 7 m långt och de övriga ca 10 m. Med ca 15 m mellan markeringarna för varje led bör det bli OK. Vi får hoppas det går fort i början så att det inte klumpar ihop sig för mycket, men du skall nog få plats med rullatorn och slippa se oss åldringar och plogstakare denna gång:)[/quote']Är det helt omöjligt att kunna avancera från de bakre leden? Känns som att jag kommer få stå långt bak, har ju bara kört Hallands-rullski och var ju sjuk då så har ju inget bra resultat att seeda mig på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hur fungerar logistiken? Transporteras ombytet till Kransmossen?Hur tar man sig tillbaka till Starten? Kan man få bilskjuts?Ombytet körs till Kransmossen enligt inbjudan. D Det borde gå att hitta ngn bil som går tillbaka till starten. Prata med någon från Ulricehamn innan start eller ring innan för säkerhets skull. Alternativt kanske ngn kan köra er bil till Borås. I värsta fall finns bussar som går 13:10/15:10 från Borås och är framme 13:50/15:50 vid starten i Ulricehamn. Eller så får alla eller den som är piggast och inte dragit så mkt åka tillbaka och hämta bilen:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjärry Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Ett varningens ord...under viadukten i backen nedmot Gånghester så har asfalten gett sig lite på båda sidar av banvallen så håll er någorlunda i mitten så det inte händer några otrevligheter.. Det är markerat med märkfärg men med de farter ni håller + att det brukar vara motsol där så kan det vara svårt att upptäcka i tid.Citerar mig själv och meddelar att detta är har blivit åtgärdat under veckan.Nu skall jag bara ta beslutet om jag ska debutera i Rullskidstävling eller inte...siktar på att vinna om man vänder på listan isåfall :)Är det två klasser eller körs alla som tävlingsklass? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hur fungerar logistiken? Transporteras ombytet till Kransmossen?Hur tar man sig tillbaka till Starten? Kan man få bilskjuts?Ombytet körs till Kransmossen enligt inbjudan. D Det borde gå att hitta ngn bil som går tillbaka till starten. Prata med någon från Ulricehamn innan start eller ring innan för säkerhets skull. Alternativt kanske ngn kan köra er bil till Borås. I värsta fall finns bussar som går 13:10/15:10 från Borås och är framme 13:50/15:50 vid starten i Ulricehamn. Eller så får alla eller den som är piggast och inte dragit så mkt åka tillbaka och hämta bilen:)Någon som känner någon som kan tänka sig att köra vår bil till Kransmossen? Ring 0708-305623. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Hoppas det inte blir alltför trångt så man får plats med rullatorn. Jag hoppas på att Everest har gjort en bra indelning och gott om plats mellan leden så det inte blir grötit.14 st i led 1 och ca 20 st i led 2-4 innan efteranmälningar. 2-3 åkare ryms i bred. Varje åkare tar max en meter i längd (en rullskida är ca 80 cm lång)' date=' alltså blir led 1 ca 7 m långt och de övriga ca 10 m. Med ca 15 m mellan markeringarna för varje led bör det bli OK. Vi får hoppas det går fort i början så att det inte klumpar ihop sig för mycket, men du skall nog få plats med rullatorn och slippa se oss åldringar och plogstakare denna gång:)[/quote']Är det helt omöjligt att kunna avancera från de bakre leden? Känns som att jag kommer få stå långt bak, har ju bara kört Hallands-rullski och var ju sjuk då så har ju inget bra resultat att seeda mig på...Det är inte alls omöjligt att avancera även om det är lite svårare än de flesta andra tävlingar, det får alltid plats minst två st i bredd. Du behöver nog inte stå sist heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Startlista med seedning uppe nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
golvet Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Nån som vet hur det gått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Hästrullen! Som vanligt i täten. Var seg själv men fick hyfsad fart på tredjeklungan så att vi kom ikapp andra klungan, vilket var det bästa som hände på hela tävlingen. Sen i en nedförsbacke med ca 7 km kvar så står de tre hästar på banan och de vill inte flytta på sig. Det blev rätt hysteriskt och tog nog en minut innan vi kom förbi och flera anslöt bakifrån så det var dryga 20 man i en stor klunga ner mot Borås. Sen var jag totalrökt i klungspurten och fick precis stryk av 60-åringen i en intern pensionärsuppgörelse:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas87 Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Hästar ska vara i skogen och inte på en cykelbana!! Var lagomt irriterad... försökte å rycka flera gånger för att minska våran klunga, för jag visste att det skulle bli ett rent h-vete in till spurten annars, tyckte det var lite småfarligt på sina ställen, men värst var det med några som precis svängde framför en helt plötsligt! Nej det här var ingen höjdare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Everest Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Hästar ska vara i skogen och inte på en cykelbana!! Var lagomt irriterad... försökte å rycka flera gånger för att minska våran klunga, för jag visste att det skulle bli ett rent h-vete in till spurten annars, tyckte det var lite småfarligt på sina ställen, men värst var det med några som precis svängde framför en helt plötsligt! Nej det här var ingen höjdare...Jo, du gjorde dina starka ryck, fick hyfsade luckor och jag hängde på så gott jag kunde på max och när du lämnade över till mig så var jag helt färdig. Det var dock trots allt en hel del som släppte bak i klungan. Så om vi istället varit 4-5 man som växeldragit 30 sekunder var så kunde nog fler släppt, inkl mig själv kanske:) Sen kanske en banvall inte är så bra att köra masstart på trots allt, för platt och för smalt. Hästar är ju svåra att gardera sig mot men det blir ju känsligare på en så smal bana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
golvet Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 vem vann? Link to comment Share on other sites More sharing options...
apelsin Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Hästrullen! Som vanligt i täten. Var seg själv men fick hyfsad fart på tredjeklungan så att vi kom ikapp andra klungan, vilket var det bästa som hände på hela tävlingen. Sen i en nedförsbacke med ca 7 km kvar så står de tre hästar på banan och de vill inte flytta på sig. Det blev rätt hysteriskt och tog nog en minut innan vi kom förbi och flera anslöt bakifrån så det var dryga 20 man i en stor klunga ner mot Borås. Sen var jag totalrökt i klungspurten och fick precis stryk av 60-åringen i en intern pensionärsuppgörelse:)Men herregud, vad gjorde hästarna på banan?? Hade dom rymt??Inte kul att krocka med en häst...Mina hästar är jätterädda för ljudet som blir från stavarna mot asfalten. Det låter lite som knäppandet från ett elstaket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rible12 Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Hästar ska vara i skogen och inte på en cykelbana!! Var lagomt irriterad... försökte å rycka flera gånger för att minska våran klunga, för jag visste att det skulle bli ett rent h-vete in till spurten annars, tyckte det var lite småfarligt på sina ställen, men värst var det med några som precis svängde framför en helt plötsligt! Nej det här var ingen höjdare...Instämmer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.