Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Mina burkar


snöslask

Recommended Posts

Jag har börjat få en liten samling burkar man jag är osäker på om jag använder dem rätt? Funderar också på om jag ska komplettera med någon/några burkar? Skulle vara tacksam för åsikter och råd! Jag skriver vilka burkar jag har och vilka jag funderat på att skaffa, samt hur jag använt/tänkt använda dem (inom parentes står tillverkarens temp-angivelser).

 

Har idag:

Rode Blå II (-2--8): Riktigt kallt och nysnö.

Rode Violett Multigrade (0--2): Nysnö och minusgrader.

Start Base Wax: Värmt in som grund.

Start Yellow (+3-+1): Runt noll.

Start Purple (+1--3): -3--6 ungefär.

Start Blue (-2--6): -6--15 ungefär.

SkiGo XC Grön (-7--20): -15 och kallare.

 

Funderar på:

Rode Blå Super (-1--3): Nånstans mellan Blå II och Violett Multigrade?

Rode Violett (0) och/eller Violett extra (0-+1): Nysnö och varmare än Violett Multigrade?

Start Green (-5--10): Mellan Start Blue och SkiGo Green?

Link to comment
Share on other sites

Redigera rubriken så den innehåller 'Rode' så kanske den uppmärksammas av Petr, som verkar vara Rode-guru :)

 

Är själv intresserad att se vilken input du får på din tråd då jag har i princip samma uppsättning som dig (plus Start tjära). Startburkarna är inte svårbegripliga men jag har inte riktigt fattat Rode än.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren! :)

Efter att läst och funderat lite mer så blev det kompletterat med Rode Blå Super, Violett och Violett Extra. Dessa plus Violett Multigrade (som jag redan hade) känns som en lagom och ganska så komplett uppsättning nysnövallor. Blå II är tydligen inte direkt någon nysnövalla.

Start Grön kändes onödig.

Link to comment
Share on other sites

Redigera rubriken så den innehåller 'Rode' så kanske den uppmärksammas av Petr, som verkar vara Rode-guru :)

 

Är själv intresserad att se vilken input du får på din tråd då jag har i princip samma uppsättning som dig (plus Start tjära). Startburkarna är inte svårbegripliga men jag har inte riktigt fattat Rode än.

Lejonet2 skriver intressant och informativt om rode i den här tråden http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4093&p=3

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...