Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Norrbärke Skimaraton 23/1-2011


Damarst

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply
Härlig bana, men var det inte dåligt preppat? Jag tyckte redan förra året att stvfästet var dåligt, i år tyckte jag det var ännu sämre :(. Synd, annars en kanontävling!

Ja visst var det en härlig bana. Måste säga att sträckan förbi sjöarna (där det var singelspår) var hur rolig som helst, lite klassiskt nästan som turspår.

 

Pratade med han som hade preppat spåren uppe på rundslingan och dessvärre går det inte att få bättre när de bara har skoter att tillgå. han hade kört varje dag nu i en vecka för att få till bra stavfäste.

Tyckte det var ok första varvet men på det andra var det stora hål.

Link to comment
Share on other sites

Härlig bana' date=' men var det inte dåligt preppat? Jag tyckte redan förra året att stvfästet var dåligt, i år tyckte jag det var ännu sämre :(. Synd, annars en kanontävling![/quote']

Ja visst var det en härlig bana. Måste säga att sträckan förbi sjöarna (där det var singelspår) var hur rolig som helst, lite klassiskt nästan som turspår.

 

Pratade med han som hade preppat spåren uppe på rundslingan och dessvärre går det inte att få bättre när de bara har skoter att tillgå. han hade kört varje dag nu i en vecka för att få till bra stavfäste.

Tyckte det var ok första varvet men på det andra var det stora hål.

Ja verkligen! Spåren där var verkligen roliga. man längtade tillbaka dit efter första varvet. Där var stavfästet riktigt bra också.

Generellt var stavfästet mycket bättre än fjor, även om det inte var helt bra givetvis.

 

Tack för en bra arrangerad tävling!

Link to comment
Share on other sites

Väldigt nöjd med gårdagen, instämmer med ovanstående inlägg - väldigt rolig bana, lite dåligt stavfäste bitvis men mycket nöjd med loppet som helhet.

 

När kommer seedningen ut, onsdag, torsdag? Nån som vågar på sig ett tips?

Vinnartid 2.00.06, i fjol 1.54.34.

Link to comment
Share on other sites

Väldigt nöjd med gårdagen, instämmer med ovanstående inlägg - väldigt rolig bana, lite dåligt stavfäste bitvis men mycket nöjd med loppet som helhet.

 

När kommer seedningen ut, onsdag, torsdag? Nån som vågar på sig ett tips?

Vinnartid 2.00.06, i fjol 1.54.34.

Samma seedningtider som Grotfallsrundan kanske? Ronnie Lööf åkte på samma tid, typ 2.00 i båda loppen.

Link to comment
Share on other sites

Väldigt nöjd med gårdagen' date=' instämmer med ovanstående inlägg - väldigt rolig bana, lite dåligt stavfäste bitvis men mycket nöjd med loppet som helhet.

 

När kommer seedningen ut, onsdag, torsdag? Nån som vågar på sig ett tips?

Vinnartid 2.00.06, i fjol 1.54.34.[/quote']

Samma seedningtider som Grotfallsrundan kanske? Ronnie Lööf åkte på samma tid, typ 2.00 i båda loppen.

Det hoppas jag på!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
tänkte eventuellt åka nu iår ser att det flyttat till grotfallet

någon som vet hur det ser ut där nu efter helgen tävling?

finns ingen uppdaterad status på skidspar

 

Har det kommit mer snö eller får ni regn och blåst även i grängestrakterna?

Var iallafall fina spår på elljusspåret igårkväll och ikväll har det kommit några centimeter nysnö.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan, kommer att köra på söndag 22/1 (Blir premiär på natursnö) och undrar om föret. Hur mycket snö har det kommit inatt/idag? Funkar det med kall burkvalla som fäste nu? Jag antar det var klister eller mjuk burk som gällde på Grotfallsrundan förra helgen.
Link to comment
Share on other sites

Jag hade planer på att köra dubbelt men nu blev det en lite prikär familjesituation, så jag får tyvärr ställa in rubbet sen har jag inte tränat mycket alls på snö ;(

 

Hade varit kul att stöta på Er, men jag önskar er lycka till på lördag och söndag :) Skall bli intressant att se vad du åker på Globen ;)

 

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Synd att du inte kunde ställa upp!

 

Minus 4 grader i morgon så de blir nog blå rode valla och pulver glid! Ska försöka valla så man kan stå fartställning halva golfbanan! :)

 

"Dalarna" preppa skidorna och ställ dig på startlinjen i

Morrn! Tryck en plåt lasagne ikväll så hinner du återhämta dig :)

 

Hur ska ni andra valla???

 

Håll utkik efter en team skidforummössa "blå och gul" så hittar ni mig :) speciellt Ludvika 007 så man kan bli inzoomad :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...