Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Norrbärke Skimaraton 23/1-2011


Damarst

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply
Vad gissar ni på för seedning? 1.53, 1.54 eller 1.55 för elit?

Har sett seedningar där Moberg vunnit där lagt på över 5 minuter men gratfallsrundan var hårdare än så mot vinnaren. Ändå tror jag inte det kan bli mindre än 1.55, snarare mer

 

Kul med Youtube-filmerna för övrigt!

Link to comment
Share on other sites

Fina filmer 007' date=' nöjd med min egen stakteknik. Undrar, vem hade en stor hund som hejade/skällde riktigt bra i backen på sista varvet? Sådan hund borde vara på skidtävlingar oftare.[/quote']

Vad har du för nummer =) ?

27 om jag inte minns fel. Ganska upprätt i kroppen när jag stakar, iaf på prologvarvet. Verkligen kul med filmerna, bra att studera tekniken i en tävlingssituation.

Link to comment
Share on other sites

Fina filmer 007' date=' nöjd med min egen stakteknik. Undrar, vem hade en stor hund som hejade/skällde riktigt bra i backen på sista varvet? Sådan hund borde vara på skidtävlingar oftare.[/quote']

Vad har du för nummer =) ?

27 om jag inte minns fel. Ganska upprätt i kroppen när jag stakar, iaf på prologvarvet. Verkligen kul med filmerna, bra att studera tekniken i en tävlingssituation.

När jag bara tittade på filmerna blandade jag ihop dig med nr 15 när jag mest koncentrerade mig på håret. ;) (Nr 15 David Holmström trodde jag var "gamla Täby-David", d.v.s. "sonen Holmström", men jag blir lite osäker nu när jag inte känner igen honom på filmen. I så fall har han skaffat ditt hår Lejonet2 sen sist jag träffade honom, eller så finns det två David Holmström???. Men jag känner ju knappt igen kompisen Myhr på filmen heller...)

 

Starkt jobbat Lejonet2!!! Det känns som du tagit ett litet kliv framåt i år eller? Lycka till!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vad har du för nummer =) ?

27 om jag inte minns fel. Ganska upprätt i kroppen när jag stakar' date=' iaf på prologvarvet. Verkligen kul med filmerna, bra att studera tekniken i en tävlingssituation.[/quote']

När jag bara tittade på filmerna blandade jag ihop dig med nr 15 när jag mest koncentrerade mig på håret. ;) (Nr 15 David Holmström trodde jag var "gamla Täby-David", d.v.s. "sonen Holmström", men jag blir lite osäker nu när jag inte känner igen honom på filmen. I så fall har han skaffat ditt hår Lejonet2 sen sist jag träffade honom, eller så finns det två David Holmström???. Men jag känner ju knappt igen kompisen Myhr på filmen heller...)

 

Starkt jobbat Lejonet2!!! Det känns som du tagit ett litet kliv framåt i år eller? Lycka till!!!!

Nej, David har inte skaffat dreads, riktigt så cool är han inte. Klivet tog jag väl redan på er rullskidtävling i höstas, iofs hade jag riktiga skidor. I söndags hade jag usla skidor i början, annars hade man varit i 0-ledet nu.

Link to comment
Share on other sites

Nej, David har inte skaffat dreads, riktigt så cool är han inte.

OK! (Då är det väl "sonen" då???)

 

Klivet tog jag väl redan på er rullskidtävling i höstas, iofs hade jag riktiga skidor. I söndags hade jag usla skidor i början, annars hade man varit i 0-ledet nu.

Ja på vår lilla rullskidtävling var du stark! Men du ser nästan starkare ut nu. (Du har slagit Myhren på några tävlingar nu - även om jag vet att han var lite krasslig åtminstone dagen före tävlingen i söndags.)

Link to comment
Share on other sites

OK! (Då är det väl "sonen" då???)

Jag tror bestämt att du blandar ihop David Holmström med David Holmberg.

Nu känner jag mig klantig. Inte undra på att "han" inte var sig lik på film...

Och "sonen Holmberg" kör väl vad jag vet för Väsby och inte Täby, vad gäller skidor i alla fall.:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...