Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Stråkenloppet 23/1


Citius

Recommended Posts

Att jämföra i procent hur många som kom i ett visst led blir ju helt galet. Som jämförelse skulle jag säga att jag åkte ungefär lika bra på Intersportloppet förra veckan som i Södertäljeloppet förra året (båda gav också led 3). Både loppen hade ca 500 anmälda.

 

I Södertälje kom jag på plats 27 av männen. I Intersportloppet runt 160. Mycket högre nivå i Mora alltså.

+1

kan bara hålla med ! jag seedade upp mig till led 3 i intersportloppet och hade ca 190 st av 530 framför mig....så nog var det mycket bra åkare där......;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply
Att jämföra i procent hur många som kom i ett visst led blir ju helt galet. Som jämförelse skulle jag säga att jag åkte ungefär lika bra på Intersportloppet förra veckan som i Södertäljeloppet förra året (båda gav också led 3). Både loppen hade ca 500 anmälda.

 

I Södertälje kom jag på plats 27 av männen. I Intersportloppet runt 160. Mycket högre nivå i Mora alltså.

+1

kan bara hålla med ! jag seedade upp mig till led 3 i intersportloppet och hade ca 190 st av 530 framför mig....så nog var det mycket bra åkare där......;)

Håller med att Intersportloppet säkert innehåller fler VL åkare från led 1-2-3, ganska naturligt. Men grejen med Stråkens VL seedning är att åkare som är ca 30min efter Moberg i mål anses inte klara av att åka VL fortare än på mellan 6.30 - 7 tim !

Link to comment
Share on other sites

+1

kan bara hålla med ! jag seedade upp mig till led 3 i intersportloppet och hade ca 190 st av 530 framför mig....så nog var det mycket bra åkare där......;)

Håller med att Intersportloppet säkert innehåller fler VL åkare från led 1-2-3' date=' ganska naturligt. Men grejen med Stråkens VL seedning är att åkare som är ca 30min efter Moberg i mål anses inte klara av att åka VL fortare än på mellan 6.30 - 7 tim ![/quote']

Det var därför jag valde H40 och inte H21 som jämförelse, där skiljer det knappast så mycket mellan åkarna, men precis som jag också skrev så måste man jämföra med VL2010 för att få fram sanningen. Dock verkar det för mig absolut helt extremt osannolikt att det knappast finns några led 7-10 åkare i H40 på Intersportloppet och mängder på Stråkenloppet. Det är seedningen som är galen inte åkarna:)

Link to comment
Share on other sites

Har kollat VL-resultat på alla som VL seedade till led 5 på Stråkenloppet (2,34 -2,41). Det var 69 st varav 41 st körde VL förra året. Av dessa lyckades "hela" 4 st seeda upp sig, 4 st behöll sitt led och 34 st fick ett sämre led än sitt VL-resultat. 25 st ned 1 led och 8 st ned minst två led. Detta är ju uppenbart fel. Nästan så att hela intervallet borde seedats till led 4 istället vilket det i princip hade blivit med 10 minuters intervall istället för 7. Lär knappast bli samma utfall på Intersportloppet(:
Link to comment
Share on other sites

Har kollat VL-resultat på alla som VL seedade till led 5 på Stråkenloppet (2,34 -2,41). Det var 69 st varav 41 st körde VL förra året. Av dessa lyckades "hela" 4 st seeda upp sig, 4 st behöll sitt led och 34 st fick ett sämre led än sitt VL-resultat. 25 st ned 1 led och 8 st ned minst två led. Detta är ju uppenbart fel. Nästan så att hela intervallet borde seedats till led 4 istället vilket det i princip hade blivit med 10 minuters intervall istället för 7. Lär knappast bli samma utfall på Intersportloppet(:

Ja något har hänt, undrar om det kommer justeras

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...