Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilket startled i VL har ni?


Jocke89

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply
Står i led 2 efter förra vasan. Ska upp till ettan. Vet dock inte hur många lopp ja ska köra. Är det risk att bränna sig om man kör långlopp helger efter varandra?

Jag ska köra seedningslopp V 3, 5 och 7. Tror nog inte det kommer att vara någon fara med att bränna ut sig, de flesta lopp ligger ju runt 4 mil! Kanske att man drar ner på träningen lite istället.

Link to comment
Share on other sites

Står i led 2 efter förra vasan. Ska upp till ettan. Vet dock inte hur många lopp ja ska köra. Är det risk att bränna sig om man kör långlopp helger efter varandra?

Jag ska köra seedningslopp V 3' date=' 5 och 7. Tror nog inte det kommer att vara någon fara med att bränna ut sig, de flesta lopp ligger ju runt 4 mil! Kanske att man drar ner på träningen lite istället.[/quote']

Jo fast det känns som träning kan vara lika viktig. Varannan helg känns som lagom. Fast då blir det nog 2 lopp. 4 mils lopp sliter ju ändå rätt hårt. Drygt 2 timmars hårdkörning.

Link to comment
Share on other sites

Står i led 2 efter förra vasan. Ska upp till ettan. Vet dock inte hur många lopp ja ska köra. Är det risk att bränna sig om man kör långlopp helger efter varandra?

Jag ska köra seedningslopp V 3' date=' 5 och 7. Tror nog inte det kommer att vara någon fara med att bränna ut sig, de flesta lopp ligger ju runt 4 mil! Kanske att man drar ner på träningen lite istället.[/quote']

Jo fast det känns som träning kan vara lika viktig. Varannan helg känns som lagom. Fast då blir det nog 2 lopp. 4 mils lopp sliter ju ändå rätt hårt. Drygt 2 timmars hårdkörning.

Om du åkte förra Vasan på 5h17min så är du nog så pass vältränad att du säkert klarar 3 lopp, det är min uppfattning (Som ej bör förväxlas med en professionell uppfattning, då jag bara är en skidnybörjare som går på känsla). Men klarar du att seeda upp dig på den första kan du ju ta de andra som träningspass eller bara åka och njuta :)

Link to comment
Share on other sites

Jag ska köra seedningslopp V 3' date=' 5 och 7. Tror nog inte det kommer att vara någon fara med att bränna ut sig, de flesta lopp ligger ju runt 4 mil! Kanske att man drar ner på träningen lite istället.[/quote']

Jo fast det känns som träning kan vara lika viktig. Varannan helg känns som lagom. Fast då blir det nog 2 lopp. 4 mils lopp sliter ju ändå rätt hårt. Drygt 2 timmars hårdkörning.

Om du åkte förra Vasan på 5h17min så är du nog så pass vältränad att du säkert klarar 3 lopp, det är min uppfattning (Som ej bör förväxlas med en professionell uppfattning, då jag bara är en skidnybörjare som går på känsla). Men klarar du att seeda upp dig på den första kan du ju ta de andra som träningspass eller bara åka och njuta :)

Det är sant :) någon annan som har en smart åsikt?

Link to comment
Share on other sites

Startade och landade i led4 i fjol.I år mer träning och förhoppnings bättre teknik så jag siktar på 3:an. Ska köra nu i helgen, värmdö, södertälje, bessemer samt ÖS som seedning. Ser tävlingarna som bra kvalitetspass, så kan jag mysa runt lite i spåren under veckorna :-) Men sen e det i ärlighetens namn lite overkill men jag tänker att åtminstone ngt av loppet går nog kass med taskigt före, felvallat osv osv. så jag tar det säkra för det osäkra och kör lite fler lopp tänkte jag!

 

Har hittills ca. 65h på skidor denna säsong, siktar på 100h till vasan. Ligger på gränsen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...