Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilket startled i VL har ni?


Jocke89

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Led 5. Halkade ned i fjol efter att ha valt skidor och vallning som gick bäst i betongspåren dagen före VL, men hade fel spann för "sockret" i botten efter ompistningarna natten mot loppet. Lärt mig en läxa där inför skidval 2011 (alltid välja skidor med spann för mjuka spår) och gör vintens första försök till uppseedning i Umeå denna helg. :)

 

Tillägg: Visst ja, glömde att jag fick ena trugan avtrampad i början av första backen också. Fick ta mig upp med en stav, stannade längs vägen och plockad upp en lös truga jag hittade i snön och stannade sen vid stavkontrollen på sista krönet och försökte i första hand få fast "nya" trugan på staven som saknade dito och lyckades med det efter en del bänglande, men hann nog rusa förbi ett startled under tiden. Med andra ord stor förbättringspotential i årets lopp. =)

Link to comment
Share on other sites

Led 6, vilket var bra betalt för ÖS måndag 7.44. Kört två seedningslopp i år, men har inte förmått att seeda upp mig, vilket tyder på att kraven för uppseedning har hårdnat. Tiden på 4 mil i söndags hade för några år sedan räckt till 5:e ledet.

 

Det är bara att konstatera att standarden på VL-åkarna har höjts och att jag hör hemma i led 6 med min nuvarande prestationsförmåga. Led 6 för mig = fronten i led 7, då jag kommer att anlända sent och hamna allra längst bak i 6:an.

 

Kommer under loppets gång bestämma, om jag skall tävla eller bara glida ner till Mora och njuta av "sista hädanfärden";) troligen det sista.

Link to comment
Share on other sites

Står i led 7 efter jättedåligt ÖS måndag 2010. Var så arg efter pulsandet i nysnön med uselt glid att jag försökte hitta plats till riktiga Vasan, men besinnade mig. Har tränat på bra hela året med löpning + rullisar + 50 skidmil from december. Åkte Wermdöloppet igår på 2.59. Hyfsat nöjd, lite för slut i armarna sista varvet. Hoppas på led 5 efter det. Det är nog där jag ska vara nånstans.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...