Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Wadköpingsloppet 6 feb


Skidgrym

Recommended Posts

Jag klargjorde ENBART skissens betydelse!

 

Huruvida underlaget för den (kartans avståndsuppgifter i högerkant) är rätt vågar jag inte gå i god för. Det är vad jag förstått de som äger lederna som satt upp avståndsskyltar till t.ex. "Tomasboda 10,5 km" mm, och de skyltarna har funnits där sedan Hedenhös.

 

Så åtminstone vi Örebroare har i alla år levt i tron att distansen på den stora slingan från Spårcentralen 200 m nordväst om Skidstadion via Tomasboda, Lisselängen och hem är 24 km.

Då tror jag det är dags för er "gamla" Örebroarna att tänka om lite. Avståndet på sträckan du beskriver ligger på strax över 22 km (22,2 ungefär), något längre om man inte klipper av hörnet innan Kavelbron. Jag åkte "den nya milen" ned till Storstenshöjden och upp igen ett par dagar innan loppet och den "milen" var nästan exakt 8 km. Jag insåg därför att sträckan under loppet skulle vara kortare än angivet men jag måste säga att jag blev förvånad när både min och andras GPS:er visade strax över 36 km. Förvånande, visst, men inte särskilt frustrerande. Vi som åker diverse seedningslopp med GPS vet ju att det inte är helt ovanligt att sträckan är kortare än angivet. Tror inte det spelar någon som helst roll för seedningen eftersom VL är nog väldigt medvetna om detta fenomen - det avspeglar sig ju direkt i inte minst elitens tider. Därför tror jag vi kan räkna med tuff seedning eftersom loppet/föret blev så pass snabbt.

 

Vill för övrigt passa på att ge en eloge till hela arrangemanget. Förstklassigt att hantera så pass stor mängd åkare på detta fenomenala vis!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Seedingtabellen uppe!

 

Wadköpingsloppet Håkan Löfström, Falun Borlänge SK 1.38.01

42 km... undrar hur de tänkte?

ELIT 1.40

1- 1.46

2- 1.54

3- 2.04

4- 2.14

5- 2.24

6- 2.34

7- 2.44

8- 2.54

9- 3.04

 

Jag som åkte på 2:29 vart kommer jag hamna? Är det 5e eller 6e ledet... fattar inte.

Tid: 2:29

6- 2.34 ledet va?

Link to comment
Share on other sites

Seedingtabellen uppe!

 

Wadköpingsloppet Håkan Löfström, Falun Borlänge SK 1.38.01

42 km... undrar hur de tänkte?

ELIT 1.40

1- 1.46

2- 1.54

3- 2.04

4- 2.14

5- 2.24

6- 2.34

7- 2.44

8- 2.54

9- 3.04

 

Jag som åkte på 2:29 vart kommer jag hamna? Är det 5e eller 6e ledet... fattar inte.

Tid: 2:29

6- 2.34 ledet va?

Ja

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...