Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Värmdöloppet 2011


jedimaster

Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply
Vad tror ni som är vallakunniga om att prova ett par Fischer Zero på söndag om det blir plusgrader? Jag har just införskaffat ett par på rea som skulle vara roliga att prova.

Vi får återkomma med vallningstips. Men det kan även tänkas bli hådrda frysta spår till en början, då skarklister vore att föredra, för att sedan luckras upp och bli mer blötföresklister för dem som åker lite längre. Men lite tidigt att sia om än, vi återkommer med vallningstips. Själv skulle jag nog hellre ta klisterskidor än zeroskidor.

Link to comment
Share on other sites

Beklagligt nog har vi varit tvungna att stänga ner vårat forum på Värmdöloppets hemsida. Framför allt är detta beklagligt för dem som vill lägga ut en förfrågan om att köpa eller sälja startplats.

 

Orsaken är att sidan bombarderats av inlägg för att misskreditera förutsättningarna för loppet. Inläggen är gjorda i olika namn men är gjorda av en och samma person. Denna person är en ansvarig person för ett annat seedningslopp samma helg. Personen i fråga borde ha mycket ringa vetskap om förutsättningarna för oss att kunna genomföra ett lopp. Detta är en mycket tråkig händelse, som nu drabbar alla som seriöst vill diskutera loppet eller köpa/sälja startplats. Detta i en sport där varje lopp är en stor idéell insats för att öka intresset för skidsporten.

Link to comment
Share on other sites

Beklagligt nog har vi varit tvungna att stänga ner vårat forum på Värmdöloppets hemsida. Framför allt är detta beklagligt för dem som vill lägga ut en förfrågan om att köpa eller sälja startplats.

 

Orsaken är att sidan bombarderats av inlägg för att misskreditera förutsättningarna för loppet. Inläggen är gjorda i olika namn men är gjorda av en och samma person. Denna person är en ansvarig person för ett annat seedningslopp samma helg. Personen i fråga borde ha mycket ringa vetskap om förutsättningarna för oss att kunna genomföra ett lopp. Detta är en mycket tråkig händelse, som nu drabbar alla som seriöst vill diskutera loppet eller köpa/sälja startplats. Detta i en sport där varje lopp är en stor idéell insats för att öka intresset för skidsporten.

Fyyyy faaan vad lågt !!!

 

Speciellt med tanke på att ni går in så helhjärtat för det här och med idéela krafter.

 

Lider med er och hoppas verkligen vädergudarna är på er sida!

Link to comment
Share on other sites

Beklagligt nog har vi varit tvungna att stänga ner vårat forum på Värmdöloppets hemsida. Framför allt är detta beklagligt för dem som vill lägga ut en förfrågan om att köpa eller sälja startplats.

 

Orsaken är att sidan bombarderats av inlägg för att misskreditera förutsättningarna för loppet. Inläggen är gjorda i olika namn men är gjorda av en och samma person. Denna person är en ansvarig person för ett annat seedningslopp samma helg. Personen i fråga borde ha mycket ringa vetskap om förutsättningarna för oss att kunna genomföra ett lopp. Detta är en mycket tråkig händelse, som nu drabbar alla som seriöst vill diskutera loppet eller köpa/sälja startplats. Detta i en sport där varje lopp är en stor idéell insats för att öka intresset för skidsporten.

Helt sjukt trist stil. Hoppas verkligen att det går bra på söndag!

Link to comment
Share on other sites

Vad tror ni som är vallakunniga om att prova ett par Fischer Zero på söndag om det blir plusgrader? Jag har just införskaffat ett par på rea som skulle vara roliga att prova.

Vi får återkomma med vallningstips. Men det kan även tänkas bli hådrda frysta spår till en början' date=' då skarklister vore att föredra, för att sedan luckras upp och bli mer blötföresklister för dem som åker lite längre. Men lite tidigt att sia om än, vi återkommer med vallningstips. Själv skulle jag nog hellre ta klisterskidor än zeroskidor.[/quote']

Om detta blir fallet så lägger man då ett tunt lager grundklister KR20 med värmepistol, sedan ett mjukare typ KR60 (utan eller med värmepistol?) och toppar med KR30 (använder tummarna)? Har jag fattat klistervallning rätt då? (Har bara använt SWIX universal tidigare med varierat resultat...)

Link to comment
Share on other sites

Vad tror ni som är vallakunniga om att prova ett par Fischer Zero på söndag om det blir plusgrader? Jag har just införskaffat ett par på rea som skulle vara roliga att prova.

Vi får återkomma med vallningstips. Men det kan även tänkas bli hådrda frysta spår till en början' date=' då skarklister vore att föredra, för att sedan luckras upp och bli mer blötföresklister för dem som åker lite längre. Men lite tidigt att sia om än, vi återkommer med vallningstips. Själv skulle jag nog hellre ta klisterskidor än zeroskidor.[/quote']

Om detta blir fallet så lägger man då ett tunt lager grundklister KR20 med värmepistol, sedan ett mjukare typ KR60 (utan eller med värmepistol?) och toppar med KR30 (använder tummarna)? Har jag fattat klistervallning rätt då? (Har bara använt SWIX universal tidigare med varierat resultat...)

just nu är det minus 1 och snön vräker ner i stockholm. det kan ju i princip vara allt från +10 till -20, knappt åkbart eller ha kommit 3dm ny-snö, på söndag, så varför inte avvakta lite..

Link to comment
Share on other sites

Vi får återkomma med vallningstips. Men det kan även tänkas bli hådrda frysta spår till en början' date=' då skarklister vore att föredra, för att sedan luckras upp och bli mer blötföresklister för dem som åker lite längre. Men lite tidigt att sia om än, vi återkommer med vallningstips. Själv skulle jag nog hellre ta klisterskidor än zeroskidor.[/quote']

Om detta blir fallet så lägger man då ett tunt lager grundklister KR20 med värmepistol, sedan ett mjukare typ KR60 (utan eller med värmepistol?) och toppar med KR30 (använder tummarna)? Har jag fattat klistervallning rätt då? (Har bara använt SWIX universal tidigare med varierat resultat...)

just nu är det minus 1 och snön vräker ner i stockholm. det kan ju i princip vara allt från +10 till -20, knappt åkbart eller ha kommit 3dm ny-snö, på söndag, så varför inte avvakta lite..

Ok. Men min fundering var lite generellt om det är så klistervallning går till och om man värmer in övriga lager utöver grundklistret.

Link to comment
Share on other sites

Det är den största, dock går en del av banan på ett eljusspår och där finns det oxå några fina backar. Om risk för mjukt kan man lika gärna "saxspringa" upp för dom.

Zeroskidor kan bli kanon om inte för kallt samt om mycket barr/skräp är framme=> ta med bägge paren och testa innan start

 

Jag vill ju så gärna åka på mina nya fina Zeroskidor men om det blir isigt så får det nog bli klister. Frågan är dock om man behöver valla alls. Är det någon mer brant backe en den som man ser från vägen?
Link to comment
Share on other sites

Säljer min startplats. Billigt!

 

marcus.markstrom@skidvalla.se

0707-503929

 

Såld såld såld. Lycka till alla som kör

 

(minsta grabben har tävlingspremiär i judo och önskar ha sin far som supporter/stöd, vilket jag har svårt att säga nej till)

Link to comment
Share on other sites

Beklagligt nog har vi varit tvungna att stänga ner vårat forum på Värmdöloppets hemsida. Framför allt är detta beklagligt för dem som vill lägga ut en förfrågan om att köpa eller sälja startplats.

 

Orsaken är att sidan bombarderats av inlägg för att misskreditera förutsättningarna för loppet. Inläggen är gjorda i olika namn men är gjorda av en och samma person. Denna person är en ansvarig person för ett annat seedningslopp samma helg. Personen i fråga borde ha mycket ringa vetskap om förutsättningarna för oss att kunna genomföra ett lopp. Detta är en mycket tråkig händelse, som nu drabbar alla som seriöst vill diskutera loppet eller köpa/sälja startplats. Detta i en sport där varje lopp är en stor idéell insats för att öka intresset för skidsporten.

Om ni har vetskap vem det är bör ni informera skidförbundet vilket svin han är och så får förbundet fråga klubben vad dom ska göra med vettvillingen.

 

Rapportera på forumet hur efterspelet gestaltar sig

Link to comment
Share on other sites

Ngn som känner till hur dagens väder har varit i Gustavsberg, om det regnat eller kommit mer snö i spåren? Snökvalitet? Eller annan värdefull info, dela gärna med Er.

Hämtade nummerlapp idag, såg ej spåret. Kommit några små fjun, inget regn.

Temperatur står på loppets hemsida, uppe till höger.

 

Det fäste man pratade om på lördag em var. Klister grund, sedan någon typ +2 till -2 klister mixat med universial.

Link to comment
Share on other sites

Ngn som känner till hur dagens väder har varit i Gustavsberg' date=' om det regnat eller kommit mer snö i spåren? Snökvalitet? Eller annan värdefull info, dela gärna med Er.[/quote']

Hämtade nummerlapp idag, såg ej spåret. Kommit några små fjun, inget regn.

Temperatur står på loppets hemsida, uppe till höger.

 

Det fäste man pratade om på lördag em var. Klister grund, sedan någon typ +2 till -2 klister mixat med universial.

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...