Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rallarloppet!


Bwanatom

Recommended Posts

Jag vill pusha lite för ett i mitt tycket fantastiskt roligt seedinglopp, nämligen http://www.rallarloppet.se som går från Bottnaryd till Hallbystugan i Jönköping. Det är ett lopp som i mångt och mycket liknar VL då man startar och går i mål på olika ställen. Dessutom gäller det att precis som på VL vara vass i stakningen då en stor del av loppet går längs med en gammal banvall. Jag tänker köra! Tänker du?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

En sak som kunde vara bättre är busstransporten. I stället för att låta folk parkera vid målet gör man tvärtom och bussar tillbaka efter målgång, vilket innebär att man får vänta tills bussen fyllts.

Var duschar man efteråt, klarar verkligen Hallbystugan att erbjuda dusch om det blir många deltagare ?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. om du inte åker Billingen så blir det nog tufft för mig. Räknar med att förlora minst 3- 5 minuter om jag nu orkar köra båda loppen.

Det blir en Lars-Erik light då!

 

Tänkte nog annars att en sådan som dig inte blivit uppvärmd förrän efter 4-5 mil och därför rent teoretiskt skulle kunna gå snabbare med lopp i kroppen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Har ca 33 mil till Jönköping ! Frågan är om man ska försöka fixa hotell eller något lördag natt! Vore ju kul att utmana er stakfantaster från söder :D Ska fundera på saken! Blir alltså ytterliga 4 mil från Jönköping till starten sen! Om man tar buss hinner man få ut skidorna långt fram då ? Jag är trött på att hamna längst bak jämt ! Vill ju ha rygg på eliten!
Link to comment
Share on other sites

Har ca 33 mil till Jönköping ! Frågan är om man ska försöka fixa hotell eller något lördag natt! Vore ju kul att utmana er stakfantaster från söder :D Ska fundera på saken! Blir alltså ytterliga 4 mil från Jönköping till starten sen! Om man tar buss hinner man få ut skidorna långt fram då ? Jag är trött på att hamna längst bak jämt ! Vill ju ha rygg på eliten!

33 mil är väl ingenting, hur nära tror ni vi i söder har till tävlingarna, det är ju en vanlig dags resa då :)

Link to comment
Share on other sites

Har ca 33 mil till Jönköping ! Frågan är om man ska försöka fixa hotell eller något lördag natt! Vore ju kul att utmana er stakfantaster från söder :D Ska fundera på saken! Blir alltså ytterliga 4 mil från Jönköping till starten sen! Om man tar buss hinner man få ut skidorna långt fram då ? Jag är trött på att hamna längst bak jämt ! Vill ju ha rygg på eliten!

33 mil är väl ingenting' date=' hur nära tror ni vi i söder har till tävlingarna, det är ju en vanlig dags resa då :)[/quote']

Jag kör Renault Clio då är allt över 10 mil långt :D

Link to comment
Share on other sites

Hur brukar stavfästet vara någon som vet ? Är de nån skillnad på det i södra sverige ?! Tänker mig att köra utan fäste men då måste stavfästet va bra speciellt i uppför annars blir de inte kul!

 

Ni andra stakfantaster drar ni på Ronnie Löf trugor eller kör ni medel eller små ?

Link to comment
Share on other sites

Hur brukar stavfästet vara någon som vet ? Är de nån skillnad på det i södra sverige ?! Tänker mig att köra utan fäste men då måste stavfästet va bra speciellt i uppför annars blir de inte kul!

 

Ni andra stakfantaster drar ni på Ronnie Löf trugor eller kör ni medel eller små ?

Enl Rallarloppets hemsida så skall stavfästet vara bra.

 

"Då har scootrarna varit ute och preparerat järnvägsbanken från Bottnaryd upp till Västra Jära. Stavfästet är kanon och spåren är i det närmaste räls. Första delen på Rallarloppet är till över hälften spårat. Vi har fullt upp med att försöka sladda och fräsa så att det kommer bli optimala åk förhållanden till nästa helg"

Link to comment
Share on other sites

Vasa du kommer inte och gör mig sällskap även denna gång ?! Denna gång står jag långt fram! Då lyckas du inte försvinna i starten ;)

Jo det hade jag faktiskt gjort om det inte varit på det viset att jag är upptagen på annat håll den dagen. Tyvärr...

Ni får ha lycka till, forumstakarna! :)

Link to comment
Share on other sites

Hur brukar stavfästet vara någon som vet ? Är de nån skillnad på det i södra sverige ?! Tänker mig att köra utan fäste men då måste stavfästet va bra speciellt i uppför annars blir de inte kul!

 

Ni andra stakfantaster drar ni på Ronnie Löf trugor eller kör ni medel eller små ?

Enl Rallarloppets hemsida så skall stavfästet vara bra.

 

"Då har scootrarna varit ute och preparerat järnvägsbanken från Bottnaryd upp till Västra Jära. Stavfästet är kanon och spåren är i det närmaste räls. Första delen på Rallarloppet är till över hälften spårat. Vi har fullt upp med att försöka sladda och fräsa så att det kommer bli optimala åk förhållanden till nästa helg"

KANON!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...