Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rallarloppet!


Bwanatom

Recommended Posts

Identisk sträckning första 18km, sen vänder vi tillbaka. Alltså kuperat första 9km, sen helt flackt nästa 9 på järnvägsbanken.

 

Härligt med två spår och mötande trafik på tillbakavägen :D

 

Från hemsidan:

 

"På grund av väderleken och konsistensen på snön så kan det nog understrykas att sätt på stora trugor, kom inte med små racing trugor! Som väderleksprognosen ser ut nu så kommer det att bli plusgrader och då är risken stor att spåren blir mjöliga och lösa."

 

Jag ger upp nu. Kör inte 60 mil ToR för detta.

 

Rible och övriga skåningar, ska vi ha ett stakrace här nere istället på rullskidor?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply
meeen...

Vilket skit ! Tror jag stannar hemma och åker ett annat lopp.... Detta va ju inge roligt !!!!

Joo känns så här med... fan! hade ju varit kul som fan att köra ett lopp ihop! :)

Kom och kör i borlänge i stället :D Du kan sova på min stakmaskin ;) "eller soffa!"

Link to comment
Share on other sites

Kommer bli grymt kuperat nu...inget för stakåkare :)

Nja, har inte åkt där men skillnaden enligt banprofilen är ju inte så stor. Ser ut att bli dryga 50 m mer stigning förutom det på banvallan som ändå är råstakning. Men lika stakvänligt blir det inte. Sen är det ju inte så roligt att staka uppför med dåligt stavfäste heller. Det som talar emot loppet nu är just stavfästet eftersom man dessutom måste åka samma spår som alla andra åkt samt att man ändå inte får åka hela det riktiga loppet bara halva.

Link to comment
Share on other sites

Vilket skit ! Tror jag stannar hemma och åker ett annat lopp.... Detta va ju inge roligt !!!!

Joo känns så här med... fan! hade ju varit kul som fan att köra ett lopp ihop! :)

Kom och kör i borlänge i stället :D Du kan sova på min stakmaskin ;) "eller soffa!"

ja det hade varit kul :) Då hade du vaknar mitt i natten när jag tog mig ett smygpass... :)

Link to comment
Share on other sites

Men du finns ju med i startlistan., rible.........:/

 

Ni oroar er för stavfäste eller kupering, men det avgörande är väl om det blir ett eller två spår i vardera riktningen. Blir det ett spår till vändpunkt och ett spår tillbaka lär det bli väldigt svårt att åka förbi. Det är ju varken roligt att ligga instängd eller ha någon som irriterat kör på bakskidorna. Jag fattar som att det bara är ett spår i vardera riktningen.

Link to comment
Share on other sites

Ser ju ut att frysa på fint i natt faktiskt. Minusgrader i 7 timmar eller så. Borde sätta sig rätt bra. Redan nu är det lite småhårt ända ute i Gbg.

 

Jag tror det blir bra det här. Frågan är ju vilka skidor man ska köra. Fingrejerna?

Link to comment
Share on other sites

Tur man åkte upp. Spåren va faktiskt jättebra och jag tryckte inte igenom stavarna någon gång. Andra varvet på Klintaberget va dock lite sockrit men trots allt riktigt bra skidåkning.

Håller med, det var riktigt. Bra spår idag. Skall bli spännande att se seedning tabellen, någon som vet .när den är klar.

Link to comment
Share on other sites

Ett kanonlopp med de förutsättningarna tycker jag. Riktigt kul. Banvallen var fanimej en riktig stakfest! Inte direkt kort heller... Hur långt var det där ute? 22km nånting va?

 

2:15.07 blev det. Nöjd med tiden, kunde inte begära mer.

Link to comment
Share on other sites

Hade ju tänkt köra både Billingen och Rallarloppet men vek ner mig. Var väldigt trött idag och lullade bara runt en kort sväng på rullskidor istället. Såg dock att han som var precis före mig på Billingen dagen innan även körde Rallarloppet och kom in på ungefär samma placering. Väldigt starkt gjort - respekt - är du med här på skidforum? Kan väl inte varit många som körde båda loppen?

 

Om jag tolkat tid och person rätt (och även andra resultat) var i så fall Rallarloppet minst 25 minuter snabbare än Billingen vilket verkar lite konstigt om sträckan var 41,7 resp nästan 37 km. Kan delen på den raka platta banvallen utan svängar gjort det loppet snabbare, föret borde väl inte varit bättre?

Link to comment
Share on other sites

Hade ju tänkt köra både Billingen och Rallarloppet men vek ner mig. Var väldigt trött idag och lullade bara runt en kort sväng på rullskidor istället. Såg dock att han som var precis före mig på Billingen dagen innan även körde Rallarloppet och kom in på ungefär samma placering. Väldigt starkt gjort - respekt - är du med här på skidforum? Kan väl inte varit många som körde båda loppen?

 

Om jag tolkat tid och person rätt (och även andra resultat) var i så fall Rallarloppet minst 25 minuter snabbare än Billingen vilket verkar lite konstigt om sträckan var 41,7 resp nästan 37 km. Kan delen på den raka platta banvallen utan svängar gjort det loppet snabbare, föret borde väl inte varit bättre?

Billingeloppet hade ju massa korta rakor och massa knixiga svängar stup i kvarten tyckte jag. Rallarloppet var det långa staksträckor enligt mina polare. Dom hade bra spår i det öppna och skitiga i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...