Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rallarloppet!


Bwanatom

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply
Hej,

 

Är det någon som hade bra skidor igår på Rallarloppet som kan tala om vad ni hade för glid och fästvalla.

Jag är nöjd med mina skidor. Gick kanon, möjligen sög det lite sista 2-3km (nedför in mot mål).

 

Fäste:

SkiGo Blå klister i botten.

70/30 blandat Rode Universal och Rode Rossa

 

Glid:

Kuzmin Orginal grundprepp

Racewax X5 med litet, litet inslag av X2 för slitstyrkan. Rotoborst nylon.

Racewax F2 pulver, handkorkat. Handborst nylon.

ToKo kryssriller, så mycket jag orkade. Skulle rillat mer...

 

 

Klistret höll helt sjukt bra. Hade rak (maskad) kant kvar även efter loppet.

Link to comment
Share on other sites

Låter som banan var lite kort med den segraren och den tiden. Någon som mätte banan?

Vad menar du med den segraren....?

Inget negativt alls alltså utan bara att Den gode Johannes inte är i Mobergklass, men tiden var snabb, därför undrade jag om banan verkligen var 42 km som dom sa att det skulle vara.

För kör man 42 km på den tiden så är det ju världsklass :) Så hade segraren varit Arlin och den tiden hade jag inte undrat.

Link to comment
Share on other sites

Låter som banan var lite kort med den segraren och den tiden. Någon som mätte banan?

Vad menar du med den segraren....?

Inget negativt alls alltså utan bara att Den gode Johannes inte är i Mobergklass' date=' men tiden var snabb, därför undrade jag om banan verkligen var 42 km som dom sa att det skulle vara.

För kör man 42 km på den tiden så är det ju världsklass :) Så hade segraren varit Arlin och den tiden hade jag inte undrat.[/quote']

Fanns något mer lopp i seedningstabellen som va 40 km som hade en ännu snabbare vinnartid(om jag såg rätt) än Johannes hade på Rallar.

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du med den segraren....?

Inget negativt alls alltså utan bara att Den gode Johannes inte är i Mobergklass' date=' men tiden var snabb, därför undrade jag om banan verkligen var 42 km som dom sa att det skulle vara.

För kör man 42 km på den tiden så är det ju världsklass :) Så hade segraren varit Arlin och den tiden hade jag inte undrat.[/quote']

Fanns något mer lopp i seedningstabellen som va 40 km som hade en ännu snabbare vinnartid(om jag såg rätt) än Johannes hade på Rallar.

Längderna i seedningstabellen är inte mkt att lita på. Det är vad arrangören uppgett till VL. I verkligen kan banan i orginal diffa någon km och dessutom vara förlängd eller förkortad några km vilket förhoppningvis meddelas ibland. Rallarloppet var väl ca 37 km om jag fattat det rätt. Billingen hyfsat korrekt 42 medan tex Stråken var längre ca 43 km. Dessutom kan ju snöförhållanden och kuperingen skilja enormt mkt.

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du med den segraren....?

Inget negativt alls alltså utan bara att Den gode Johannes inte är i Mobergklass' date=' men tiden var snabb, därför undrade jag om banan verkligen var 42 km som dom sa att det skulle vara.

För kör man 42 km på den tiden så är det ju världsklass :) Så hade segraren varit Arlin och den tiden hade jag inte undrat.[/quote']

Fanns något mer lopp i seedningstabellen som va 40 km som hade en ännu snabbare vinnartid(om jag såg rätt) än Johannes hade på Rallar.

Nu var ju loppet 37 om jag förstod rätt.

Som sagt det var längden jag undrade över inget annat.

Link to comment
Share on other sites

Inget negativt alls alltså utan bara att Den gode Johannes inte är i Mobergklass' date=' men tiden var snabb, därför undrade jag om banan verkligen var 42 km som dom sa att det skulle vara.

För kör man 42 km på den tiden så är det ju världsklass :) Så hade segraren varit Arlin och den tiden hade jag inte undrat.[/quote']

Fanns något mer lopp i seedningstabellen som va 40 km som hade en ännu snabbare vinnartid(om jag såg rätt) än Johannes hade på Rallar.

Nu var ju loppet 37 om jag förstod rätt.

Som sagt det var längden jag undrade över inget annat.

Pilgrimsloppet, Bill Impola 1.37.10 (var nog ej fullt 40)

König Ludwig Lauf, Jerry Ahrlin 1.38.56 (42km)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...