Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ulricehamnsloppet 2011-02-13


Fisk

Recommended Posts

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply
Se starten här:

 

Bilder från loppet:

Fina bilder om än något gryniga' date=' men var har du grävt fram musiken... :-P[/quote']

Jag har inte grävt mer än på YouTube. Hade gärna tagit credden för musiken, men kan alltså tyvärr inte göra det... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jag körde ett varv på banan igår kväll och spåren var fortfarande kanonfina, hade utan problem gått att köra loppet på samma spår även idag :) Lite plogat i utförsbackarna men annars riktigt fina spår..

 

Det var mycket trevligt att stå som publik på golfbanan, skapligt sugen vart man på att deltaga. Nåväl, bra kört av alla :)

Link to comment
Share on other sites

Med ett sånt fint spårsystem kan jag inte säga annat än att jag gärna hade bott i Ulricehamn!

Ja antingen köper du en kåk i Ulricehamn i den högre terrängen runt golfbanan eller bygger en ny i anslutning till stadion :)

Hade inte varit fel, har bara ett antal års studier kvar i Göteborg innan det kommer på tal... Men jag trodde inte att så här fina anläggningar fanns i södra Sverige!

Link to comment
Share on other sites

Med ett sånt fint spårsystem kan jag inte säga annat än att jag gärna hade bott i Ulricehamn!

Ja antingen köper du en kåk i Ulricehamn i den högre terrängen runt golfbanan eller bygger en ny i anslutning till stadion :)

Hade inte varit fel' date=' har bara ett antal års studier kvar i Göteborg innan det kommer på tal... Men jag trodde inte att så här fina anläggningar fanns i södra Sverige![/quote']

Ja vi som tränar och utnyttjar spårsystemet i Ulricehamn kan bara hålla med :)

Vi är nog ganska bortskämda på den biten, det märks när man kör på andra anläggningar ;) (inget illa menat om ngn annan anläggning)

 

Sen har vi ju mycket fina sträckor med rullskidåkning under övrig årstid med, banvallen som går åt söder, norr samt väster mot Borås utnyttjas frekvent, även de kuperade landsvägarna funkar kanon, sen har vi ju slalombacken som passar utmärkt för stavgång............. inte undra på att här föds

talanger :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja vi som tränar och utnyttjar spårsystemet i Ulricehamn kan bara hålla med :)

Vi är nog ganska bortskämda på den biten, det märks när man kör på andra anläggningar ;) (inget illa menat om ngn annan anläggning)

 

Sen har vi ju mycket fina sträckor med rullskidåkning under övrig årstid med, banvallen som går åt söder, norr samt väster mot Borås utnyttjas frekvent, även de kuperade landsvägarna funkar kanon, sen har vi ju slalombacken som passar utmärkt för stavgång............. inte undra på att här föds

talanger :rolleyes:

Ja, det finns verkligen fina förutsättningar för skidåkning i Ulricehamn. Kommer du köra Ulricehamnsloppet nästa år? Jag kommer definitivt tillbaka!

Link to comment
Share on other sites

Då har tiderna kommit:

(Segrare Marcus Jönsson, Tranemo IF 1.45.09)

Elit: 1:50

1: 2:00

2: 2:10

3: 2:20

4: 2:30

5: 2:40

6: 2:50

7: 3:05

8: 3:20

9: 3:35

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/5234758045791b038ed79e96b4047c1d/seedning_svenska_langlopp_2011.pdf?MOD=AJPERES

 

Hamnade med marginal i Led 4, supernöjd!! Nu kan man varva ner lite och inget mer seedninglopp blir det för min del. Hur gick det för er andra? Och var loppet verkligen 42 km, någon som mätte?

 

I helgen blir det förmodligen en genomkörare i Falutrakten o Mora...

Link to comment
Share on other sites

Fasen Mekis' date=' missade du 2:an med några sekunder :mad:[/quote']

Hade mentalt förberett mig på det men det är lika j**vla surt för det. =(

Då var vi inte så långt ifrån varandra, jag var nämligen precis på rätt sida 2:10 :)

Grattulerar, kul för dig........:mad:

 

Skämt åsidor, bra kört. Var du i led 2 sedan tidigare eller blev det ett fall framåt?

Link to comment
Share on other sites

körde med garmin 305:an den visade 39 km..

Det är många lopp nu som pulsklockorna visar kortare distans än vad dom har mätt upp med skoter(?). Går det att lita blint på Garmin m.fl?

Självklart går det att blint lita på ett instrument som räknar ut sträckan mha line-of-sight radiosignaler skickade från sateliter uppfångade på en 4 gånger 2 cm stor yta. Jag ser ingen potentiell felkälla ;)

 

Därmed inte sagt att arrangören inte gjort som arrangörer brukar och avrundat up sträckan till 40km jämnt.

Link to comment
Share on other sites

körde med garmin 305:an den visade 39 km..

Det är många lopp nu som pulsklockorna visar kortare distans än vad dom har mätt upp med skoter(?). Går det att lita blint på Garmin m.fl?

Självklart går det att blint lita på ett instrument som räknar ut sträckan mha line-of-sight radiosignaler skickade från sateliter uppfångade på en 4 gånger 2 cm stor yta. Jag ser ingen potentiell felkälla ;)

 

Därmed inte sagt att arrangören inte gjort som arrangörer brukar och avrundat up sträckan till 40km jämnt.

Räknar den med antalet höjdmeter det var ca: 500 upp och 500 ner

Link to comment
Share on other sites

Hade mentalt förberett mig på det men det är lika j**vla surt för det. =(

Då var vi inte så långt ifrån varandra' date=' jag var nämligen precis på rätt sida 2:10 :)[/quote']

Grattulerar, kul för dig........:mad:

 

Skämt åsidor, bra kört. Var du i led 2 sedan tidigare eller blev det ett fall framåt?

De blev ett bra fall framåt, jag var i Led 4 sen Västgötaloppet. Första Vasaloppet om några veckor så de blir spännande :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...