Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gel och snabba carbs under långlopp


Hejdern

Recommended Posts

Gel-förpackningar slängda i spåret borde ge nån form av tidsstraff -vilken ful nedskräpning o vilket skit att få under skidorna!

Mmm...tycker jag oxå...

Inom multisporten så brukar det så i PM:et att det som tas med ut ska med hem...

Så skräp från den energin man har med sig ska med tillbaka till TC...inte så många som gör det...

Ni får fråga nyllet om han tar med sig skräpet tillbaka till TC...;)

Link to comment
Share on other sites

kan vi inte dra ihop ett gäng med målsättnng att vara fetare i Mora än vid starten i Sälen. Invägning före start och sedan efter målgång. Den som gått upp mest/tappat minst vinner. Kanske man iofs ska ha vägning även morgonen efter målgång för att jämna ut massa vätska som ligger å skvalpar i magen vid målgång.

Jag är på direkt men föreslår att vi byter ut sportdrycken mot stark öl' date=' 7,5or, och att vi lägger till ett moment i form av promille mätning vid målgången.

 

För övrigt är väl öl en oerhört lämplig dryck, med tanke på det höga innehållet av kcal samt hur effektivt den får åkaren lugn och avslappnad inför ex "branta" utförslöpor.

 

 

 

Är det förresten någon som sett nån som varit på lyset under VL?[/quote']

Bjöd inte Pripps på öl under Vasaloppet när man var sponsor eller yrar jag nu?

Det var väl bara lättöl o vid sista kontrollen men i alla fall...

Nejdå det stämmer, men det var bara lätt-bira vi dödliga fick.

 

Det börjar ju bli mer och mer upptåg i och runt spåren. Även om merparten är hyfsade renlevnadsmänniskor och där för att åka så bra som möjligt tycker man ju snart att det borde vara dags för nåt sven-sex-liknande upptåg med 15-20 grabbar som bestämt sig för att kröka till ut efter spåret. Med nån bergsprängare i en ryggsäck.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...