Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

swix motsvaring till rode multigrade?


FredrikS

Recommended Posts

Vilka swix VR vallor motsvarar sån ca rode multigrade och rode violet? Tycker jag ser lite olika motsvarigheter i diverse vallnings tips. Det kan bero på att de ligger mellan två swix vallor.

 

Min gissning skulle vara att multigrade<->VR45, violet<->VR50 men ibland kan man i tips välja mellan multigrade och VR50. Om man tittar på i vilka temperatur interval swix burkarna ska fungera i nysnö så verkar det egentligen vara i motsat riktning, violet<->VR45.

 

Är själv väldigt osäker på når VR45 fungerar i nysnö men folk verkar säga att det som står på swix burkarna stämmer ganska bra.

Link to comment
Share on other sites

Vilka swix VR vallor motsvarar sån ca rode multigrade och rode violet? Tycker jag ser lite olika motsvarigheter i diverse vallnings tips. Det kan bero på att de ligger mellan två swix vallor.

 

Min gissning skulle vara att multigrade<->VR45, violet<->VR50 men ibland kan man i tips välja mellan multigrade och VR50. Om man tittar på i vilka temperatur interval swix burkarna ska fungera i nysnö så verkar det egentligen vara i motsat riktning, violet<->VR45.

 

Är själv väldigt osäker på når VR45 fungerar i nysnö men folk verkar säga att det som står på swix burkarna stämmer ganska bra.

Att de ska stämma ganska bra har jag också läst, men även att Rodes vallor ska vara bra nysnövalla, å du får ju 2 burkar för samma pris som 1 Swix.

Har inte provar VR serien men vanlig V och Rode Blå, Och Blå extra å tycker att dom funkar bra.

Men VR kanske är bättre.

Vad tror du om Tokos nya serie verkar ju kanon om dom är bra...

 

 

http://www.xcountrysports.com/kategorier/langd/skidvalla/toko/fastvalla-toko/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...