Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Enervit versus Vitargo


caroliness

Recommended Posts

Vilken tycker ni är bäst, Enervit eller Vitargo? Tycker båda är bra men jag har en favorit utav av de båda...som jag inte säger än;) Men vad jag hört från vissa så ska den ena vara bättre. Sedan är det ju såklart från person till person, vissa anser säkert att det inte finns någon skillnad. Men iaf....välj 1 :)

Har ni någon annan som ni anser vara bättre kanske?

Link to comment
Share on other sites

Vilken tycker ni är bäst, Enervit eller Vitargo? Tycker båda är bra men jag har en favorit utav av de båda...som jag inte säger än;) Men vad jag hört från vissa så ska den ena vara bättre. Sedan är det ju såklart från person till person, vissa anser säkert att det inte finns någon skillnad. Men iaf....välj 1 :)

Har ni någon annan som ni anser vara bättre kanske?

- - -

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du? Vitargos Carboloader vs. Enervits Carbo-gel, eller pratar vi sportdryck, Gel eller? Vitargo som Loader har jag slutat med och märker ingen större skillnad, men jag tuggar i mig en och annan av Enervits Carbo gel innan tävling då jag tycker det är smidigt. När det gäller sportdryck tycker jag enervit är ganska tråkig då den serveras överallt, men den funkar Vitargos electrolyte har jag kört med tidigare men tröttnat på den med. Gel så tycker jag att Enervits koffein spetsade variant är super likaså dalblads. Har inte testat Vitargos gel ännu.
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Pölder har idag 5/12 Vitargo Electrolyt 2 kg för 250 kr i sin julkalender

 

Hade köpt om det inte hade varit Sötningsmedel i

 

Om man tittar i Vitargos egna butik så finns det en hel del nya medel att välja bland.

 

http://www.energikakan.se/2

 

En Pure med enbart deras kolhydrat, frågan är hur den smakar ?

Går kanske att blanda till sin egna Elektrolyt med den om man lägger ner lite arbete

Link to comment
Share on other sites

Pölder har idag 5/12 Vitargo Electrolyt 2 kg för 250 kr i sin julkalender

 

Hade köpt om det inte hade varit Sötningsmedel i

 

Om man tittar i Vitargos egna butik så finns det en hel del nya medel att välja bland.

 

http://www.energikakan.se/2

 

En Pure med enbart deras kolhydrat, frågan är hur den smakar ?

Går kanske att blanda till sin egna Elektrolyt med den om man lägger ner lite arbete

Synd att man missade den julklappen! Kanonpris för Vitargo ju.

Link to comment
Share on other sites

Vitargo funkar inte alls för mig! Länge leve enervit

Hur reagerar du på Vitargo?

Tycker den är för "tjock" och släcker inte törsten för en femma! Dessutom blir jag uppblåst i magen och upplever inte att jag tar åt mig energin lika bra! Synd att alla langningar kör vitargo tex Svahn annars hade jag köpt direkt....

 

Visst är enervit blaskig men den släcker törsten och gör sitt jobb med energin! När jag är törstig vill jag ha något tunt som vatten!

 

Enervits liquid är dessutom en gudagåva :)

Link to comment
Share on other sites

Vitargo funkar inte alls för mig! Länge leve enervit

Hur reagerar du på Vitargo?

Tycker den är för "tjock" och släcker inte törsten för en femma! Dessutom blir jag uppblåst i magen och upplever inte att jag tar åt mig energin lika bra! Synd att alla langningar kör vitargo tex Svahn annars hade jag köpt direkt....

 

Visst är enervit blaskig men den släcker törsten och gör sitt jobb med energin! När jag är törstig vill jag ha något tunt som vatten!

 

Enervits liquid är dessutom en gudagåva :)

Det är väl bara att blanda vitargon tunnare om du vill ha den tunn som vatten.

Link to comment
Share on other sites

Jo men hur bra funkar den då? Den ska ju göra nytta också inte bara släcka törst...

 

Nej enervit är helt klart bäst enligt mig. Dessutom är den riktigt god också vilket jag inte tycker vitargo är...

Det är i det närmaste lika mycket energi i vitargo som enervit per gram pulver. Så blandar du samma blandning pulver/vatten av de båda så får du i dig lika mycket energi. Jag vet inte hur mycket tjockare Vitargon blir, jag vet bara att den blir ganska tjock om man blandar enligt de "starkaste" rekommendationerna.

Link to comment
Share on other sites

Jo men hur bra funkar den då? Den ska ju göra nytta också inte bara släcka törst...

 

Nej enervit är helt klart bäst enligt mig. Dessutom är den riktigt god också vilket jag inte tycker vitargo är...

Alltså fördelen med Vitargo generellt är ju att man kan blanda den mkt mer koncentrerad utan att få magproblem jämfört med andra sportdrycker. Så det är bara att blanda ut med mer vatten om man vill ha den mindre koncentrerad det är ju inte förbjudet. Sedan kan det ju finnas individuella skillnader som gör att man inte tål Vitargo förstås...

 

Sedan kan jag ju undra hur pass duktiga de kan vara i Italien på att göra sportdryck när de inte ens kan få 1+1 till 2 med tanke på hur deras ekonomi ser ut. Känns tryggare att köpa svenska Vitargo då tycker jag... ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...