Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Halvvasan


Mora-nisse

Recommended Posts

Funderar också på halvvasan för att seeda upp mig. Fick dålig utdelning på det seedningslopp jag körde, så om de är generösa på halvvasan passar det mig utmärkt!

Finns det en banprofil för loppet nånstans? Vet ju hur det ser ut från Oxberg, men det är ju en extraslinga i början eller hur? Några tuffa backar?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply
Funderar också på halvvasan för att seeda upp mig. Fick dålig utdelning på det seedningslopp jag körde, så om de är generösa på halvvasan passar det mig utmärkt!

Finns det en banprofil för loppet nånstans? Vet ju hur det ser ut från Oxberg, men det är ju en extraslinga i början eller hur? Några tuffa backar?

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/87bb8f0041846812a9b1ab5ad658822d/Bana+o+hojd+HalvV+o+SkejtV.pdf?MOD=AJPERES

 

 

Varsågod :)

Link to comment
Share on other sites

Tack.

Ser ju lite tufft ut innan Oxberg.

Det är Lundbäcksbackarna men de är inte så branta utan mer sega, går att plocka placeringar där om man är vid god vigör. Tycker nog nästan det är jobbigare några backar upp till slalombackarna i Gopshus.

Sedan är det några backar innan man kommer in på Vasaloppsspåret som känns av.

 

Men överlag en fin sträckning där du slipper de värsta stigningarna i Vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Tycker att backarna innan VAsaloppsspåret va ruskigt jobbiga =) Va riktigt trött innan jag kom ut på Vasaspåret men sen blir de rena Autobahn in i mål ;)

Gokväll! :D

Jo håller med här, men det berodde nog lite på att det gick så vansinnigt fort dit enligt GPSen.

Har aldrig varit med om liknande tempo varken före eller efter, "alla" ville hänga de framför och då blir det så.

Link to comment
Share on other sites

Jaha då var sista matrielet inhandlat till halvvasan så man kan focusera på stakningen :)

drickaflaska som var slut överallt men inte hos en viss skidfuromit :)

Tack för snabb service.

ja vad tror ni om vädret? ser ju ut att kunna hålla kallgrader i snön iallafall annars skrapar jag fan bort burkvallan och stakar.

våga vägra klister! :)

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för er?

 

Finns det någon "datahacker" som kan få fram en resultatlista? vore skoj att se!

Jotack, det gick fint! 2.15 och en placering ca 20-25.

Fantastisk dag i spåret med feträls och sol.

 

Förra året presenterades en resultatlista i följande tråd:

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=4471

Det hade varit kul med något liknande för årets lopp!

Link to comment
Share on other sites

Känns som en extremt hård halvvaseseedning!

 

kan det vara så att så många åkt alla seedningslopp i år att det börjar bli fullt i startleden?

 

Jämfört med förra årets halvvaseseedning så känns den här 10min hårdare (relaterat till före)

 

Tråkigt för oss som gjort ett bra lopp!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...