Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tid till smågan från olika startled


LundinE

Recommended Posts

1.06 till smågan tror jag är väldigt långsamt för folk som åker på 6.45 i öppet spår. Det är ju tiden för kanske led 6-7 i vasan.

 

Möjligt att 56 min var för snabbt för dig till smågan men det borde inte varit någon tokrusning tycker jag.

 

edit: Det är ju ganska tungt till smågan men han som åkte på 1.06 hade en medelhastighet på 10 km/h till smågan jämfört med 13.3 km/h totalt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply
1.06 till smågan tror jag är väldigt långsamt för folk som åker på 6.45 i öppet spår. Det är ju tiden för kanske led 6-7 i vasan.

 

Möjligt att 56 min var för snabbt för dig till smågan men det borde inte varit någon tokrusning tycker jag.

 

edit: Det är ju ganska tungt till smågan men han som åkte på 1.06 hade en medelhastighet på 10 km/h till smågan jämfört med 13.3 km/h totalt.

FredrikS, du verkar förstå lite hur jag menar.:)

För min egen del var det ingen tokrusning upp till Smågan, utan jag höll en jämn fart genom hela loppet. Hade nästan samma tider på alla sträckor. Jag lade mig längst till höger så fort det gick det minsta nedför eftersom alla gled på/om mig. Och uppför var det precis tvärt om. Så det tog väl ut varandra på något sätt.:)

Pigg och glad i mål.

Link to comment
Share on other sites

FredrikS. Tror du kan vara lugn med din tid till Smågan.. jag åkte öppet spår måndag och var till Smågan på 48min17sek. tyckte inte att jag tog i så jag sprack för det, men visst det var en lite väl optimistisk öppning för mig :) Men nästa år håller jag kanske längre.
Link to comment
Share on other sites

1.06 till smågan tror jag är väldigt långsamt för folk som åker på 6.45 i öppet spår. Det är ju tiden för kanske led 6-7 i vasan.

 

Möjligt att 56 min var för snabbt för dig till smågan men det borde inte varit någon tokrusning tycker jag.

 

edit: Det är ju ganska tungt till smågan men han som åkte på 1.06 hade en medelhastighet på 10 km/h till smågan jämfört med 13.3 km/h totalt.

Nej, det var ingen tokrusning hastighetsmässigt men realtivt distansen var det det. Var sliten redan strax efter Mångsbodarna.

 

Apelsin, du åkte inte i jämn fart om du åkte på 8:30. Jag åkte på 8 och var tokslut innan Risberg. Sedan krypfart till Mora..

Link to comment
Share on other sites

1.06 till smågan tror jag är väldigt långsamt för folk som åker på 6.45 i öppet spår. Det är ju tiden för kanske led 6-7 i vasan.

 

Möjligt att 56 min var för snabbt för dig till smågan men det borde inte varit någon tokrusning tycker jag.

 

edit: Det är ju ganska tungt till smågan men han som åkte på 1.06 hade en medelhastighet på 10 km/h till smågan jämfört med 13.3 km/h totalt.

Nej' date=' det var ingen tokrusning hastighetsmässigt men realtivt distansen var det det. Var sliten redan strax efter Mångsbodarna.[/quote']

Med tanke på ditt mål så tror jag inte tiden till smågan tyder på någon tokrusning utan normal fart men möjligt att du gjorde något dumt på väg ditt. Det är ju antagligen inte väldigt smart att åka väldigt snabbt på startgjärdet.

 

Apelsin, du åkte inte i jämn fart om du åkte på 8:30. Jag åkte på 8 och var tokslut innan Risberg. Sedan krypfart till Mora..

Om du tar med möjligheter som tid för dricka, omvallningar, personen bättre på diagonal än stackning, dårligt glid etc tror jag endå farten kan vara ganska jämn.

Link to comment
Share on other sites

Hade du otur eller är det så många som hade seedat opp sig iår? Du var väl på plats 2500 eller något i smågan?

 

När jag startade långt bak i led 3 så blev jag om åkt nestan hela tiden och kom i mål på ca plats 1800-1900. Är det väldigt många fler som står i leden nu jämfört med för 10 år sedan eller hade du otur och jag väldigt tur i starten?

Link to comment
Share on other sites

led 3 ganska långt bak nästan vid insläppet tid till smågan 49,30 tyckte det var riktigt trångt i backen men tog det lungt då man var rädd om stavarna...;)

 

kollade på gps,en och km 1 tog 3,10

2 tog 13,56....;)

3 tog 7,56

sedan släppte det något och man kunde börja och åka lite....=)

Link to comment
Share on other sites

46:36 till Smågan från led 3. Upplevde att det gick långsamt i backen, och tyckte inte det var bättre flyt än när jag stod i 5:an förra året. Höll mig nära vänsterkanten hela vägen upp, och det var rätt stökigt, med många som vurpade eller bröt stavar.
Link to comment
Share on other sites

44.25 från led 3 ! Gick riktigt sakta halva backen sen lossna det och gick ganska lagomt!

 

"gick" halva backen och snackade med en gubbe ! Ganska trivsamt ! Kul när de kommer ivriga "hmm" och försöker tränga sig förbi och kliver på ens skidor! Bara att sätta ut armbågarna så de inte kommer förbi! Nästa år släpper jag inte förbi någon!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...