Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

E4 loppet Rullskidor (Motion och SM), Innlines, Löpning och Cykel


Sniperolsson

Recommended Posts

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply
Nått nytt sniperolsson? vet du nåt om starttider mm.lite dålig info om detta på hemsidan,men det kanske inte är spikat än.

NU är det spikat att Rullskidtävlingen (SM och Motion) startar kl.10:00 och löpningen kl.14:00! Några har frågat om det är tillåtet att åka klassiskt fast det står fristil och JA det är tillåtet....Fristil betyder valfritt Klassiskt eller Skejt!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag anmält mig till motionsloppet 48 km.

Härligt med ännu en morot i till träningen.

 

Har även investerat i ett par skate rullisar och pjäxor. Så nu blir det åka av ;-)

Bra initiativ att du anmält dig!

Jag har också Skejtrullisar men oavsett vilka hjul jag använder så kör jag fortare på klassiska rullisar...kan ev. bero på något bristande teknink i skejten:/

Vi hörs på E4:an ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Här hittar ni en liten film som visar delar av nya E4:an där loppet kommer att gå av stapeln! Jag åker där flera dagar i veckan och underlaget är en dröm! HOppas ni alla kommer!! http://www.hudikportalen.se/tv/e4bygget/index.html

Kommer det ut nån karta på hemsidan så att man hittar till starten och så lite enkelt?

Ja det kommer senare...men starten går strax utanför Hudiksvall där nya E4:an går under riksväg 84! Var kommer du ifrån?

Link to comment
Share on other sites

Här hittar ni en liten film som visar delar av nya E4:an där loppet kommer att gå av stapeln! Jag åker där flera dagar i veckan och underlaget är en dröm! HOppas ni alla kommer!! http://www.hudikportalen.se/tv/e4bygget/index.html

Kommer det ut nån karta på hemsidan så att man hittar till starten och så lite enkelt?

Ja det kommer senare...men starten går strax utanför Hudiksvall där nya E4:an går under riksväg 84! Var kommer du ifrån?

Jaha,går alltså starten där nya vägen kommer att gå på den gamla e4? pratar alltså norrifrån nu.det måste bli krångligt med parkering då va?jag kommer förmodligen komma norrifrån alt.så bor vi hos några som min fru känner.natten mot lördag ska frun å jag inkvartera oss på stadshotellet där vi hyrt rum(billigt faktiskt!) hon ska springa är det tänkt! hörde att dom skulle ha lite festligheter på stan så det blir nog bra ;) man kanske måste fira att man inte har stakat in i mål allt för långt efter sniperolsson :D

ska du köra sm-loppet eller motionsloppet?

Link to comment
Share on other sites

Kommer det ut nån karta på hemsidan så att man hittar till starten och så lite enkelt?

Ja det kommer senare...men starten går strax utanför Hudiksvall där nya E4:an går under riksväg 84! Var kommer du ifrån?

Jaha' date='går alltså starten där nya vägen kommer att gå på den gamla e4? pratar alltså norrifrån nu.det måste bli krångligt med parkering då va?jag kommer förmodligen komma norrifrån alt.så bor vi hos några som min fru känner.natten mot lördag ska frun å jag inkvartera oss på stadshotellet där vi hyrt rum(billigt faktiskt!) hon ska springa är det tänkt! hörde att dom skulle ha lite festligheter på stan så det blir nog bra ;) man kanske måste fira att man inte har stakat in i mål allt för långt efter sniperolsson :D

ska du köra sm-loppet eller motionsloppet?[/quote']

Nej inte vid den norra påfarten....man tar av från gamla E4:an in på 84:an (mot Forsa, Delsbo, Ljusdal) och efter ca.500m åker man över över den nya E4:an och det är DÄR starten kommer att gå i samtliga lopp! Jag vet väldigt lite ang. festligheterna som ska anordnas men jag har hört att det ska bli något. Jag är anmäld till motionsklassen på rullskidor 48km samt Halvmaraton....jag kommer att åka på klassiska rullskidor med PU-Hjul pga. att min fristilsteknik är bristande;) Ja nu vet jag inte din kapacitet men jag är ingen Elitåkare så att vara imål tillsammans med mig är nog inget att fira, men jag antar utmaningen ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det kommer senare...men starten går strax utanför Hudiksvall där nya E4:an går under riksväg 84! Var kommer du ifrån?

Jaha' date='går alltså starten där nya vägen kommer att gå på den gamla e4? pratar alltså norrifrån nu.det måste bli krångligt med parkering då va?jag kommer förmodligen komma norrifrån alt.så bor vi hos några som min fru känner.natten mot lördag ska frun å jag inkvartera oss på stadshotellet där vi hyrt rum(billigt faktiskt!) hon ska springa är det tänkt! hörde att dom skulle ha lite festligheter på stan så det blir nog bra ;) man kanske måste fira att man inte har stakat in i mål allt för långt efter sniperolsson :D

ska du köra sm-loppet eller motionsloppet?[/quote']

Nej inte vid den norra påfarten....man tar av från gamla E4:an in på 84:an (mot Forsa, Delsbo, Ljusdal) och efter ca.500m åker man över över den nya E4:an och det är DÄR starten kommer att gå i samtliga lopp! Jag vet väldigt lite ang. festligheterna som ska anordnas men jag har hört att det ska bli något. Jag är anmäld till motionsklassen på rullskidor 48km samt Halvmaraton....jag kommer att åka på klassiska rullskidor med PU-Hjul pga. att min fristilsteknik är bristande;) Ja nu vet jag inte din kapacitet men jag är ingen Elitåkare så att vara imål tillsammans med mig är nog inget att fira, men jag antar utmaningen ;)

he he he du har nog inget att frukta från mig.jag ser detta somm en rolig grej men kommer naturligtvis att köra så fort jag kan :) sen kommer jag nog att köra på tvåor då jag ej har några pu-hjul och eftersom det är träningen som jag är ute efter när det gäller rullskidor så lägger jag hellre dom slantarna på annat :) ska oxå åka 48km motion. vi syns där :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm en fråga.om man anmäler sig till MOTIONS loppet MÅSTE man ändå åka skate? kan man inte åka klassiskt eftersom det "bara" är ett motionslopp? äger inga skaterullisar nämligen ;) kan man det åker jag nog ner.det ärr bara ca 15 mil så det är överkommligt :)

Skåningen kan säkert svara bättre på detta' date=' men enligt min erfarenhet och efter vad jag förstår så får man alltid åka i "fri stil" dvs klassiskt , skate eller andra stilar på fristilslopp om inget annat uttrycks så länge skidorna är inom tillåtna gränser. Rent teoretiskt så skulle det säkert gå fortare med backspärr på en extremt kuperad lång bana med typ 15% stigning men såna asfalterade vägar finns det knappast i Sverige.[/quote']

Exakt!

Fristil betyder att du får åka vilka skidor du vill så länge dom följer reglerna. Alltså går det bra att åka skate eller klassiska skidor.

Så du får alltså ta skateskär med klassiska skidor.

här andreas!

Link to comment
Share on other sites

Skåningen kan säkert svara bättre på detta' date=' men enligt min erfarenhet och efter vad jag förstår så får man alltid åka i "fri stil" dvs klassiskt , skate eller andra stilar på fristilslopp om inget annat uttrycks så länge skidorna är inom tillåtna gränser. Rent teoretiskt så skulle det säkert gå fortare med backspärr på en extremt kuperad lång bana med typ 15% stigning men såna asfalterade vägar finns det knappast i Sverige.[/quote']

Exakt!

Fristil betyder att du får åka vilka skidor du vill så länge dom följer reglerna. Alltså går det bra att åka skate eller klassiska skidor.

Så du får alltså ta skateskär med klassiska skidor.

här andreas!

kanon! ;) . tackar

Känns iofs lite mastigt med 41 mil enkel väg upp till hudik! :D . Men man vet ju aldrig! :D

Link to comment
Share on other sites

Exakt!

Fristil betyder att du får åka vilka skidor du vill så länge dom följer reglerna. Alltså går det bra att åka skate eller klassiska skidor.

Så du får alltså ta skateskär med klassiska skidor.

här andreas!

kanon! ;) . tackar

Känns iofs lite mastigt med 41 mil enkel väg upp till hudik! :D . Men man vet ju aldrig! :D

Jag åker ju 60mil enkel väg "bara" för att åka klarälvsbanan med er....... :D

Link to comment
Share on other sites

här andreas!

kanon! ;) . tackar

Känns iofs lite mastigt med 41 mil enkel väg upp till hudik! :D . Men man vet ju aldrig! :D

Jag åker ju 60mil enkel väg "bara" för att åka klarälvsbanan med er....... :D

Tänk på att det ju SM oxå....

Link to comment
Share on other sites

här andreas!

kanon! ;) . tackar

Känns iofs lite mastigt med 41 mil enkel väg upp till hudik! :D . Men man vet ju aldrig! :D

Jag åker ju 60mil enkel väg "bara" för att åka klarälvsbanan med er....... :D

oh jäklar! är det så långt! :D . ja men dåså! :)

Ja just de ja, SM ja... Kommer det att bli seedning till VL på detta race då ? nu när alliansloppet blev inställt? eller de kanske bara gäller klassisk åkning det.?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...