Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidstävlingar 2011


Everest

Recommended Posts

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply
nån mer som ska åka Vålarullen den 28/5 i Östervåla? Blir min första rullskidtävling i så fall :D.

Blir spännande! När det står motionshjul så menar dom 2or va?

Fanns också en klass med tävlingshjul.

Ska du hänga på vasa? :)

Som det ser ut så kommer nog jag dit

Hmmm.... ska du inte till göteborg??

Link to comment
Share on other sites

nån mer som ska åka Vålarullen den 28/5 i Östervåla? Blir min första rullskidtävling i så fall :D.

Blir spännande! När det står motionshjul så menar dom 2or va?

Fanns också en klass med tävlingshjul.

Ska du hänga på vasa? :)

Som det ser ut så kommer nog jag dit

Hmmm.... ska du inte till göteborg??

Om Vålarullen är på Lördag och KotH på Söndag så kan man ju iof vara med på båda även man kanske är lite segare än de andra på Söndan.

Link to comment
Share on other sites

nån mer som ska åka Vålarullen den 28/5 i Östervåla? Blir min första rullskidtävling i så fall :D.

Blir spännande! När det står motionshjul så menar dom 2or va?

Fanns också en klass med tävlingshjul.

Ska du hänga på vasa? :)

Får fundera lite. :)

Åker ni upp över dan?

 

Sedan förmodar jag att rible med den snabba farten menar i tävlingsklassen?

Kanske kunde någon som vet säga något om det är 2or som gäller i motionsklassen i detta lopp...

 

Undrar också över banprofilen, vet att det är platt men kan vara skoj att se ändå.

Fanns en länk men den fungerade inte. :(

Link to comment
Share on other sites

jag hade varit de iaf=) men nu e ju skåningen glad i o resa så de e nog inget problem=)

Sköter tidtagningen i Gbg så jag kan inte tävla då tyvärr. Men jag vill tävla då får man åka till Östervåla på lördagen istället...dra ner till Gbg på eftermiddagen och ta era tider på söndagen. Men jag tänkte nog köra sprinten för skoj skull i Gbg ändå, men backracet får jag stå över och sitta bakom datorn istället

Link to comment
Share on other sites

nån mer som ska åka Vålarullen den 28/5 i Östervåla? Blir min första rullskidtävling i så fall :D.

Blir spännande! När det står motionshjul så menar dom 2or va?

Fanns också en klass med tävlingshjul.

Ska du hänga på vasa? :)

Får fundera lite. :)

Åker ni upp över dan?

 

Sedan förmodar jag att rible med den snabba farten menar i tävlingsklassen?

Kanske kunde någon som vet säga något om det är 2or som gäller i motionsklassen i detta lopp...

 

Undrar också över banprofilen' date=' vet att det är platt men kan vara skoj att se ändå.

Fanns en länk men den fungerade inte. :([/quote']

Nej vi åker upp på fredagen och sover över i husvagnen där uppe .

Såg även att det fanns boende där också, men det är ju en bit att åka då..

Link to comment
Share on other sites

jag hade varit de iaf=) men nu e ju skåningen glad i o resa så de e nog inget problem=)

Sköter tidtagningen i Gbg så jag kan inte tävla då tyvärr. Men jag vill tävla då får man åka till Östervåla på lördagen istället...dra ner till Gbg på eftermiddagen och ta era tider på söndagen. Men jag tänkte nog köra sprinten för skoj skull i Gbg ändå' date=' men backracet får jag stå över och sitta bakom datorn istället[/quote']

Kanske jag skulle hänga på om det går?

Link to comment
Share on other sites

jag hade varit de iaf=) men nu e ju skåningen glad i o resa så de e nog inget problem=)

Sköter tidtagningen i Gbg så jag kan inte tävla då tyvärr. Men jag vill tävla då får man åka till Östervåla på lördagen istället...dra ner till Gbg på eftermiddagen och ta era tider på söndagen. Men jag tänkte nog köra sprinten för skoj skull i Gbg ändå' date=' men backracet får jag stå över och sitta bakom datorn istället[/quote']

Kanske jag skulle hänga på om det går?

Åker ju inte direkt förbi dig på vägen upp, gör lite jobb samtidigt, alltså mitt riktiga jobb..

Link to comment
Share on other sites

jag hade varit de iaf=) men nu e ju skåningen glad i o resa så de e nog inget problem=)

Sköter tidtagningen i Gbg så jag kan inte tävla då tyvärr. Men jag vill tävla då får man åka till Östervåla på lördagen istället...dra ner till Gbg på eftermiddagen och ta era tider på söndagen. Men jag tänkte nog köra sprinten för skoj skull i Gbg ändå' date=' men backracet får jag stå över och sitta bakom datorn istället[/quote']

Kanske jag skulle hänga på om det går?

Om du tar dig till Stockholm lovar jag att ordna transport tur och retur Östervåla.

Link to comment
Share on other sites

Sköter tidtagningen i Gbg så jag kan inte tävla då tyvärr. Men jag vill tävla då får man åka till Östervåla på lördagen istället...dra ner till Gbg på eftermiddagen och ta era tider på söndagen. Men jag tänkte nog köra sprinten för skoj skull i Gbg ändå' date=' men backracet får jag stå över och sitta bakom datorn istället[/quote']

Kanske jag skulle hänga på om det går?

Om du tar dig till Stockholm lovar jag att ordna transport tur och retur Östervåla.

Tack, skall fundera på det. Har dock lite aktiviteter på kvällen som jag måste hem till, skall se om jag får ihop det.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas många av er kommer på premiären på söndag!

Landsjön Runt

http://www3.idrottonline.se/IKVista-Friidrott/Tavlingar/LandsjonRunt2011

 

Hittills nästan 60 föranmälda i dom olika klasserna, kommer säkert ett gäng efteranmälningar också.

Hoppas många härifrån passar på att åka

Självklart. Lite data från mitt lopp förra året:

 

Längd 11,96 km

Tid 28,50

Medelhastighet 25 km/h

Maxhastighet 45,7 km/h (kändes som om den var högre:) )

Stigning 60 m

Medelpuls 179 ca 93%

Maxpuls 188 (egen maxpuls ca 192/193)

 

Medelhastigheten förhållandevis låg trots hög pulsnivå och måttlig total stigning. Troligen pga jag inte riktigt vågade stå på i nedförsbackarna, ett parti med grov asfalt i mitten och relativt sett lite mindre klungkörning än på andra lopp.

Link to comment
Share on other sites

Då var rullskidtävlings premiären avklarad. Slutade med att jag fick bryta efter 9min! :( Tydligen gasbildning inuti däcket som gjorde att det började svälla. Det gick bara långsammare och långsammare tills det tog stopp. Det som gör det hela ännu mer komiskt är att det inte var mina däck utan Tobias Westmans däck som han använder när han ska träna med pu-hjul som gick sönder.
Link to comment
Share on other sites

Då var rullskidtävlings premiären avklarad. Slutade med att jag fick bryta efter 9min! :( Tydligen gasbildning inuti däcket som gjorde att det började svälla. Det gick bara långsammare och långsammare tills det tog stopp. Det som gör det hela ännu mer komiskt är att det inte var mina däck utan Tobias Westmans däck som han använder när han ska träna med pu-hjul som gick sönder.

Vilken otur hände det i nerförsbackarna alltså.

Men materialfel får man ibland tyvärr, jag vet.

Link to comment
Share on other sites

Nej jag hann aldrig dit, vet inte exakt när det hände men det gick bara långsammare och långsammare tills jag inte kom framåt överhuvudtaget. Så i slutet av uppförsbacken så tog jag av mig skidan och kollade på hjulet och då var hjulet helt sönder köttat.

 

Tror att det började svälla innan loppet, för i slutet efter att jag hade testkört mina skidor så kände jag att det ena bakhjulet rullade sämre och blev smutsigare (vet inte om det har något med saken att göra, men det kanske skulle kunna vara så att hjulet lättare tar upp smuts när det gått sönder och blivit mjukare?).

Så antagligen så gick hjulet paj redan innan tävlingen. (Men det hade jag ju ingen koll på då och inte de andra som jag pratade med heller)

Link to comment
Share on other sites

Nej jag hann aldrig dit, vet inte exakt när det hände men det gick bara långsammare och långsammare tills jag inte kom framåt överhuvudtaget. Så i slutet av uppförsbacken så tog jag av mig skidan och kollade på hjulet och då var hjulet helt sönder köttat.

 

Tror att det började svälla innan loppet, för i slutet efter att jag hade testkört mina skidor så kände jag att det ena bakhjulet rullade sämre och blev smutsigare (vet inte om det har något med saken att göra, men det kanske skulle kunna vara så att hjulet lättare tar upp smuts när det gått sönder och blivit mjukare?).

Så antagligen så gick hjulet paj redan innan tävlingen. (Men det hade jag ju ingen koll på då och inte de andra som jag pratade med heller)

Otur som sagt! Men bara ta nya tag, jag själv har fått bryta flera lopp genom åren med avbrytna stavar, låsta hjul osv. Tävlingar är extrema ibland.

 

Bättre lycka på King of the Hill i slutet av maj. Där blir det nog riktigt stort startfält.

Link to comment
Share on other sites

Efter en kul tävlingspremiär på rullskidor för säsongen i Landssjön runt där flera deltagare från forumet deltog så blickar vi framåt till nästa tävling som är: King of the hill i Partille 29 maj.

 

Länk till inbjudan: http://www.skidor.com/ImageVaultFiles/id_8516/cf_7/K%20o%20h%202011.PDF

 

En backtävling som ingår i Västsvenska Rullskidcupen 2011. Den är även en VC och VM-test tävling.

Tävlingen består av två delar: En prolog 4 km och en jaktstart 4 km. Prologen körs i klassisk stil och jaktstarten i fri stil (även inlines med stavar är tillåtet). För Västsvenska Rullskidcupen räknas bara prologen (i klassisk stil). Det går också bra att använda klassisk stil i jaktstarten.

 

Nytt för iår är att man kör en sprint också på eftermiddagen vid 15:10: GÖTEBORGS SPRINTEN 200m

 

Arrangör: IK Stern

Link to comment
Share on other sites

Hur nöjd är du med din 3:e-plats, Richard ?

 

För att återgå till hjulhaveriet, finns det någon garanti på tävlingshjul, ifall de skulle paja när de är ganska nya. Min sons inlineshjul pajade en gång när vi åkte och det gick ganska snabbt när det väl säckade ihop, antar att det är något liknande som händer med tävlingshjul. Nu var det ju inte varmt, antar att påfrestningen är större då.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...