Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tips på personlig tränare inför 2012 VL.


Toot

Recommended Posts

Spännande tråd.

Gick in på 6.58.06 i årets VL. Lite besviken efter 2.47 på halvvasan - hade förhoppningar på 6.30 i alla fall. Men, dåligt glid och feldisponerat lopp (igen!) satte gräns den här gången. Men skam den som ger sig. Hade nästan 100 mil i kroppen efter en sommar med mycket löpning, en höst med 20 mil rullisar och sen 80 mil på snö. Upplevde att jag var relativt sett starkare på stakningen än i backarna, även om jag inte väger mer än ca 85.

Så nästa år, målvikt 80 kg, och måltid under 6 timmar!

Kommer följa era rapporter med intresse.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Verkar vara många som redan är på G inför nästa års vasa. Kul om vi kan sporra varandra. Och hoppas Vasaloppet redan nu börjar planera för utökad medalj produktion :-)

 

Kör på med low carb, var nere på 98,5 igår, 99,4 idag. Åt salta jordnötter igår kväll, saltet binder väl vatten. Hoppas ökningen berodde på det.

Siktar på ett sim eller cykelpass ikväll.

Link to comment
Share on other sites

Japp visst är vi på gång, revanchlusten är stor efter årets vasalopp.

Nu verkar det vara kört med mer åkning på snö i denna delen av landet(Stockholm).

Får väl se vad man ska hålla igång med tills dom har rensat bort all grus så att man kan ut med rullisarna.

Funderar på att hålla igång med cykling och styrketräning tills vidare.

Varifrån kommer övriga medlemmar i denna tråd?

Och har ni planer på tävla något i andra sporter under sommaren?

Själv kommer jag köra en del rullskidtävlingar i Sthlmtrakten + eventuell Alliansloppet.

Link to comment
Share on other sites

Japp visst är vi på gång, revanchlusten är stor efter årets vasalopp.

Nu verkar det vara kört med mer åkning på snö i denna delen av landet(Stockholm).

Får väl se vad man ska hålla igång med tills dom har rensat bort all grus så att man kan ut med rullisarna.

Funderar på att hålla igång med cykling och styrketräning tills vidare.

Varifrån kommer övriga medlemmar i denna tråd?

Och har ni planer på tävla något i andra sporter under sommaren?

Själv kommer jag köra en del rullskidtävlingar i Sthlmtrakten + eventuell Alliansloppet.

Kommer också från Stockholm, Solna närmare bestämt, och ska nog vänta ett tag innan rullskideträningen börjar igen. Däremot ska min uppbyggnadsträning vara mycket bättre inför nästa års Vasa jämfört med förra året, så jag kommer köra en hel del skidgång (hagakullen/vässjöbacken) och även styrka och lite löpning.

 

Kommer köra ett par löptävlingar, bl a midnattsloppet och kanske en halvmara.

 

Jag kommer starta en ny tråd, kallad något i stil med medaljstriden. Vilka anmäler sig som deltagare i denna extremt viktiga och prestigefyllda tävling? :)

Kravet är att man åkt vasan på mellan 6:30 å 7:15 och vill förbättra sig till nästa år! Och sen också visa vem som egentligen är mest talangfull här ;) Jag anmäler mig härmed som deltagare!

Säger bara lycka till att slå mig! :P

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer starta en ny tråd, kallad något i stil med medaljstriden. Vilka anmäler sig som deltagare i denna extremt viktiga och prestigefyllda tävling? :)

Kravet är att man åkt vasan på mellan 6:30 å 7:15 och vill förbättra sig till nästa år! Och sen också visa vem som egentligen är mest talangfull här ;) Jag anmäler mig härmed som deltagare!

Säger bara lycka till att slå mig! :P

Låter som en bra idé!

Jag är självklart på!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...