Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kahru Volcan skate


Volevodin

Recommended Posts

Under en del av Skejtvasan låg jag bakom en kille, som åkte på ett par orangefärgade Kahruskidor. Jag tyckte att de verkade behändiga att åka på och jag frågade vad han ansåg om sina skidor. Han svarade att de var smidiga och lättåkta, men att han skulle lämna in dem för slipning, när han kom hem.

 

Är det någon som har erfarenhet av Kahrus orangefärgade skejtskida ?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

När jag var på Pölders sport i fredags fanns det ett par Kahru Volcan skate kvar i 194 cm. Jag har letat och mätt skateskidor i många år för att hitta en skida med lågt spann och så plötsligt så hittar jag den, 4.5 cm ihopsatta, samma som min första skejtskidor av märket Elan och balanspunkten samma som Fischer.

Så jag tvekade inte när jag erbjöds en fördelaktig "deal" av Kalle, så det var bara att slå till. Skall bli intressant att testa dessa framöver i vinter.

 

Samtidigt måste jag ge credit åt Tony Pölder himself. Han hade en ung kille från Skåne som kund och efter skidpaketet var det dags för glid o fäste. Inte prackade han på honom hela kitet av glid o fästvalla utan bara paraffin o tapen samt gav instruktion i hur han skulle åka.

Link to comment
Share on other sites

Samtidigt måste jag ge credit åt Tony Pölder himself. Han hade en ung kille från Skåne som kund och efter skidpaketet var det dags för glid o fäste. Inte prackade han på honom hela kitet av glid o fästvalla utan bara paraffin o tapen samt gav instruktion i hur han skulle åka.

tummen upp!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...