Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Sveriges trupp till vrldscupen i Davos

Frida Karlsson drar ner p trning och tvling

Hanna berg tappade ledningen - Sverige trea

Westberg och Olsson fristilsvinnare p Idre Fjll

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Northug vs tidigare skidkungar?

• Vänligen logga in för att kunna svara
68 svar till detta ämne

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 760 inlägg

Northug dro da ifra Tyskland og Finland på OL stafetten i Vancouver. Han hentet også Teichmann på stafetten ganske fort i Librec 2009.

Jag får väl gå tillbaka i minnet och se om han verkligen gjorde det från början på sina sträckor och dessutom solo. Att han är kapabel att göra det tvivlar jag inte på. Jag tror dock inte han skulle kunnat gå ifrån Hellner i början på deras sträcka i VM-stafetten. Som många har skrivit kan mycket väl Norge tagit guldet ändå. Men det är inte det som var min poäng. Poängen var att det aldrig tidigare, och kanske aldrig framöver, var ett läge där Northug var tvungen att dra. Och Hellner hade kunnat vänta ut honom tills han gjorde det - eller tills lagen bakom kom ikapp.

Jag håller med dig!
Jag tror Northug vunnit oavsett men det kanske hade blivit lite spännande om han fått göra allt jobbet själv.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg
Northug skall ju köra Norefjlellsrennet. Ett kuperat långlopp på 65 km mot hela långloppseliten och minst halva svenska stafettlaget. Tror han tar hem det lätt också trots att jag också är med:)

http://n-3.no/
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

wille

wille

Medlem

• Members
  • Pip
  • 473 inlägg
Roligt att Northugs överlägsenhet ger fler sidor av spekulationer på forumet.
Det spelar nog ingen roll om Hellner hade väntat ut honom.
Northug har ett mål - att vara först över mållinjen. Han planerar loppen efter detta, och åker efter den planeringen - självklart.

Det är inte bara att säga att andra gör jobbet åt honom. Många av dom bästa orkar ju inte ens hänga med om det går riktigt fort.
Bara att vänta, allt har sin tid, så även Northug.

Just nu är han BÄST. :)

TT

TT

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 565 inlägg
På femmilen i NM stannade han och kissade men vann lätt ändå. :) Hoppas han kör Vasan nästa år det skulle vara kul. Jag tror att han vinner den med i så fall, givetvis i en spurt.

Everest

Everest

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 607 inlägg

På femmilen i NM stannade han och kissade men vann lätt ändå. :) Hoppas han kör Vasan nästa år det skulle vara kul. Jag tror att han vinner den med i så fall, givetvis i en spurt.

Han vinner med oddset 1,002:)
Mål 2013/14: Åka några lopp jag inte åkt förut.

skidgud

skidgud

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg
Absolut, Northug hade krossat varenda fjäder på Elofsson, Dählie, Svan, Wassberg osv. Ingen av dem har en chans i en spurt och Northug är så förbannat tränad att Elofsson aldrig skulle orka köra ifrån honom på en vi säger dubbeljakt 30km, eller 50km fritt/klassiskt om ni så vill.

skidgud

skidgud

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg

Northug skall ju köra Norefjlellsrennet. Ett kuperat långlopp på 65 km mot hela långloppseliten och minst halva svenska stafettlaget. Tror han tar hem det lätt också trots att jag också är med:)

http://n-3.no/

Northug ska enligt Ski Classics åka Marcialonga, König Ludwig Lauf och Vasaloppet

http://www.skiclassi...i-classics-2012

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 730 inlägg

Absolut, Northug hade krossat varenda fjäder på Elofsson, Dählie, Svan, Wassberg osv. Ingen av dem har en chans i en spurt och Northug är så förbannat tränad att Elofsson aldrig skulle orka köra ifrån honom på en vi säger dubbeljakt 30km, eller 50km fritt/klassiskt om ni så vill.

Han har några medaljer kvar innan han har nått fram till några av de du nämner ovan. Fast fortsätter han i samma stil som de senaste vintrarna kan han nog bli etta genom tiderna så småningom.

speedzone

speedzone

Medlem

• Members
  • Pip
  • 462 inlägg
Elofsson hade lätt knäckt northug. Och då menar jag lätt! Absolute inte i en spurt men innan spurten!

Redigerat av speedzone, 12 juli 2011 - 17:42 .

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar