Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan åkbar?


kokobob

Recommended Posts

Hej!

Nån som har koll på om Klarälvsbanan börjar bli åkbar i Karlstadtrakten snart? Jag har svår abstinens!

 

/Kokobob

Utan att ha kollat tror jag du får vänta några veckor till. Sedan beror det väl på vad du menar med åkbar. Den lär inte bli sopad från grus än på länge.

Med det går bra att åka skidor på snö i Karlstad än så länge, så varför ta fram rullskidorna?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Tänkte liva upp denna tråd så här i slutet av rullsäsongen. Körde de sydligaste 5 km lite fram och tillbaka idag och det gick riktigt fint trots en del grus. Sydligaste 2,5 km hade mindre grus. Tydligen var det andra som åkt också, såg ingen men den var omisskännliga rullisspår i gruset. Kanske någon här på forumet?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kommer inte ihåg när den blev fri från grus förra året tyvärr men det sandas ju inte mellan Ulvsby och Forshaga så där är det iallafall åkbart nu. Cyklade förbi där häromdagen och det såg inbjudande ut, däremot är det ett riktigt tjockt lager med vasst grus från Karlstad till Ulvsby :(

 

Efter lite grävande: http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=79760#p79760

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 1 year later...

Kör en favorit i repris och väcker liv i denna tråd igen. Ser att frågan ställs ca 10 dagar senare i år. Misstänker att chansen för positivt svar är ganska liten i dagsläget, men vi provar. [emoji846]

 

Någon del av banan som är

Snö/isfri?

Sopad?

 

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...