Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmäld VL 2012?


ante

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply
Har anmält mig, försöker även få med min bror som var väldigt på hugget för någon vecka sen.

Nu återstår bara att få igång min 86 kilo "ostekta bacon" till kropp så man kommer i någon slags form med. ;-)

Diggar din avatar. :)

Hade ett par sådana skidskor när jag var liten.

 

Jo nog är man anmäld!

Andra gången gillt?

Link to comment
Share on other sites

Har anmält mig' date=' försöker även få med min bror som var väldigt på hugget för någon vecka sen.

Nu återstår bara att få igång min 86 kilo "ostekta bacon" till kropp så man kommer i någon slags form med. ;-)[/quote']

Diggar din avatar. :)

Hade ett par sådana skidskor när jag var liten.

 

Jo nog är man anmäld!

Andra gången gillt?

Jag har faktiskt kvar mina, har åkt med dem några gånger i år. Dock blir det lite nyare nu när jag återupptäckt nöjet med skidåkning. Köpt nya skidor och hyrt pjäxor, ska beställa nya pjäxor snart.

 

Siktar på en tid kring 8 timmar. Tror det kan vara realistiskt. Jag läser och suger i mig all kunskap och erfarenheter ni som är igång och tränar för fullt delger oss. Jag är glad att det finns så många här inne som delar med sig av sitt kunnande.

Link to comment
Share on other sites

Har inte anmält mig ännu, funderar på om jag skall köra vasaloppet eller Öppet spår, det är trots allt min första tur.

 

Hur snabbt brukar platserna till vasan ta slut?

Till årets Vasalopp så tog platserna slut i augusti om jag inte minns fel?

Link to comment
Share on other sites

Har inte anmält mig ännu' date=' funderar på om jag skall köra vasaloppet eller Öppet spår, det är trots allt min första tur.

 

Hur snabbt brukar platserna till vasan ta slut?[/quote']

Till årets Vasalopp så tog platserna slut i augusti om jag inte minns fel?

Ok tack då ahr jag lite tid på mig att tänka om detta verkligen är något att göra hehe, fast det tror jag nog

Link to comment
Share on other sites

Har inte anmält mig ännu' date=' funderar på om jag skall köra vasaloppet eller Öppet spår, det är trots allt min första tur.

 

Hur snabbt brukar platserna till vasan ta slut?[/quote']

Till årets Vasalopp så tog platserna slut i augusti om jag inte minns fel?

Ok tack då ahr jag lite tid på mig att tänka om detta verkligen är något att göra hehe, fast det tror jag nog

Det var okt/nov året innan och sen en kanonvinter -> slut i augusti

Ny kanonvinter -> Risk att det tar slut tidigare

 

Så jag hade, har :), bokat direkt. Går alltid att sälja vidare i värsta fall.

Link to comment
Share on other sites

jajamänsen! Anmälde mig dagen efter VL 2011 som trots mkt träning blev en västgötaklimax pga. skada. Men så är det ju, det perfekta åket tar tid att få till och under tiden kan man glädjas åt många, sköna mil i spåret :-) I år ska jag även träna rullisar, och då behövs ett tydligt mål!
Link to comment
Share on other sites

En liten fråga till er mer erfarna åkare. Hur länge brukar det dröja innan man får bekräftelse? Jag anmälde mig och betalade för en vecka sedan men har ej fått någon bekräftelse ännu. Någon annan som fått det??

Det tar några veckor' date=' så oroa dig inte.[/quote']

Tackar för snabbt svar. Då lugnar jag mig :)

Link to comment
Share on other sites

Fick mejl från VL administrationen:

 

Tack för din anmälan till Vasaloppets vintervecka 2012

Hej,

 

Eftersom vi just nu håller på med underhållsarbete av vår databas kommer din anmälan inte att synas på webben. Inga anmälningar kommer heller att visas på räkneverket för respektive lopp tills dessa arbeten är slutfört. Vår bedömning är att alla anmälningar till vinterveckan 2012 ska synas på webben i mitten på april.

 

Du behöver alltså inte ringa vår kundtjänst för att kontrollera att din anmälan är registrerad.

Hälsningar

Vasaloppet

Kontakta

Vasaloppet Mora

Vasaloppets Hus

SE-792 32 Mora

Sweden

 

info@vasaloppet.se Vasaloppet Sälen

Vasaloppsstarten

SE-780 68 Transtrand

Sweden

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Det var okt/nov året innan och sen en kanonvinter -> slut i augusti

Ny kanonvinter -> Risk att det tar slut tidigare

 

Så jag hade, har :), bokat direkt. Går alltid att sälja vidare i värsta fall.

Jag också...vill inte missa en plats igen och har därför redan bokat. Behöver ha bokningen klar för att orka träna. För mig räcker det inte med vetskapen att "det går att köpa på blocket veckan innan"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
fick anmälningsbekräftelsen idag! :)

Jag fick också bekräftelse startnummer 7000. En liten fråga om sedning, enl. bekräftelsen står jag i led 7. Efter det sedningslopp jag åkte i år skulle jag stå i 4:an. Räknas inte de loppen? Kommer att åka sednigslopp även kommande säsong, målet är att stå i 3:led som sämst :D Har sett alltför många bilder av kaoset i första backen!

Link to comment
Share on other sites

fick anmälningsbekräftelsen idag! :)

Jag fick också bekräftelse startnummer 7000. En liten fråga om sedning' date=' enl. bekräftelsen står jag i led 7. Efter det sedningslopp jag åkte i år skulle jag stå i 4:an. Räknas inte de loppen? Kommer att åka sednigslopp även kommande säsong, målet är att stå i 3:led som sämst :D Har sett alltför många bilder av kaoset i första backen![/quote']

Seedningesloppen du åkte i år gällde ju till Vasaloppet 2011.

Seedning till Vasaloppet 2012 är enbart lopp åkta under Vasaloppsveckan 2011.

Eller nedflyttning ett led om du inte åkte 2011 utan bara åkte 2011.

 

Bara seeda upp dig igen alltså

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...