Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidmil säsongen 10/11


Volevodin

Recommended Posts

Igår var med största sannorlikhet det sista skidpasset på snö, då jag skejtade runt elljusbanan två varv. Första varvet fick jag ta av skidorna 4 ggr, andra varvet 2 ggr, då jag vände tillbaka och genade över vid 3:an.

Totalt kom jag upp i 124 mil varav 75,5 i klassiskt och 48,5 i skejt, vilket jag är otroligt nöjd med. Förra året blev det 106 mil, ung hälften av varje, men före det är det många år sedan jag kom upp i de mängderna. 1980 kom jag upp i 138 mil, tror att det är rekordet, kan vara något mer ett annat år. Annars brukar det bli 70-90 mil en normalvinter, vid snöbrist betydligt lägre, räcker att gå tillbaka till 2008, då totalen blev 29,5 inkl VL o S-vasan, där 16,5 låg i mars månad.

Träffade en pensionerad norrlänning i tisdags och han hade åkt 160 mil i vinter, strongt gjort.:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Intressant att i denna tråd jämföra folks antal mil mot VL-resultat. rible12, Smålänningen och JakobMinell har ju producerat otroliga tider med en träningsdos som ändå är inom det fattbaras gräns.

 

BjörnJonsson ligger i en klass för sig - han har åkt mer skidor än vad jag kört bil under säsongen...

Link to comment
Share on other sites

120 mil. Ett smärtsamt avsked från vintern. Hittade ett stickspår på 2,5 km i helgen som jag åkte 24 gg... men nu är det slut.

 

Men rullskidor (se avataren till vänster) är beställda och gruset på cykelvägarna inget hinder - jag kör "överallt", även på grus-, promenad- och skogsvägar...redan nästa vecka

 

grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Imponerande av Björn! :)

Tar du av dig pjäxorna mellan passen? ;)

 

För egen del:

172 mil utomhus.

Övervägande delen klassiskt mest stakning, kanske 10 mil skate.

I skidtunneln blev det också några pass men vet inte riktigt hur långt.

 

Fjolårssäsongen kom jag upp i precis över 100 mil, var då ute den 28 mars för att komma "iland".

Link to comment
Share on other sites

Imponerande av Björn! :)

Tar du av dig pjäxorna mellan passen? ;)

 

För egen del:

172 mil utomhus.

Övervägande delen klassiskt mest stakning, kanske 10 mil skate.

I skidtunneln blev det också några pass men vet inte riktigt hur långt.

 

Fjolårssäsongen kom jag upp i precis över 100 mil, var då ute den 28 mars för att komma "iland".

bara om jag måste sova ;)

Link to comment
Share on other sites

får väll flika in jag med då..!

 

räknade igenom lite här hemma o kom fram till 156 mil enbart klassiskt ! är kanon nöjd med tanke på att det bara är min 2a vinter på skidor !! och nog ska det bli några mil till , såg på vädret att det skulle bli lite kallare i helgen så då får man nog passa på då....=) så nästa vinter blir det till å passera 200 då om man ska kunna pressa sig in på top 1000 på vasan.....;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...