Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidmil säsongen 10/11


Volevodin

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply
Ja du måste ha en stark överkropp' date=' eftersom du verkar köra blanka skidor på långloppen ! :D Jag har längden. 192 cm lång! Så jag kanske som du säger kan komma in bland de 100 nästa år! jag hoppas på det! ska träna som ett tok :)

Jag måste dessutom träna upp mitt sätt att valla för ett långlopp. att våga snåla på fästet![/quote']

Klart du blir topp 100 nästa år! :) Om det inte inträffar något utöver det vanliga.

Ferry varnade för en topp100-placering redan i år men där svek du ju. ;)

 

Ett år stakade jag varje Söndag i 4-5tim kl 8 på morgonen men samma visa Evertsberg fram med rullatorn.

Rullskidmannen, stakar du hela vägen eller kör du med fästvalla?

Och jag som hade peppat mig för ett långpass imorgon, nu gjorde du så motivationen minskade. ;) Tur och väl brukar jag gå som starkast på slutet, får ha det i åtanke...

ja Ferrys mål är inte lätta att nå upp till! ;) Men han har lovat att få ordning på min stakning så vi får väl se :)

Link to comment
Share on other sites

Ni som undrar ligger på ca 95 mil denna vinter. Det räkte även denna gång till elitledet nästa år också.

Har dock aldrig orkat åka vasan i anständig fart. Oavsett om jag tränat mycket eller lite, bra eller dåliga skidor. Har provat åka snabbt från start rep långsamt samma visa varje gång. 2tim sen står en stooor tegelväg som är i vägen. Ett år stakade jag varje Söndag i 4-5tim kl 8 på morgonen men samma visa Evertsberg fram med rullatorn.

Denna vinter är det mesta jag åkt på 10 år. Annars har jag snittat de sista 10 åren mellan 20-60 mil per år. Annat var det för 10-20år sedan då låg man på 300-450 mil skidor per år.

Det minsta jag åkt innan vasan någon gång är 8 mil och den gången klarade jag också elitleden. Är nog inte typad för långt arbete. Skulle nog satsat på Alpint istället.

Det verkar som om du testat det mesta i träningsväg.vet även att du är fruktansvärt stark på kortare lopp. Har du testat olika kostupplägg? Kolhydrater, ej kolhydrat etc. ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...