Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

fettdrift o kolisar


bonk

Recommended Posts

Hej på er!

 

Jag har gått på lchf nu i 2,5 v och tycker det funkar ok men det är segt med träningen. Jag kör både gym och löpning. Det positiva jag märkt är att man klarar sig längre utan att man blir hungrig då blodsockret sjunker. Men träningen är det negativa så segt och ingen krut. Jag vet att det kan ta tid ibland flera månader att få ordning på det.

 

Jag har en del lopp jag ska springa i sommar och känner att jag vill komma igång.

 

Mina frågor är :

 

Är det nån som vet hur lite kolisar man ska äta för att kroppen ska gå på fettdrift?

 

Kan man köra nån sorts blandning av lchf och gi, så att man kan ladda lite inför varje pass?

 

Mitt mål är inte att gå ner i vikt utan bara att må bättre och om möjligt bättre träning.

Link to comment
Share on other sites

jag tänker nog lägga upp det så här.

 

Den dag man ska träna har man lite mera kolisar på morgonen och till lunch sen blir det mindre till eftermiddag och kväll. Får prova att se om det känns bättre just med träningen. Annars tycker jag det funkar bra med lchf. Får se om man går över mer sen till hösten åt lchf hållet.

 

Nån annan som kör lite blandning eller kör ni antingen gi eller lchf ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit utan kolisar i 2 år när jag tränat och kört vasan, i år 7 tim. Det tar flera månader att ställa om kroppen så den blir pigg och svarar som du vill, om du äter extremt lite kolisar. Häng i ska du se att det vänder och du blir piggare.... Du behöver inte ladda med några kolisar inför loppet utan låt kroppen behöva den tid det tar att ställa om sig. Det är ju lång tid kvar till loppen... Lycka till
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...