Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Super ni nå´t?


salomons son

Recommended Posts

Tyckte jag hade gjort med det fetstilta i inlägget ovan.

Du menar alltså att förhållandet att Jesus var nykterist är skitsnack. Vilken är då din motivering till det?

Vad jag vet finns det inget som helst vetenskapligt bevis på att Jesus faktiskt existerat' date=' så det landar kanske på nivån om glidvalla faktiskt tränger in i belaget eller inte:-)[/quote']

Då vet du inte så mycket i den första frågan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 195
  • Created
  • Last Reply
Jag utgick ifrån att ingen av er levde för 2000 år sedan helt enkelt' date=' vilket då kanske var fel av mig.[/quote']

;)

 

Själv väntar jag mig att Jesus själv ska svara i denna tråd - samt att Skidforum.se ger 100% autenticitet att det inte är ett "nick" utan en äkta identitet - då kanske vi äntligen får reda på svaret!!! Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket ifall den där J säger att han är nykterist. Jag kommer fortsätta dricka mina öl, whisky och GT i alla fall, samt en hel del rödvin när det passar!!! ;)

OK, så nu kanske Jesus var nykterist i alla fall, och dina ord om skitsnack var just skitsnack. Tack!

Link to comment
Share on other sites

Offtopic trams borde raderas.

 

OnTopic:

Alkohol är ett nervgift och nervgift är naturligtvis inte bra. Men hur skadligt det är beror naturligtvis på en mängd olika saker som tex. hur mycket, hur ofta, ålder etc.

För många så kan det vara skönt att få koppla av med ett glas en fredagkväll för att släppa på lite stress och då kan det nog i viss mån t.o.m. vara bra. Mår man dåligt psykiskt så är det svårt att motivera sig att gå ut och träna... Samtidigt får nog dom flesta som tränar mycket den avkopplingen dom behöver genom att just träna...

 

Själv hade jag föredragit om cannabis var lagligt då det är mindre skadligt.

Link to comment
Share on other sites

Är det kanske en tolerant ateist som hör av sig?

Intolerant när det gäller många saker men religion ligger högt på listan.

Varför är du så intolerant mot religion?

Just nu av fem anledningar.

1. Det är irrelevant på en tråd om alkohol på ett SKIDforum.

2. Jag är vetenskapsman. Jag kastar inte bort teorin helt då den inte går att motbevisa men samtidigt finns det inget som tyder på det minsta uns av sanning (däremot det motsatta) och därav finner jag teorin väldigt osannolik.

3. Fantatiker saknar all rim och reson och kan inte lysna på logik och därmed är det helt onödigt att diskutera/argumentera. Ungefär som med alla som delar historier om sjöjungruar på facebook "IT WAS ON THE INTERNET THEREFOR IT IS TRUE!".

4. Så mycket lidande genom alla tider beror på detta, antagligen, helt påhittade fenomen.

5. Det är irrelevant på en tråd om alkohol på ett SKIDforum.

Link to comment
Share on other sites

Jag utgick ifrån att ingen av er levde för 2000 år sedan helt enkelt' date=' vilket då kanske var fel av mig.[/quote']

;)

 

Själv väntar jag mig att Jesus själv ska svara i denna tråd - samt att Skidforum.se ger 100% autenticitet att det inte är ett "nick" utan en äkta identitet - då kanske vi äntligen får reda på svaret!!! Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket ifall den där J säger att han är nykterist. Jag kommer fortsätta dricka mina öl, whisky och GT i alla fall, samt en hel del rödvin när det passar!!! ;)

OK, så nu kanske Jesus var nykterist i alla fall, och dina ord om skitsnack var just skitsnack. Tack!

Enligt mitt tycke, har du fler tomtar på loftet än något Jehovas Vittne jag någonsin har pratat med. Och då tycker jag alla har varit totala knäppskallar! (Sedan om du tillhör JV, pingstkyrkan, bor i Knutby eller vad sjutton som helst, bryr jag mig föga om…) Det är ju fritt för alla läsare att avgöra vem de tycker står för mest skitsnack på detta forum! Men om du ska få folk att tro att Jesus var nykterist, tycker jag du har hamnat på fel forum. Det vore väl mycket intressantare att diskutera ifall han var en bra skidåkare!

 

Jag har dock aldrig skrivit att jag vet att Jesus drack alkohol. Du har dock skrivit att du vet att han var nykterist. Vad du vet och vad jag tror är ju dock helt ointressant. Jag litar på att folk i allmänhet är kloka nog att fatta egna beslut och tänka själva. Det närmast jag har skrivit var:

Alkoholfritt nattvardsvin????

Jag trodde du var sarkastisk, men jag vet inte längre…

Därav rundgången, och eftersom jag inte orkar med rundgång, avslutar jag att kommentera dig mer på denna tråd!

 

Idag är jag nykter eftersom jag kanske behöver köra bil till kvällen. Men kanske en liten sängfösare av någon lite trevligare Single Malt när timmen är slagen...

Link to comment
Share on other sites

Offtopic trams borde raderas.

Du kanske kan låta bli att läsa det du anser vara trams.

 

OnTopic:

Alkohol är ett nervgift och nervgift är naturligtvis inte bra. Men hur skadligt det är beror naturligtvis på en mängd olika saker som tex. hur mycket, hur ofta, ålder etc. För många så kan det vara skönt att få koppla av med ett glas en fredagkväll för att släppa på lite stress och då kan det nog i viss mån t.o.m. vara bra.

Men du sade ju först att nervgift inte är bra. Har du t.ex. läst den vetenskapliga studie jag länkade till tidigare i denna tråd?

 

Mår man dåligt psykiskt så är det svårt att motivera sig att gå ut och träna...

Visst kan det vara så, men det finns ju andra och mycket bättre sätt att motivera sig än genom att dricka alkohol om nu det senare är någon motivationsmetod alls.

 

Samtidigt får nog dom flesta som tränar mycket den avkopplingen dom behöver genom att just träna...

Fysisk aktivitet är allra oftast mycket viktigt för hälsan.

 

Själv hade jag föredragit om cannabis var lagligt då det är mindre skadligt.

http://www.drugsmart.com/fakta/droger-och-hjarnan

Link to comment
Share on other sites

Till ämnet:

 

3 folköl om helgerna,

Blir det riktigt fint grill väder kan det landa åt 6 folköl.

 

Jag tror starkt på detta med att lite alkohol är bra för kroppen.

sällan sjuk och de gånger jag väl är dålig är det i regel någon form av spysjuka eller domedags bacill.

 

När det väl blir party så drar jag på rejält och tänker inte alls på hur mycket jag häller i mig.

Är det fest så är det!

 

Tränar jag mycket en period så väljer jag bort tillställningar för att göra annat som är kul( träna :) )

Link to comment
Share on other sites

Jag söp som ett svin på min tid.

 

Ps. Min far' date=' tomtar och troll finns inte.[/quote']

;)

(dagens skratt!!!)

jag bjuder på den, kunde inte hålla mig efter jag läste att nån vänta på Jesus skulle kommentera ;)

 

Funderar på om jag kan använda det användarnamnet för att döda stålsickling vs valla tråden.... :p

 

OnTopic igen då.

Som vanligt med forskning är inte alla forskare överens, det finns många rapporter som talar för att alkohol i små mängder kan vara bra men ännu mer som säger det motsatta. (Ska inte svära vid mitt liv på att så är fallet men det är min uppskattning av dom rapporter och artiklar jag läst)..

 

Jag tror det viktigaste är att man mår bra och så länge man inte överdriver sin alkoholkonsumtion så verkar nackdelarna vara allt mellan små och obefintliga.

Link to comment
Share on other sites

Intolerant när det gäller många saker men religion ligger högt på listan.

Varför är du så intolerant mot religion?

Just nu av fem anledningar.

1. Det är irrelevant på en tråd om alkohol på ett SKIDforum.

2. Jag är vetenskapsman. Jag kastar inte bort teorin helt då den inte går att motbevisa men samtidigt finns det inget som tyder på det minsta uns av sanning (däremot det motsatta) och därav finner jag teorin väldigt osannolik.

3. Fantatiker saknar all rim och reson och kan inte lysna på logik och därmed är det helt onödigt att diskutera/argumentera. Ungefär som med alla som delar historier om sjöjungruar på facebook "IT WAS ON THE INTERNET THEREFOR IT IS TRUE!".

4. Så mycket lidande genom alla tider beror på detta' date=' antagligen, helt påhittade fenomen.

5. Det är irrelevant på en tråd om alkohol på ett SKIDforum.[/quote']

1. Nej, det finns många t.ex. kristna skidåkare. Om de aldrig reflekterat över Jesu egen inställning till alkohol kan det vara något av en uppenbarelse för dem att ta reda på hur det förhåller sig.

 

2. Vilken teori?

 

3. Menar du att religion bara är för fanatiker? Liknelsen med sjöjungfrurna är ett lågt vulgärargument som inte borde användas av någon som kallar sig vetenskapsman. Det är en självklarhet att ingenting blir sant bara för att någon säger det på nätet eller någon annanstans.

 

4. Det är skillnad på religion och religion. Som vetenskapsman borde du inte göra falska generaliseringar.

 

5. Det var samma som i punkt 1. Känner du till en vanlig effekt av THC?

Link to comment
Share on other sites

Så svårt att inte svara.. kryper i fingrarna att sätta dig på plats men jag har lärt mig över åren att det inte går med internetkrigare som dig. Finns ett bra citat "Never argue with an idiot, they will only drag you down to there level and beat you with experience".

Ska dock svara på nummer 2 trots det torde vara självklart.

Vilken teori: valfri religion.

 

Hade kunnat besvara dina andra saker om det var så att du inte la ord i mun på folk och försökte vrida på det folk skriver. Om du var öppen för en diskusion och inte hade bestämt dig. Jag lever efter en filosofi "Question everything", något du borde försöka göra någon gång.

 

Förlåt för offtopic. Ska försöka hålla mig att svara någe mer :x

Link to comment
Share on other sites

Jag söp som ett svin på min tid.

 

Ps. Min far' date=' tomtar och troll finns inte.[/quote']

;)

(dagens skratt!!!)

jag bjuder på den, kunde inte hålla mig efter jag läste att nån vänta på Jesus skulle kommentera ;)

 

Funderar på om jag kan använda det användarnamnet för att döda stålsickling vs valla tråden.... :p

 

OnTopic igen då.

Som vanligt med forskning är inte alla forskare överens, det finns många rapporter som talar för att alkohol i små mängder kan vara bra men ännu mer som säger det motsatta. (Ska inte svära vid mitt liv på att så är fallet men det är min uppskattning av dom rapporter och artiklar jag läst)..

 

Jag tror det viktigaste är att man mår bra och så länge man inte överdriver sin alkoholkonsumtion så verkar nackdelarna vara allt mellan små och obefintliga.

Härligt Bumbipungen. Här har du nog identifierat en utmärkt ny möjlighet att en gång för alla döda denna (för vissa) förhatliga tråd. Men det intresserar mig ändå: VARFÖR vill du DÖDA denna tråd, som ju tydligen intresserar och engagerar så många ?

Link to comment
Share on other sites

Jag söp som ett svin på min tid.

 

Ps. Min far' date=' tomtar och troll finns inte.[/quote']

;)

(dagens skratt!!!)

jag bjuder på den, kunde inte hålla mig efter jag läste att nån vänta på Jesus skulle kommentera ;)

 

Funderar på om jag kan använda det användarnamnet för att döda stålsickling vs valla tråden.... :p

Vad är du för en pajsare som skriver under flera signaturer?

 

OnTopic igen då.

Som vanligt med forskning är inte alla forskare överens, det finns många rapporter som talar för att alkohol i små mängder kan vara bra men ännu mer som säger det motsatta. (Ska inte svära vid mitt liv på att så är fallet men det är min uppskattning av dom rapporter och artiklar jag läst)..

 

Jag tror det viktigaste är att man mår bra och så länge man inte överdriver sin alkoholkonsumtion så verkar nackdelarna vara allt mellan små och obefintliga.

Din inställning till alkohol präglas visst mest av tro, trots ditt tal om dig själv som vetenskapsman.

Link to comment
Share on other sites

Härligt Bumbipungen. Här har du nog identifierat en utmärkt ny möjlighet att en gång för alla döda denna (för vissa) förhatliga tråd. Men det intresserar mig ändå: VARFÖR vill du DÖDA denna tråd, som ju tydligen intresserar och engagerar så många ?

Haha, nä vill inte döda den på riktigt. Har inte läst hela (men har nån stolle det? :P).

Tror dock inte ens Jesus eller hans far kan döda den tråden om dom så ville! ;)

 

Sorry för mer offtopic! Kanske dags att döpa om tråden till "Nonsen tråden om en full jesus och annat snick-snack"

Link to comment
Share on other sites

Din inställning till alkohol präglas visst mest av tro, trots ditt tal om dig själv som vetenskapsman.

Du vet inte mycket om vetenskap du. Det finns inga absoluta sanningar.

http://www.benchfly.com/blog/wp-content/uploads/2013/01/Rules-of-a-Scientists-Life3.jpg

Jag har svårt för nummer 6 när det kommer till fanatiker. Men du verkar ha svårt med flertalet punkter. Denna bild borde förövrigt gälla alla människor, inte bara vetenskapsmän.

 

Edit: Fan, kunde inte hålla mig :(

Link to comment
Share on other sites

Yes! Absolut religiös syn på detta, Spriten räddade mig från sporten!

Haft kul hela livet och tänker inte sluta med det.

 

Alla bestämer själva över sitt och den som tar åt sig bör inte vara här. Gud eller ingen gud what the fuck säger jag! Sekt varning när man börjar predika tro! låt folk va och låt folk tro på vad de vill!

Hail Satan! hahaha

Link to comment
Share on other sites

Din inställning till alkohol präglas visst mest av tro' date=' trots ditt tal om dig själv som vetenskapsman.[/quote']

Du vet inte mycket om vetenskap du. Det finns inga absoluta sanningar.

http://www.benchfly.com/blog/wp-content/uploads/2013/01/Rules-of-a-Scientists-Life3.jpg

Jag har svårt för nummer 6 när det kommer till fanatiker. Men du verkar ha svårt med flertalet punkter. Denna bild borde förövrigt gälla alla människor, inte bara vetenskapsmän.

 

Edit: Fan, kunde inte hålla mig :(

Jag tror inte du är i position att bedöma vad jag vet om vetenskap sedan du själv gjort bort dig i frågor av logisk art. Det är klart det finns absoluta sanningar. Tänk efter lite så kommer du på flera stycken utan att jag räknar upp några åt dig. Du verkar vara frukten av framgångsrik relativistisk indoktrinering, den som George Orwell berör i romanen "1984", men jag hoppas ändå att du kan komma ur den.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...