Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pulsklocka


Ferryist

Recommended Posts

ok, har bestämt mig för att skaffa en pulsklocka. Har väl ungefär 2000 att leka med. Vad jag behöver är en klocka som framförallt visar min puls, tid för träningspass, och har inställningar för olika zoner( så man kan köra intervallpass). GPS är väl coolt men känner itne att jag vill gå så djupt in just nu, är inte lika intresserad av det helt enkelt.

 

Min fråga är vad ni har för tips att erbjuda mig? :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply
Jag kör en ciclosport ifrån coop för 129 kr ihop med sportstracker på mobilen. Funderar lite på att byta till ett pulsband med blåtand och köra ihop med min nya app till telefonen. Skall tydligen funka efter att läst lite om detta på funbeat.
Link to comment
Share on other sites

Om du 2000:- att leka med så tycker jag du ska satsa på Garmin 305 för 1500:-. Då får du allt du ville ha + GPS som faktiskt är roligt att ha. Rekommenderar den starkt!

Hmm det här låter grymt, har sett att denna har nämnts ofta här och på andra ställen, vart är det bästa stället att köpa den då?

Link to comment
Share on other sites

Om du 2000:- att leka med så tycker jag du ska satsa på Garmin 305 för 1500:-. Då får du allt du ville ha + GPS som faktiskt är roligt att ha. Rekommenderar den starkt!

Hmm det här låter grymt' date=' har sett att denna har nämnts ofta här och på andra ställen, vart är det bästa stället att köpa den då?[/quote']

Såg nu att den fanns på pixmania.se för 1297:- ink frakt. Riktigt bra pris. Köpte min på NetOnNet för 1500:- ink frakt. Bara att slå till :D

Link to comment
Share on other sites

jag har polar rs300x. den har allt som du efterfrågar. hittas från ca 1000:- efter en snabb sökning.

 

jag har en gps till och är mycket nöjd. Det enda jag saknar är diagramm å grafer. fast det är ju inget som egentligen behövs ;)

 

Bra beslut att skaffa pulsklocka tyker jag. Det gör det hela lite roligare. Jag tävlar mot min egen puls från pass till pass. klockan i sig blir som en träningskompis som pressar dig att ta ut det lilla extra.

Link to comment
Share on other sites

Det e värt att lägga ner 50kr eller så extra då du köper klockan genom att välja en säker nätbutik ist för de som man knappt hört talas om förut :)

Jag säger bara nätbutik som nätbutik.

Tror inte att pixmania, inwearehouse, eller elgiganten är nå sämre som nätbutik än Pölder men 700 spänn billigare.

Inte svårt att välja då..

Link to comment
Share on other sites

Det e värt att lägga ner 50kr eller så extra då du köper klockan genom att välja en säker nätbutik ist för de som man knappt hört talas om förut :)

Jag säger bara nätbutik som nätbutik.

Tror inte att pixmania' date=' inwearehouse, eller elgiganten är nå sämre som nätbutik än Pölder men 700 spänn billigare.

Inte svårt att välja då..[/quote']

Tror mer på Elgiganten än pixmania eftersom det är en etablerad kedja. Det ger ett mycket trovärdigare intryck då man varit inne i deras fysiska butiker. Lite luddigt med helt okända nätbutiker tycker jag :)

Link to comment
Share on other sites

Det e värt att lägga ner 50kr eller så extra då du köper klockan genom att välja en säker nätbutik ist för de som man knappt hört talas om förut :)

Jag säger bara nätbutik som nätbutik.

Tror inte att pixmania' date=' inwearehouse, eller elgiganten är nå sämre som nätbutik än Pölder men 700 spänn billigare.

Inte svårt att välja då..[/quote']

Tror mer på Elgiganten än pixmania eftersom det är en etablerad kedja. Det ger ett mycket trovärdigare intryck då man varit inne i deras fysiska butiker. Lite luddigt med helt okända nätbutiker tycker jag :)

Pixmani är väl inte okänd.. har dock bara handlat därifrån en gång. Min första digitalkamera köpte jag från pixmania för sisådär 9-8 år sedan.

 

Men min pulsklockan en 305:a köpte jag på elgigaten i butik, just för att jag gillar mer att gå in i en butik och gu ut därifrån med mitt köp direkt.

Link to comment
Share on other sites

Jag säger bara nätbutik som nätbutik.

Tror inte att pixmania' date=' inwearehouse, eller elgiganten är nå sämre som nätbutik än Pölder men 700 spänn billigare.

Inte svårt att välja då..[/quote']

Tror mer på Elgiganten än pixmania eftersom det är en etablerad kedja. Det ger ett mycket trovärdigare intryck då man varit inne i deras fysiska butiker. Lite luddigt med helt okända nätbutiker tycker jag :)

Pixmani är väl inte okänd.. har dock bara handlat därifrån en gång. Min första digitalkamera köpte jag från pixmania för sisådär 9-8 år sedan.

 

Men min pulsklockan en 305:a köpte jag på elgigaten i butik, just för att jag gillar mer att gå in i en butik och gu ut därifrån med mitt köp direkt.

Jag säger hur jag skulle göra och eftersom jag inte känner till piximania vill jag inte lägga ut tusenlappar innan jag vet hur de fungerar ;)

Link to comment
Share on other sites

Ferryist:

Om du har en iphone så kan du skaffa dej en mycket billig app (lite versionen är gratis) som heter Motionx GPS. Har alla GPS funktioner. Dessutom fungerar den med röst, alltså talar om för dej distans, fart, och tid under träningen.

Tyvärr har jag inte en ipod, vet en polare använder ngn sån app dock.

Link to comment
Share on other sites

jag brukar testa produkter i butik och när jag bestämmt mig, beställa från det billigaste jag hittar på nätet. Pixmania har jag beställt ifrån. inga problem :)

Ok om ni säger det så får jag lita på att de är seriösa :) har inget emot dom utan istället så att jag haft för lite erfarenheter av dom, därav att jag varit skeptisk. Litar mer på etablerade företag.

Men som sagt känner ni till dom är det ju inga problem! ;)

Link to comment
Share on other sites

Köper du en Forerunner 305 kan jag lova dig att du inte blir besviken. Det är helt klart den mest prisvärda träningsklockan för tillfället.

 

Litar mer på etablerade företag.

Pixmania har funnits i över 10 år, har 1400 anställda och hade förra året en omsättning på €897 miljoner. Skulle nog säga att dom är etablerade. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det e värt att lägga ner 50kr eller så extra då du köper klockan genom att välja en säker nätbutik ist för de som man knappt hört talas om förut :)

Jag säger bara nätbutik som nätbutik.

Tror inte att pixmania' date=' inwearehouse, eller elgiganten är nå sämre som nätbutik än Pölder men 700 spänn billigare.

Inte svårt att välja då..[/quote']

ingen av dessa nätbutiker är väl helt okända. Dom har ju till och med hämt lager / butiker

Link to comment
Share on other sites

Tror mer på Elgiganten än pixmania eftersom det är en etablerad kedja. Det ger ett mycket trovärdigare intryck då man varit inne i deras fysiska butiker. Lite luddigt med helt okända nätbutiker tycker jag :)

Pixmani är väl inte okänd.. har dock bara handlat därifrån en gång. Min första digitalkamera köpte jag från pixmania för sisådär 9-8 år sedan.

 

Men min pulsklockan en 305:a köpte jag på elgigaten i butik' date=' just för att jag gillar mer att gå in i en butik och gu ut därifrån med mitt köp direkt.[/quote']

Jag säger hur jag skulle göra och eftersom jag inte känner till piximania vill jag inte lägga ut tusenlappar innan jag vet hur de fungerar ;)

Elgiganten kan man e-handla på nätet och sedan välja att hämta ut varan i butik.

Link to comment
Share on other sites

Köper du en Forerunner 305 kan jag lova dig att du inte blir besviken. Det är helt klart den mest prisvärda träningsklockan för tillfället.

 

Litar mer på etablerade företag.

Pixmania har funnits i över 10 år, har 1400 anställda och hade förra året en omsättning på €897 miljoner. Skulle nog säga att dom är etablerade. ;)

Menade mer företag jag känner till :P och eftersom piximania var okänt för mig blir de automatiskt För Mig sorterade i oetablerade-facket :) Det är just okunskapen om företaget som gör mig misstänksam, men som jag också sade är det generellt och inget emot just dom. Men nu när ni alla sagt att de e etablerade kan jag tänka mig att handla där. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...