Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

LCHF Vecka 4 - influensa, luftrörskatarr + feber - inget Italien


Toot

Recommended Posts

Fy fan vad sjuk jag varit. Usch. Feber i 9 dagar

 

Lyckades bita ihop första 4 dagarna.... Sen handlade allt om näring i vilken form som hellst.... Piggelin, Piggelin, Piggelin, nyponsoppa..... Det blev i allafall ingen pasta fest i Italien. Synd.

 

Imorgon drar jag igång igen.... Men lite snällare... Typ GI

 

Träning väntar jag med någon vecka till..... Har något astma skit också. Pulvicort. Verkar ju fungera för Marit ..... :)

Link to comment
Share on other sites

Synd att du har gott och blivit sjuk, men du glömmer väl inte vitaminerna och mineralerna? glömde nämligen det i början av min lchf och boom förkyld och magproblem.

Vet inte va du äter exakt men jag fick inte i mig detta till en början, fick köpa "only one"-tabletter sen :S

 

Själv har jag bytt diet, menst för att testa ngt nytt(fattar inte vf mitt huvud säger nej till alla dieter och att jag bör bara köra på med "normal kost, ändå kör jag nån form av diet....)

Men men, jag körde idag igång med min CKD(cyklisk ketogen diet tror jag det heter). Meningen att jag ska gå in i en ketos genom endast 100g kolhydrater/dag. Mitt fett kommer brännas ngt sjukt, i hope, och när jag väl äter(lördagarna) kommer mina muskler vara så extremt hungriga på all sorts energi att de kommer köra stenhårt och därmed växer de oxå bra.

 

Kanske låter lite kluddigt nu, är trött hehe, men meningen är att jag skall bli av med det mesta av mina 16% fett och därmed en massa vikt men ändå behålla styrkan i musklerna.

 

Om ni inte fattar vad jag menar, är snurrig jsut nu, kolla här :P

http://www.halso.info/74.html

Link to comment
Share on other sites

Jag körde ckd förut med grymt bra resultat på relativt kort tid.

Men nu kör jag på med lchf ett tag till iallafall, vill ha ännu bättre resultat men det går rätt segt nu. Började 102,5 och var nere 97,9 i söndags. Försöker hålla mig rätt strikt. Blev dock tvungen att äta lite tårta som ungarna bakat, då kan man ju helt enkelt inte säga nej.

Har kommit av mig lite med träningen. Skulle verkligen behöva en Skierg i källaren, synd bara att den inte får plats höjdmässigt :(

Kör hårt Toot och alla andra.

Link to comment
Share on other sites

Synd att du har gott och blivit sjuk, men du glömmer väl inte vitaminerna och mineralerna? glömde nämligen det i början av min lchf och boom förkyld och magproblem.

Vet inte va du äter exakt men jag fick inte i mig detta till en början, fick köpa "only one"-tabletter sen :S

 

Själv har jag bytt diet, menst för att testa ngt nytt(fattar inte vf mitt huvud säger nej till alla dieter och att jag bör bara köra på med "normal kost, ändå kör jag nån form av diet....)

Men men, jag körde idag igång med min CKD(cyklisk ketogen diet tror jag det heter). Meningen att jag ska gå in i en ketos genom endast 100g kolhydrater/dag. Mitt fett kommer brännas ngt sjukt, i hope, och när jag väl äter(lördagarna) kommer mina muskler vara så extremt hungriga på all sorts energi att de kommer köra stenhårt och därmed växer de oxå bra.

 

Kanske låter lite kluddigt nu, är trött hehe, men meningen är att jag skall bli av med det mesta av mina 16% fett och därmed en massa vikt men ändå behålla styrkan i musklerna.

 

Om ni inte fattar vad jag menar, är snurrig jsut nu, kolla här :P

http://www.halso.info/74.html

Hej,

spännande. vore kul att får rapporter. Själv skulle jag aldrig kunna eller vilja göra nått liknande, men tackar inte nig till att höra hur det går för dig. För mig gäller nog det du skriver att köra med "normal kost", gärna skall dett innebära att jag tränar nog mycke så jag kan äta vad jag vill inkl lite tårta och godsaker...

;o)

Link to comment
Share on other sites

Synd att du har gott och blivit sjuk' date=' men du glömmer väl inte vitaminerna och mineralerna? glömde nämligen det i början av min lchf och boom förkyld och magproblem.

Vet inte va du äter exakt men jag fick inte i mig detta till en början, fick köpa "only one"-tabletter sen :S

 

Själv har jag bytt diet, menst för att testa ngt nytt(fattar inte vf mitt huvud säger nej till alla dieter och att jag bör bara köra på med "normal kost, ändå kör jag nån form av diet....)

Men men, jag körde idag igång med min CKD(cyklisk ketogen diet tror jag det heter). Meningen att jag ska gå in i en ketos genom endast 100g kolhydrater/dag. Mitt fett kommer brännas ngt sjukt, i hope, och när jag väl äter(lördagarna) kommer mina muskler vara så extremt hungriga på all sorts energi att de kommer köra stenhårt och därmed växer de oxå bra.

 

Kanske låter lite kluddigt nu, är trött hehe, men meningen är att jag skall bli av med det mesta av mina 16% fett och därmed en massa vikt men ändå behålla styrkan i musklerna.

 

Om ni inte fattar vad jag menar, är snurrig jsut nu, kolla här :P

http://www.halso.info/74.html

Hej,

spännande. vore kul att får rapporter. Själv skulle jag aldrig kunna eller vilja göra nått liknande, men tackar inte nig till att höra hur det går för dig. För mig gäller nog det du skriver att köra med "normal kost", gärna skall dett innebära att jag tränar nog mycke så jag kan äta vad jag vill inkl lite tårta och godsaker...

;o)

Jo men visst kan jag göra det, kan väl göra lite av en liknade tråd som denna om en del vill det :P. Jag körde mitt första styrke pass idag(morgonen) med den nya dieten och efter passet trodde jag att både skolan och det allmäna livet skulle bli ett helvete och at tjag bara skulle vara trött och irriterad, men fan va bra jag har klarat det då, känner mig fortfarande pigg och alert. Blir bra nu inför kvällen/nattens rå pluggning(hatar att råplugga-.-)

Så än så länge går det bra, hur resultaten(synligt och i gymmet) blir återstå ju att se, iaf tills på söndag som är dagen efter "ätardagen"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...