Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 17


madbear

Recommended Posts

Jag kör 2x10 chins med ryggsäck med 10 kg i...

Ja då har jag lite att träna på då! :)

Nej jag har bara provat med brutalbänk i en tillfällig konstruktion, ingen färdig än men har i varje fall skaffat material.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vasa, vad är det som inte fungerar för dig på gruset?

 

Jag har tillgång till skogsvårdsstyrelsens expertis från Norrland, som kan allt om grusvägars olika beläggningar - det känns nästan som om det är på den fronten det är galet, att du inte har tillgång till rätt sorts underlag. Tekniken, styrkan, skike, skating, Everestrullisar - allt det har du ju i stora lass.

 

Här är grusvägarna, promenad- och skogsstigarna ljuvliga, ja ljuvligt är rätta ordet...

Bra träning verkar det också vara - jag tappar ca 30% i miltid jämfört med skidåknng - mycket att jobba med under sommaren även utan Skierg....

 

Grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Bättre sent än aldrig!

 

Mån: Vila

Tis: Fm 120 min löpning Em 60 min rullskidor

Ons: Fm 120 min rullskidor Em 60 min innebandy

Tor: Fm 180 min längdskidor Em 40 min löpning

Fre: 240 min längdskidor

Lör: vila

Sön: 85 min löpning + 30min styrka

 

Tot: 15h 35min

Kul att kunna åka både skidor och rullskidor.

Link to comment
Share on other sites

Bättre sent än aldrig!

 

Mån: Vila

Tis: Fm 120 min löpning Em 60 min rullskidor

Ons: Fm 120 min rullskidor Em 60 min innebandy

Tor: Fm 180 min längdskidor Em 40 min löpning

Fre: 240 min längdskidor

Lör: vila

Sön: 85 min löpning + 30min styrka

 

Tot: 15h 35min

Kul att kunna åka både skidor och rullskidor.

Jag trodde att snön va utrotad nu :D... iaf: vilken jäkla monstervecka, bra jobbat.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vasa, vad är det som inte fungerar för dig på gruset?

 

Jag har tillgång till skogsvårdsstyrelsens expertis från Norrland, som kan allt om grusvägars olika beläggningar - det känns nästan som om det är på den fronten det är galet, att du inte har tillgång till rätt sorts underlag. Tekniken, styrkan, skike, skating, Everestrullisar - allt det har du ju i stora lass.

 

Här är grusvägarna, promenad- och skogsstigarna ljuvliga, ja ljuvligt är rätta ordet...

Bra träning verkar det också vara - jag tappar ca 30% i miltid jämfört med skidåknng - mycket att jobba med under sommaren även utan Skierg....

 

Grusmannen

Jag tror ni har lite mindre tjälskador på era vägar söröver.

Så här kan grusvägarna i Värmland se ut, man får vara tämligen grusvägsentusiast för att åka på en sådan där. :)

Nu har de dessutom hävt på grovt grus, singel 24-36 mm ungefär, på vägen här...

http://www.nwt.se/multimedia/dynamic/00542/614478_jpg_542767img699.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Vasa' date=' vad är det som inte fungerar för dig på gruset?

 

Jag har tillgång till skogsvårdsstyrelsens expertis från Norrland, som kan allt om grusvägars olika beläggningar - det känns nästan som om det är på den fronten det är galet, att du inte har tillgång till rätt sorts underlag. Tekniken, styrkan, skike, skating, Everestrullisar - allt det har du ju i stora lass.

 

Här är grusvägarna, promenad- och skogsstigarna ljuvliga, ja ljuvligt är rätta ordet...

Bra träning verkar det också vara - jag tappar ca 30% i miltid jämfört med skidåknng - mycket att jobba med under sommaren även utan Skierg....

 

Grusmannen[/quote']

Jag tror ni har lite mindre tjälskador på era vägar söröver.

Så här kan grusvägarna i Värmland se ut, man får vara tämligen grusvägsentusiast för att åka på en sådan där. :)

Nu har de dessutom hävt på grovt grus, singel 24-36 mm ungefär, på vägen här...

http://www.nwt.se/multimedia/dynamic/00542/614478_jpg_542767img699.jpg

Det verkar ju lättare att gräva sig fram under ytan på den vägen än att försöka åka på den.... Det hjälper nog inte att vara entusiast heller. Jag är i alla fall rätt kräsen - grunden måste vara fast - annars är det kört.

 

Grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...