Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vecka 19


madbear

Recommended Posts

Björn, kör ni inga A1-pass på rullskidor?

Jag körde MTB denna vecka men här är vägen så skakig att jag fick stanna och kissa efter ett tag. :D

 

Provade kajaken i början av veckan men hade lite problem med istigningen så igår byggde jag och sjösatte en kajakbrygga av lite skrot som låg. Eller rättare sagt landgången för bryggan fanns redan.

Tror att jag ska klara av 55 km paddling men man blir ju lite orolig efter Mias äventyr på Lelång. :(

 

Mån: Vila

Tis: Skierg - 198 min - A1 - med 9 st sub 1.40-ruscher

Ons: Rullskidor - 34 min - A3 - diagonalade upp en backe och stakade ner

Tor: MTB - 101 min - A1 - pulsryck uppför backarna

Fre: Rullskidor - 76 min - A3/A1 - 4 stycken stakintervaller á 10 min uppför en backe

Lör: Vila

Sön: Rullskidor - 101 min - A2 - tänkt långpass (3,5 h) men huvudet orkade inte med regnbyarna

 

Tot: 8 tim 30 min

Link to comment
Share on other sites

Måndag: Vila

Tisdag: 180min MTB

Onsdag: 200min Rullskidor

Torsdag: 90min MTB + 60min löpning

Fredag: 120min Rullskidor

Lördag: 180min MTB

Söndag: Latmask

 

Totalt 13h50min

Måste erkänna att trots att det är många timmar så har det inte vart så intensivt som jag önskat. Slarv med kosten gör att det blir jobbigt när pulsen stiger och då kompenserar jag med att vara ute längre istället. Ska skärpa mig nästa vecka! (Funbeat länk med bilder finns till vänster)

Link to comment
Share on other sites

Provade kajaken i början av veckan men hade lite problem med istigningen så igår byggde jag och sjösatte en kajakbrygga av lite skrot som låg. Eller rättare sagt landgången för bryggan fanns redan.

Tror att jag ska klara av 55 km paddling men man blir ju lite orolig efter Mias äventyr på Lelång. :(

Du får köra Karlstad Runt den 12:e juni som ett litet formtest. Totalt 18 km i Klarälven.

http://www3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_395801/cf_69694/KARLSTAD%202011%20inbjudan.DOC

Link to comment
Share on other sites

Löpning, löpning, löpning..

Roligast var banpasset med 400- meters intervaller. Som gammal sprinter är det kul!

Trots åldern (44) är det bra fart i benen och det var jättekul att hänga av några yngre grabbar i klubben!:)

 

Annars lite deppigt, jobbigt med allergin, jobbigt med rullskidorna som inte fungerar.

Link to comment
Share on other sites

Du får köra Karlstad Runt den 12:e juni som ett litet formtest. Totalt 18 km i Klarälven.

http://www3.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_395801/cf_69694/KARLSTAD%202011%20inbjudan.DOC

Får fundera på det.

Ska du köra?

Funderar på att köra. Brukar väl vara rätt tunt i motionsklasserna så det kan behövas lite mer folk som ställer upp. Jag, du och MMG till exempel.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Skriver inte in min träning ofta..men här kommer förra veckans halvseriösa vecka.Fokus var i alla fall på löpning, även för mig..=)

Måndag Morgonjogg 35 min A1 / Rullskidor, stakning 2.50 A1

Tisdag Morgonjogg 35 min A1 / Löpning snabbdistans 1 t (sliten)A2-A3

Onsdag Power Yoga 75 min + 15 jogg hem..Första gången! Hur skönt som helst och jobbigt!

Torsdag Löpning OL-träningstävling..A3 men t o m lite A3+ =) Gött!

Fredag Morgonjogg 35 min A1 / Mtb 3,35 t..

Lördag Löpning..A1 1 t

Söndag Styrketräning (inkl lite Skierg/bråsterk)ll45 min..

Har länge haft planer på att springa Göteborgsvarvet, men eftersom man inte sprungit sedan 2008 har man nu hamnat absolut i sista ledet (startled 19) och för en tävlingsmänniska som jag som är van att stå i startled 1A-1B och elitledet de 7 gånger jag varit med, så får jag mer eller mindre ångest varje gång jag inser att jag startar 2,5 timme senare än normalt och har rätt många 1000 framför mig..Tror inte det blir speciellt kul, ärligt talat! Så jag får väl fundera på hur allvarligt jag ska ta det..eller helt enkelt göra något annat kul på lördag istället..Kanske paddla eller köra en tur på Klarälvsbanan..=)

Link to comment
Share on other sites

här kommer min vecka :)

 

Må: Rullskidor 109 min Tempo, A2+A3 , + Ryck i A3 36,38 km 03:00 min/km 20,03 km/h +

Löpning 35 min A2

 

Ti: Morgon: Löpning 65 min Skogslöpning A1+A2

Em: Cykling - Mountainbike 105 min tempo A2+A3

 

Ons: Rullskidor 175 min A1+A2 56,37 km 03:06 min/km 19,31 km/h

 

To: Latmask.

 

Fre: Rullskidor 134 min Kuperat A1+A2 43,02 km 03:08 min/km 19,15 km/h +

Löpning 45 min A1+A2

 

Lö: Rullskidor 125 min A1+A2 40,05 km 03:09 min/km 19,1 km/h

segt som fasen.. mötte även en äldre herre i en silvrig merca på klarälvsbanan idag :D . inte ofta man möter bilar där....

 

Söndag: Idag slog latmasken till igen... Tot 13 Tim 16 min . en hyfsad vecka för att vara mig. fast brist på långpass...

Link to comment
Share on other sites

här kommer min vecka :)

 

Må: Rullskidor 109 min Tempo, A2+A3 , + Ryck i A3 36,38 km 03:00 min/km 20,03 km/h +

Löpning 35 min A2

 

Ti: Morgon: Löpning 65 min Skogslöpning A1+A2

Em: Cykling - Mountainbike 105 min tempo A2+A3

 

Ons: Rullskidor 175 min A1+A2 56,37 km 03:06 min/km 19,31 km/h

 

To: Latmask.

 

Fre: Rullskidor 134 min Kuperat A1+A2 43,02 km 03:08 min/km 19,15 km/h +

Löpning 45 min A1+A2

 

Lö: Rullskidor 125 min A1+A2 40,05 km 03:09 min/km 19,1 km/h

segt som fasen.. mötte även en äldre herre i en silvrig merca på klarälvsbanan idag :D . inte ofta man möter bilar där....

 

Söndag: Idag slog latmasken till igen... Tot 13 Tim 16 min . en hyfsad vecka för att vara mig. fast brist på långpass...

Hyfsad vecka? hinner jag upp i hälften så har det varit bra ;)

men det är väl så med gammla motorcrossförare :)

Förresten han som ska köra/supporta mig på klarälvsbanan v.29 är gammal enduroförare från kristinehamn! eller gammal och gammal....drygt 30.

Link to comment
Share on other sites

här kommer min vecka :)

 

Må: Rullskidor 109 min Tempo' date=' A2+A3 , + Ryck i A3 36,38 km 03:00 min/km 20,03 km/h +

Löpning 35 min A2

 

Ti: Morgon: Löpning 65 min Skogslöpning A1+A2

Em: Cykling - Mountainbike 105 min tempo A2+A3

 

Ons: Rullskidor 175 min A1+A2 56,37 km 03:06 min/km 19,31 km/h

 

To: Latmask.

 

Fre: Rullskidor 134 min Kuperat A1+A2 43,02 km 03:08 min/km 19,15 km/h +

Löpning 45 min A1+A2

 

Lö: Rullskidor 125 min A1+A2 40,05 km 03:09 min/km 19,1 km/h

segt som fasen.. mötte även en äldre herre i en silvrig merca på klarälvsbanan idag :D . inte ofta man möter bilar där....

 

Söndag: Idag slog latmasken till igen... Tot 13 Tim 16 min . en hyfsad vecka för att vara mig. fast brist på långpass...[/quote']

Hyfsad vecka? hinner jag upp i hälften så har det varit bra ;)

men det är väl så med gammla motorcrossförare :)

Förresten han som ska köra/supporta mig på klarälvsbanan v.29 är gammal enduroförare från kristinehamn! eller gammal och gammal....drygt 30.

jaha ja, där ser man :) . Synd att det är så mycket skador & så dyrt med cross/enduro :/

Link to comment
Share on other sites

jaha ja' date=' där ser man :) . Synd att det är så mycket skador & så dyrt med cross/enduro :/[/quote']

Vi får följa med på golvets tur vecka 29 och eventuellt golva honom!? ;)

Det är det jag är rädd för :/

jag hoppas att nån vill följa med sen får ni väl köra i ert tempo så väntar jag i karlstad på er :lol: nä men ni får väl se det som ett a1-pass.vore kul med sällskap av er!

är det skyltat hela vägen?såg på filmerna att det är ju lite v-korsningar och så.

får ta med golvets firma t-shirts till dom som följer med ;) och nej det är tyvärr inte craft!

(hoppas jag orkar hela vägen?vill ju inte göra en globen på premiärturen och åka bil sista milen :lol: !)

Link to comment
Share on other sites

ja tänker han golvar oss ! :D .

 

Ja det är bara att följa cykelbanan, du kan inte köra fel :) . Men vi kör allt tillsammans. Roligare så ju :)

håller med :) vi bestämmer datum sen det är ju två mån kvar så ;) det är bara det att jag ser fram emot denna tur så mycket för att vi har bara SKITvägar att åka på här hemma :(

Link to comment
Share on other sites

....och jag är nöjd om jag får till ett pass på över tvåtimmar under en vecka. Har ni inget hus att måla på? ;) I mitt fall handlar det väl mest om att motivationen inte riktigt finns där. Tiden kan man ju skapa sig. Tex genom att måla mindre ;)
Link to comment
Share on other sites

....och jag är nöjd om jag får till ett pass på över tvåtimmar under en vecka. Har ni inget hus att måla på? ;) I mitt fall handlar det väl mest om att motivationen inte riktigt finns där. Tiden kan man ju skapa sig. Tex genom att måla mindre ;)

Precis, målar så lite jag kan men helt slipper man inte undan tyvärr. Sedan har man väl också kommit till insikten att tiden då en enorm träningsmängd gjorde underverk för prestationen tyvärr ligger bakom en. Kan ju till och med göra mer skada än nytta för en gammal sliten kropp. Men man får ju beundra målmedvetenheten hos många här.

Link to comment
Share on other sites

Nu tycker jag i och för sig att det är kul att måla och snickra och såga och att hugga ved...... men vet inte riktigt om det kan skrivas in på träningskontot.

Du verkar rätt målmedveten själv TT. Fast allt beror ju på vem man jämför med.

Ber om ursäkt till trådskaparen. Har hamnat en bit ifrån ämnet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...