Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

v-29


Brazan

Recommended Posts

MÅN

Rullskidor - K.

150 min

Lugn körning o mycket platt bana in till varbergs fästning o tillbaka till ringhals.

50 km

03:00 min/km

20 km/h

 

TIS

Löpning - Dist.

120 min

24 km

05:00 min/km

12 km/h

 

ONS

Vila

 

TORS

Rullskidor - K.

232 min

Race klarälvsbanan gick bra men tog slut i forshaga blev jobbigt sista biten tycker det är svårt att hålla tempo när man åker själv.

86 km

02:42 min/km

22,24 km/h

 

FRE

Löpning - Dist.

150 min

30 km

05:00 min/km

12 km/h

Styrka – Överk.

15 min

 

LÖR

Rullskidor - K.

200 min

62 km

03:14 min/km

18,6 km/h

Skidgång 90 min

11x6 Gång

8x20 sprätt

10 km

09:00 min/km

6,67 km/h

 

SÖN

Rullskidor - K.

120 min

Körde riktiga rockenroll hjul swenor 4or gött motstånd.

36 km

03:20 min/km

18 km/h

Styrka – Överk.

60 min

 

TOT

19 Tim

298 Km

Link to comment
Share on other sites

Jag har en semestervecka (semester=träningsveckor) kvar och ska försöka att matcha dig under veckan i alla fall vad gäller träningstiden...

Det låter bra det :D. Men Ulrkaa jag brukar vila på semestern ;)

Nej du - jag vilar hela året för att kunna träna på semestern...

Link to comment
Share on other sites

Jäklar va du ligger i :) känns betryggande att ha dig i laget ! Du får plocka in sekunderna jag tappar hehe!!

Och mina tappade sekunder, han lär få det jobbigt. :)

 

 

Hade tänkt ett långpass på rullskidor under helgen men är rädd för regn (i lagren ;) ).

Så det blev lite härdsmälta där på slutet...

 

Mån: Rullskidor - 330 min (A1/A2 - 2or/3or - Klarälvsbanan)

Tis: Vila

Ons: Rullskidor - 130 min (A2/A3 - 2or - kuperat, stakning med lite frånspark andra halvan, A3-ryck uppför)

Tor: Rullskidor - 92 min (A2/A3 - 2or+borste + 3or - borste 31 min + diagonalträning)

Fre: Stakmaskin - 74 min (A1/A2 - styrkestak 44 min + balansträning)

Lör: Cykel - 90 min (A1 - skulle bli ett långpass men vände klissblöt efter 45 min)

Sön: Stakmaskin - 31 min (A1 - inte mycket till träningspass) + Borstgång - 36 min (A1 och A3-ryck uppför backarna)

 

Tot: 13 tim 3 min

Link to comment
Share on other sites

Efter 2 slappa veckor' date=' eller välbehövlig semester är jag lite på G igen

13 tim. 43 min.

http://www.funbeat.se/person/calendar.aspx?PersonID=167398[/quote']

Jag har en semestervecka (semester=träningsveckor) kvar och ska försöka att matcha dig under veckan i alla fall vad gäller träningstiden...

Passa dig du, jag kan börja regga kroppsarbete som träning. Då blir det timmar ;)

Link to comment
Share on other sites

Efter 2 slappa veckor, eller välbehövlig semester är jag lite på G igen

13 tim. 43 min.

http://www.funbeat.se/person/calendar.aspx?PersonID=167398

Högbo skriver du!

Hade ingen koll på att dom har en rullskidbana där. På deras hemsida skriver dom nåt om gummi på stavarna för att inte skada banan, är det ett måste?

Och krävs det att man har säsongskort eller är det gratis?

Link to comment
Share on other sites

Högbo skriver du!

Hade ingen koll på att dom har en rullskidbana där. På deras hemsida skriver dom nåt om gummi på stavarna för att inte skada banan, är det ett måste?

Och krävs det att man har säsongskort eller är det gratis?

Det är samma bana som har frysslingor för tidig snöåkning. Eftersom den är asfalterad användes den som rullskidbana sommartid. Det är gratis att åka där på sommarhalvåret. Det stod anslaget där att man måste ha gummitutor på stavarna, men det är borta nu. Ärligt talat vet jag inte om anslaget tagits bort av personal eller av någon åkare. jag var lydig tidigare säsonger och körde med gummitutor, som blev rätt halkigt men allteftersom gummit slets blev det dock bättre. Jag har inte sett någon använda gummitutor numera, inte jag heller för den delen. Hoppas på snöstart i början av november i år men då måste man lösa avgift förstås.

Link to comment
Share on other sites

Mån: rullskidåkning 23 km.

Tis: vila

Ons: Hjortronplockning 7 timmar

Tors: Hjortronplockning 6 timmar

Fre: Hjortronplockning 6 timmar

Lör: vila

sön: Löpning backe 40 min

 

Typisk upptaktsvecka för mig inför Vasalopp/öppet spår

Hjortronplockning måste vara den absolut bästa alternativa träningen som finns. Tyvärr inte så produktivt här i södern men lite vandring skall det bli imorgon tänkte jag.

Link to comment
Share on other sites

Mån: rullskidåkning 23 km.

Tis: vila

Ons: Hjortronplockning 7 timmar

Tors: Hjortronplockning 6 timmar

Fre: Hjortronplockning 6 timmar

Lör: vila

sön: Löpning backe 40 min

 

Typisk upptaktsvecka för mig inför Vasalopp/öppet spår

Hjortronplockning måste vara den absolut bästa alternativa träningen som finns. Tyvärr inte så produktivt här i södern men lite vandring skall det bli imorgon tänkte jag.

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Link to comment
Share on other sites

Mån: rullskidåkning 23 km.

Tis: vila

Ons: Hjortronplockning 7 timmar

Tors: Hjortronplockning 6 timmar

Fre: Hjortronplockning 6 timmar

Lör: vila

sön: Löpning backe 40 min

 

Typisk upptaktsvecka för mig inför Vasalopp/öppet spår

Hjortronplockning måste vara den absolut bästa alternativa träningen som finns. Tyvärr inte så produktivt här i södern men lite vandring skall det bli imorgon tänkte jag.

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Under 8 min med bilen ja, men skall du slå mig upp med en moppe så får du trimma den ordentligt:)

Link to comment
Share on other sites

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Tjena, du bör ju slå Everest på intervaller med tanke på åldersskillnaden och om han dessutom kör med 4or. :P

 

Vad är det för längd och höjdmeter på denna backe?

Och stakar du enbart och med 2or?

Link to comment
Share on other sites

Fick också med mig hjortron från fjällen! :)

v.29 Terränglöpning (ska bli kul med LL!) och ridning för hela slanten. Måste ta tag i rullskidorna snart!

Det är bara att ge sig ut och mata med rullisarna! :)

Du får göra som globen och ta med dig en cyklist som sparringpartner så blir det inte lika långtråkigt och jobbigt. Och rullar det trögt är det ju bara bra för träningen!

Link to comment
Share on other sites

Ons: Hjortronplockning 7 timmar

Tors: Hjortronplockning 6 timmar

Fre: Hjortronplockning 6 timmar

Vad har du för puls när du plockar "môlter"?

Jag har ingen pulsmätare men man kan nog jämföra det med LSD (Long slow distance) träning när man går i riktigt blöta myrar och dessutom böjer sig åt alla möjliga håll (bra träning för rygg, mage och balans). Glömde att säga att det blev 16, 10 och 12 liter de tre dagarna så det saknas inte sylt till pannkakan i hotell oändligheten denna säsong.

Link to comment
Share on other sites

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Tjena' date=' du bör ju slå Everest på intervaller med tanke på åldersskillnaden och om han dessutom kör med 4or. :P

 

Vad är det för längd och höjdmeter på denna backe?

Och stakar du enbart och med 2or?[/quote']

Väldigt fin backe och man belönas med en grymt fin utsikt över Väsman när man kommer upp.

Längd 2,42 km Stigning 92 m. Rätt jämn stigning, förutom en kort flack del i mitten, aldrig riktigt brant. Min tid med tvåor enbart stakning 9,16. Medelhastighet 15,7 km/h. Snittpuls 170, Högsta puls 176 (min maxpuls ca 193) brukar ha 180 i snittpuls på motsvarande tävlingar så det finns liter mer att ta på med nummerlapp:).

 

Tror nog inte jag slagit Globen med fyror utan lånade hans tvåor.

Link to comment
Share on other sites

Fan Everest nu halkar du efter :P Snart är jag under 8 min i Gonäsbacken efter mina monsterintervaller idag hehe

Tjena' date=' du bör ju slå Everest på intervaller med tanke på åldersskillnaden och om han dessutom kör med 4or. :P

 

Vad är det för längd och höjdmeter på denna backe?

Och stakar du enbart och med 2or?[/quote']

svar om backen har du redan fått :D

 

Japp stakar med 2.or har inget annat än så länge ;) stakar hela vägen upp också!

Link to comment
Share on other sites

Fick också med mig hjortron från fjällen! :)

v.29 Terränglöpning (ska bli kul med LL!) och ridning för hela slanten. Måste ta tag i rullskidorna snart!

Det är bara att ge sig ut och mata med rullisarna! :)

Du får göra som globen och ta med dig en cyklist som sparringpartner så blir det inte lika långtråkigt och jobbigt. Och rullar det trögt är det ju bara bra för träningen!

Jag tror ingen kan cykla så sakta..;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...