Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svartedalsloppet 64km


kustlöparen

Recommended Posts

Får väl reta mig på att jag inte körde hårdare i slutet när du tydligen var tröttare än jag trodde. Men får ändå vara nöjd' date=' fick revansch på en del sen förra helgens materialproblem. Tävlingen var dock kattens lek med de små råttorna men en skånsk variant fick hjälp med att leva lite för länge:) Om Andreas varit med hela vägen så kanske det blivit lite annorlunda.[/quote']

Så joakim.j blev trea då? Trodde efter att ha sett dig i Falkenberg att du skulle spöa rible?

 

Vad var det för snitthastigheter och topphastigheter?

Gick delvis lusigt så snitthastigheten blev inte hög 24,9 och max 44 på mina hjul. Snittpulsen 10 slag lägre än på de senaste två helgernas rätt likvärdiga tävlingar. Som du såg på facebook så blev banan tyvärr avkortad från 64 till 56 (55,25) pga av en hundtävling. Westman körde lite tekniklektioner under första halvan innan han och Rible12 körde ett fint trick vid varvningen. Joakim försökte köra ikapp men jag fattade ingenting:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Hej alla,

jo stämningen i omklädningsrummet var hård efter loppet, :)

Vi kom iväg fint i samlad grupp utan ett vansinnes tempo ibörjan, Skönt!

Sen blev det hyfsad körning första varvet och vid vändningen så såg ja en liten chans att smårycka för att det var kul, fick några meter och ingen kom ikapp dock kom rullskidmannen med frustande tag och undra om "jag hade tänkt att lämna honom också" sen växeldrog vi faktiskt en del, fick en lucka till de andra, på något konstigt sätt så lyckades jag bita mig i med Rullskidmannen tills det var 4 km kvar av loppet då jag fick släppa och han önskade mig lycka till och försvann!

Kanske var det kraftstaven som gjorde att jag fick sådana krafter, jag var under min ensamhet då orolig att jag skulle höra Everest och Joakim.Js stavtag...

Everest summerar loppet väldigt bra,

Joakim.J kommer nog visa sig stark i Höstrullen och då får man bita i, så du kommer nog inte behöva reta dig i månader :)

Link to comment
Share on other sites

Tack alla positiva åkare för en lyckad tävling!

Nästa år kanske vi slipper både avgrävda vägar, kor och hundar...livet på landet.

 

Här finns nu resultaten:

http://www.startplatser.se/svartedalsrundan/default.asp?mode=resultat

Det värsta loppet måste ju Staffan Sandberg ha gjort i Motionsklassen. :D

28 km - 1.05.43 - på 2or, eller var det fria hjul där också? Låter nästan för bra annars...

Link to comment
Share on other sites

Tack alla positiva åkare för en lyckad tävling!

Nästa år kanske vi slipper både avgrävda vägar' date=' kor och hundar...livet på landet.

 

Här finns nu resultaten:

http://www.startplatser.se/svartedalsrundan/default.asp?mode=resultat[/quote']

Det värsta loppet måste ju Staffan Sandberg ha gjort i Motionsklassen. :D

28 km - 1.05.43 - på 2or, eller var det fria hjul där också? Låter nästan för bra annars...

Fria hjul - Staffan är långtifrån motion....

Link to comment
Share on other sites

Tack alla positiva åkare för en lyckad tävling!

Nästa år kanske vi slipper både avgrävda vägar, kor och hundar...livet på landet.

 

Här finns nu resultaten:

http://www.startplatser.se/svartedalsrundan/default.asp?mode=resultat

Stort tack Kustlöparen. Ett väldigt fint lopp med bara små, fina vägar! Livet på landet går nog att lösa:)

Link to comment
Share on other sites

Tack alla positiva åkare för en lyckad tävling!

Nästa år kanske vi slipper både avgrävda vägar' date=' kor och hundar...livet på landet.

 

Här finns nu resultaten:

http://www.startplatser.se/svartedalsrundan/default.asp?mode=resultat[/quote']

Stort tack Kustlöparen. Ett väldigt fint lopp med bara små, fina vägar! Livet på landet går nog att lösa:)

Instämmer! Väl värt en lång resa från Skåne för att njuta av ett sådant trevligt lopp!

Link to comment
Share on other sites

Taktik och taktik inget planerat. Jag stannade och slog en drill på första varvet. Sedan strax innan varvningen kom jag ikapp. Kunde då dricka lite utan att riskera övertryck. Lite sedan såg jag att R stack. Tja det är väl bara och köra ikapp och åka lite snabbare så man får lite träning. De ända två som åkte snabbare andra varvet än första var vi två. Med tanke på det måste ni andra åkt på eran maxförmåga redan på första varvet när ni inte orkar åka fortare det andra.

Träna på så har ni chansen det kommer fler tillfällen.

Link to comment
Share on other sites

Taktik och taktik inget planerat. Jag stannade och slog en drill på första varvet. Sedan strax innan varvningen kom jag ikapp. Kunde då dricka lite utan att riskera övertryck. Lite sedan såg jag att R stack. Tja det är väl bara och köra ikapp och åka lite snabbare så man får lite träning. De ända två som åkte snabbare andra varvet än första var vi två. Med tanke på det måste ni andra åkt på eran maxförmåga redan på första varvet när ni inte orkar åka fortare det andra.

Träna på så har ni chansen det kommer fler tillfällen.

Nja, inte många körde nog på max vare sig på första eller andra varvet förutom vid korta tillfällen det gick ju inte fort ens för en amatör som jag, tyvärr missade jag rycket men det ingår ju definitivt i loppet!

Men annars helt rätt, bara att förbättra träning, taktik, teknik och utrustning framöver.

Link to comment
Share on other sites

Taktik och taktik inget planerat. Jag stannade och slog en drill på första varvet. Sedan strax innan varvningen kom jag ikapp. Kunde då dricka lite utan att riskera övertryck. Lite sedan såg jag att R stack. Tja det är väl bara och köra ikapp och åka lite snabbare så man får lite träning. De ända två som åkte snabbare andra varvet än första var vi två. Med tanke på det måste ni andra åkt på eran maxförmåga redan på första varvet när ni inte orkar åka fortare det andra.

Träna på så har ni chansen det kommer fler tillfällen.

Jag fick en kommentar från Skåningen "Säger som Tony Rickardsson......Ja ä int Bitter"

 

Taktik och taktik? Många gånger var det åkare som var loss längre än Rickard men då åkte du inte förbi och drog. Så du kan ju försöka slå i nån annan att "det var inte planerat". Du var så överlägsen i detta lopp att du gjorde precis som du ville och idag ville du dra fram Rickard till andraplatsen, helt ok men hitta inte på förklaringar. Kom ikapp lagom till varvning? Tja 3 km före backade du ner och drog fram Rickard till klungan igen efter att han tappat i en nedförsbacke. ingen kompiskörning alls nä nä.

Link to comment
Share on other sites

Taktik och taktik inget planerat. Jag stannade och slog en drill på första varvet. Sedan strax innan varvningen kom jag ikapp. Kunde då dricka lite utan att riskera övertryck. Lite sedan såg jag att R stack. Tja det är väl bara och köra ikapp och åka lite snabbare så man får lite träning. De ända två som åkte snabbare andra varvet än första var vi två. Med tanke på det måste ni andra åkt på eran maxförmåga redan på första varvet när ni inte orkar åka fortare det andra.

Träna på så har ni chansen det kommer fler tillfällen.

Jag fick en kommentar från Skåningen "Säger som Tony Rickardsson......Ja ä int Bitter"

 

Taktik och taktik? Många gånger var det åkare som var loss längre än Rickard men då åkte du inte förbi och drog. Så du kan ju försöka slå i nån annan att "det var inte planerat". Du var så överlägsen i detta lopp att du gjorde precis som du ville och idag ville du dra fram Rickard till andraplatsen' date=' helt ok men hitta inte på förklaringar. Kom ikapp lagom till varvning? Tja 3 km före backade du ner och drog fram Rickard till klungan igen efter att han tappat i en nedförsbacke. ingen kompiskörning alls nä nä.[/quote']

Fick faktiskt bita i som tusan och kämpa själv för att komma ikapp klungan jag släppte i nedförsbackarna 3km innan mål, höll medvetet igen för att ja inte riktigt gillade backarna men hade hela tiden känslan att ja kunde gå ikapp. då var det bara lite peppade ord och när jag kom ikapp kunde jag vila igen för att ladda för ett spontan-ryck vid varningen... på vinst eller förlust, denna gången vinst! :)

Link to comment
Share on other sites

Nästa rullskidtävling, då jävlar!!!!!!!! Jag som kände mig så pigg idag... Gick absolut inte på max första varvet, men däremot när jag skulle hämta in all tid som jag tappade till er! Pga dom jävla bultarna som lossnade 2 gånger! Surt som fan!

-Tur att det hände vid varvningen och inte i någon nedförsbacke!

Jag led med dig igår när du tappade hjulet. Testa att limma fast muttrarna med sättlim eller silikon nästa gång.

 

Tyckte du låg bra till på andra varvet och då visste jag inte att du haft problem ytterligare en gång.

 

En annan åkare som jag fick hjälpa igår hade ett par nyinköpta skidor vars ena hjul låg och skavde på skidstommen, det hårda plasthjulet hade blivit mjukt som tuggummi. Han hade behövt fila ner stommen lite, -nästa gång jag langar dricka skall jag ta med mer verktyg.

Link to comment
Share on other sites

Nästa rullskidtävling, då jävlar!!!!!!!! Jag som kände mig så pigg idag... Gick absolut inte på max första varvet, men däremot när jag skulle hämta in all tid som jag tappade till er! Pga dom jävla bultarna som lossnade 2 gånger! Surt som fan!

Synd! det kommer!

Lossnade inte bultarna när du stod på örat vid första vändningen?

Link to comment
Share on other sites

Nästa rullskidtävling, då jävlar!!!!!!!! Jag som kände mig så pigg idag... Gick absolut inte på max första varvet, men däremot när jag skulle hämta in all tid som jag tappade till er! Pga dom jävla bultarna som lossnade 2 gånger! Surt som fan!

Tråkigt att du aldrig får visa vad du går för. Vilka mer tävlingar är inplanerade, Höstrullen?

Link to comment
Share on other sites

Nästa rullskidtävling' date=' då jävlar!!!!!!!! Jag som kände mig så pigg idag... Gick absolut inte på max första varvet, men däremot när jag skulle hämta in all tid som jag tappade till er! Pga dom jävla bultarna som lossnade 2 gånger! Surt som fan![/quote']

Tråkigt att du aldrig får visa vad du går för. Vilka mer tävlingar är inplanerade, Höstrullen?

Iofs så hade jag nog fått det tufft att hänga kvar i klungan ändå! För ni körde otroligt starkt! Så jag ska inte bara skylla på hjulen heller hehe. Ja höstrullen är inplanerad! Ska några från forumet vara med också?:). joakim, han tyckte nog det var jag som gnällde :-D ! . Rible : Ja första vändningen lossnade bulten . MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:). Starkt kört alla andra , ni körde fort! Blev psykiskt jobbigt när jag mötte er sista gången Haha.

Link to comment
Share on other sites

Nästa rullskidtävling' date=' då jävlar!!!!!!!! Jag som kände mig så pigg idag... Gick absolut inte på max första varvet, men däremot när jag skulle hämta in all tid som jag tappade till er! Pga dom jävla bultarna som lossnade 2 gånger! Surt som fan![/quote']

Tråkigt att du aldrig får visa vad du går för. Vilka mer tävlingar är inplanerade, Höstrullen?

Iofs så hade jag nog fått det tufft att hänga kvar i klungan ändå! För ni körde otroligt starkt! Så jag ska inte bara skylla på hjulen heller hehe. Ja höstrullen är inplanerad! Ska några från forumet vara med också?:). joakim, han tyckte nog det var jag som gnällde :-D ! . Rible : Ja första vändningen lossnade bulten . MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:). Starkt kört alla andra , ni körde fort! Blev psykiskt jobbigt när jag mötte er sista gången Haha.

Är helt övertygad om du hängt med lätt i vår lilla sällskapsklunga och troligen tätat till luckan också. Då ses vi på Höstrullen.

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att du aldrig får visa vad du går för. Vilka mer tävlingar är inplanerade' date=' Höstrullen?[/quote']

Iofs så hade jag nog fått det tufft att hänga kvar i klungan ändå! För ni körde otroligt starkt! Så jag ska inte bara skylla på hjulen heller hehe. Ja höstrullen är inplanerad! Ska några från forumet vara med också?:). joakim, han tyckte nog det var jag som gnällde :-D ! . Rible : Ja första vändningen lossnade bulten . MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:). Starkt kört alla andra , ni körde fort! Blev psykiskt jobbigt när jag mötte er sista gången Haha.

Är helt övertygad om du hängt med lätt i vår lilla sällskapsklunga och troligen tätat till luckan också. Då ses vi på Höstrullen.

är övertygad om att andraplatsen varit kraftigt hotad i det läget!

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att du aldrig får visa vad du går för. Vilka mer tävlingar är inplanerade' date=' Höstrullen?[/quote']

Iofs så hade jag nog fått det tufft att hänga kvar i klungan ändå! För ni körde otroligt starkt! Så jag ska inte bara skylla på hjulen heller hehe. Ja höstrullen är inplanerad! Ska några från forumet vara med också?:). joakim, han tyckte nog det var jag som gnällde :-D ! . Rible : Ja första vändningen lossnade bulten . MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:). Starkt kört alla andra , ni körde fort! Blev psykiskt jobbigt när jag mötte er sista gången Haha.

Är helt övertygad om du hängt med lätt i vår lilla sällskapsklunga och troligen tätat till luckan också. Då ses vi på Höstrullen.

Ja han hade väl kanske kunnat täta luckan mellan dig och Tigerberg. Men ni får se upp Kent har blivigt bättre i år så nästa år finns det risk att ni får däng av en 60-åring :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Det handlar inte om att gnälla MEST utan om att åka BÄST!"

Tycker du jag gnäller? Då har du aldrig hört mig gnälla.

 

Jag gnäller inte över resultatet inte heller över taktik-körningen' date=' det ingår i tävlingen.

Så vad gnäller jag över?[/quote']

Sorry, gnälla var kanske fel ord... Kom hem från en fest (surströmming, urk...) och gick in på nätet för att kolla resultaten från loppet. När jag såg ditt härligt bittra inlägg kunde jag inte låta bli att ändra lite på din väldigt sanna slogan. Dumt gjort!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...