Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Svartedalsloppet 64km


kustlöparen

Recommended Posts

Iofs så hade jag nog fått det tufft att hänga kvar i klungan ändå! För ni körde otroligt starkt! Så jag ska inte bara skylla på hjulen heller hehe. Ja höstrullen är inplanerad! Ska några från forumet vara med också?:). joakim' date=' han tyckte nog det var jag som gnällde :-D ! . Rible : Ja första vändningen lossnade bulten . MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:). Starkt kört alla andra , ni körde fort! Blev psykiskt jobbigt när jag mötte er sista gången Haha.[/quote']

Är helt övertygad om du hängt med lätt i vår lilla sällskapsklunga och troligen tätat till luckan också. Då ses vi på Höstrullen.

Ja han hade väl kanske kunnat täta luckan mellan dig och Tigerberg. Men ni får se upp Kent har blivigt bättre i år så nästa år finns det risk att ni får däng av en 60-åring :lol:

Kent och Göran P är absolut bland de för närvarande aktiva rullskidsåkare som är bäst i förhållande till sin ålder i Sverige. Men utan materialproblem så brukar de gå att slå dem även för en några år yngre men ändå rätt gammal medelmåtta med taskig teknik som jag själv:) Kent säger själv att han tycker det skall bli skönt att kunna fly upp till H60 nästa år. Men baserat på tex 12H och den sista tidens utveckling så tror jag Andreas kan hänga med tätklungan på de flesta lopp redan nu. Låter det dock vara osagt när han kommer att slå självaste Rullskidsmannen i en spurt, kan ta allt mellan 1 och 100 år:) Väldigt kul och fin tävling för övrigt med en spännande taktik och tack för tekniktipsen!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply
MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:).

Ja' date=' det var jag. Jag kände mig inte på hugget så jag tog hand om saftkontrollen tillsammans med mina ungdomar istället.[/quote']

Får tacka för hjälpen :), annars hade jag inte ens tagit mig därifrån! Bra arrangerad tävling och härlig träning :) . var trevligt att träffa kustlöparen här på forumet också!

Link to comment
Share on other sites

"Det handlar inte om att gnälla MEST utan om att åka BÄST!"

Tycker du jag gnäller? Då har du aldrig hört mig gnälla.

 

Jag gnäller inte över resultatet inte heller över taktik-körningen' date=' det ingår i tävlingen.

Så vad gnäller jag över?[/quote']

Sorry, gnälla var kanske fel ord... Kom hem från en fest (surströmming, urk...) och gick in på nätet för att kolla resultaten från loppet. När jag såg ditt härligt bittra inlägg kunde jag inte låta bli att ändra lite på din väldigt sanna slogan. Dumt gjort!

Undrar om Rullskidsmannen (han som köper värdens bästa skidor av Tobias Westman) oxå hade festat till innan han efter att ha dragit rible12 andra varvet kallade resten för klena, och att Vi snart riskerar få stryk av 60:åringar. Om inte så var det riktigt låg nivå på dom inläggen från en annars så bra och överlägsen åkare.

Link to comment
Share on other sites

MrT: var det du som hjälpte mig att skruva fast ena hjulet igår?:).

Ja' date=' det var jag. Jag kände mig inte på hugget så jag tog hand om saftkontrollen tillsammans med mina ungdomar istället.[/quote']

Får tacka för hjälpen :), annars hade jag inte ens tagit mig därifrån! Bra arrangerad tävling och härlig träning :) . var trevligt att träffa kustlöparen här på forumet också!

Kul att träffas!

Link to comment
Share on other sites

Tycker du jag gnäller? Då har du aldrig hört mig gnälla.

 

Jag gnäller inte över resultatet inte heller över taktik-körningen' date=' det ingår i tävlingen.

Så vad gnäller jag över?[/quote']

Sorry, gnälla var kanske fel ord... Kom hem från en fest (surströmming, urk...) och gick in på nätet för att kolla resultaten från loppet. När jag såg ditt härligt bittra inlägg kunde jag inte låta bli att ändra lite på din väldigt sanna slogan. Dumt gjort!

Undrar om Rullskidsmannen (han som köper värdens bästa skidor av Tobias Westman) oxå hade festat till innan han efter att ha dragit rible12 andra varvet kallade resten för klena, och att Vi snart riskerar få stryk av 60:åringar. Om inte så var det riktigt låg nivå på dom inläggen från en annars så bra och överlägsen åkare.

Kul med denna hets inför Höstrullen, som rullskidmannen skapar:

Ställningen mellan mig och kända rullskidprofiler på forumet, har inte minus mot någon i år , självklart räknar jag enbart masstart och rullskidor.....:)

(1-1 Rible12) (2 - 0 Skåning) (1 - 0 Everest) (2 - 0 Andreas 87) (2 - 1 Mario) (0-0 rullskidmannen) (0 - 0) Joakim J, jag laddar för fullt för Höstrullen....fyra av dessa 7 individer är helt klart bättre än mig, men allt kan ju hända, förutom att jag slår rullskidmannen, eftersom han har överlägset material i stavar och rullskidor som han köper att Tobias Westman, eller så beror det på något helt annat...:)

Link to comment
Share on other sites

Taktik och taktik inget planerat. Jag stannade och slog en drill på första varvet. Sedan strax innan varvningen kom jag ikapp. Kunde då dricka lite utan att riskera övertryck. Lite sedan såg jag att R stack. Tja det är väl bara och köra ikapp och åka lite snabbare så man får lite träning. De ända två som åkte snabbare andra varvet än första var vi två. Med tanke på det måste ni andra åkt på eran maxförmåga redan på första varvet när ni inte orkar åka fortare det andra.

Träna på så har ni chansen det kommer fler tillfällen.

Haha, sköna smockor till medtävlarna från vinnaren! Att de dessutom reagerar med ilska och bittra kommentarer gör det ännu roligare.

Link to comment
Share on other sites

Sorry' date=' gnälla var kanske fel ord... Kom hem från en fest (surströmming, urk...) och gick in på nätet för att kolla resultaten från loppet. När jag såg ditt härligt bittra inlägg kunde jag inte låta bli att ändra lite på din väldigt sanna slogan. Dumt gjort![/quote']

Undrar om Rullskidsmannen (han som köper värdens bästa skidor av Tobias Westman) oxå hade festat till innan han efter att ha dragit rible12 andra varvet kallade resten för klena, och att Vi snart riskerar få stryk av 60:åringar. Om inte så var det riktigt låg nivå på dom inläggen från en annars så bra och överlägsen åkare.

Kul med denna hets inför Höstrullen, som rullskidmannen skapar:

Ställningen mellan mig och kända rullskidprofiler på forumet, har inte minus mot någon i år , självklart räknar jag enbart masstart och rullskidor.....:)

(1-1 Rible12) (2 - 0 Skåning) (1 - 0 Everest) (2 - 0 Andreas 87) (2 - 1 Mario) (0-0 rullskidmannen) (0 - 0) Joakim J, jag laddar för fullt för Höstrullen....fyra av dessa 7 individer är helt klart bättre än mig, men allt kan ju hända, förutom att jag slår rullskidmannen, eftersom han har överlägset material i stavar och rullskidor som han köper att Tobias Westman, eller så beror det på något helt annat...:)

tycker du skall räkna ind start också :)

Då har du fått stryk både av mig, Joakim J och Mario

Link to comment
Share on other sites

Som lärjunge till mästaren så har jag fått order om att lära mig att stå på utför och inte vara rädd, varpå större delen av min träning nu kommer vara fokuserad på utförsåkning (inga problem att få A3 puls där för mig) :), trevligt! Höstrullen kommer bli en riktig prestige tävling, mycket på spel...
Link to comment
Share on other sites

Tycker du jag gnäller? Då har du aldrig hört mig gnälla.

 

Jag gnäller inte över resultatet inte heller över taktik-körningen' date=' det ingår i tävlingen.

Så vad gnäller jag över?[/quote']

Sorry, gnälla var kanske fel ord... Kom hem från en fest (surströmming, urk...) och gick in på nätet för att kolla resultaten från loppet. När jag såg ditt härligt bittra inlägg kunde jag inte låta bli att ändra lite på din väldigt sanna slogan. Dumt gjort!

Undrar om Rullskidsmannen (han som köper värdens bästa skidor av Tobias Westman) oxå hade festat till innan han efter att ha dragit rible12 andra varvet kallade resten för klena, och att Vi snart riskerar få stryk av 60:åringar. Om inte så var det riktigt låg nivå på dom inläggen från en annars så bra och överlägsen åkare.

Tja När första varvet gick lusit och R+R bara kör ca 2 min fortare på det andra. Då tycker jag det är konstigt att ni inte kom i kapp. När det var plogstakning utför för oss och dessutom åker rakt fram vid vändningen. Men som sakt ni lät ju en 60-åring dra FÖR ATT NI VAR TRÖTTA. Jag hade lite tur att det var utför mot målet så jag fick lucka på plogstakaren utför. Annars hade det varit stor risk att jag fått däng av R för han verkar stark.

 

Appropå Höstrullen och Lindena så tror jag Anton Järnberg vinner han har nu köpt ett par nya Eagle-sport rullskidor. Det finns några få par XT-race och ca 10par bakhjul för många behöver nya och dessa verkar vara det det snabbaste som gjorts.

 

 

DET SOM STÅR I RESULTAT LISTAN DET STÅR DÄR oavsett om vad som hänt

Link to comment
Share on other sites

Undrar om Rullskidsmannen (han som köper värdens bästa skidor av Tobias Westman) oxå hade festat till innan han efter att ha dragit rible12 andra varvet kallade resten för klena' date=' och att Vi snart riskerar få stryk av 60:åringar. Om inte så var det riktigt låg nivå på dom inläggen från en annars så bra och överlägsen åkare.[/quote']

Kul med denna hets inför Höstrullen, som rullskidmannen skapar:

Ställningen mellan mig och kända rullskidprofiler på forumet, har inte minus mot någon i år , självklart räknar jag enbart masstart och rullskidor.....:)

(1-1 Rible12) (2 - 0 Skåning) (1 - 0 Everest) (2 - 0 Andreas 87) (2 - 1 Mario) (0-0 rullskidmannen) (0 - 0) Joakim J, jag laddar för fullt för Höstrullen....fyra av dessa 7 individer är helt klart bättre än mig, men allt kan ju hända, förutom att jag slår rullskidmannen, eftersom han har överlägset material i stavar och rullskidor som han köper att Tobias Westman, eller så beror det på något helt annat...:)

tycker du skall räkna ind start också :)

Då har du fått stryk både av mig, Joakim J och Mario

Tänker vi på samma tävling så var jag också klart före!

Link to comment
Share on other sites

Kul med denna hets inför Höstrullen' date=' som rullskidmannen skapar:

Ställningen mellan mig och kända rullskidprofiler på forumet, har inte minus mot någon i år , självklart räknar jag enbart masstart och rullskidor.....:)

(1-1 Rible12) (2 - 0 Skåning) (1 - 0 Everest) (2 - 0 Andreas 87) (2 - 1 Mario) (0-0 rullskidmannen) (0 - 0) Joakim J, jag laddar för fullt för Höstrullen....fyra av dessa 7 individer är helt klart bättre än mig, men allt kan ju hända, förutom att jag slår rullskidmannen, eftersom han har överlägset material i stavar och rullskidor som han köper att Tobias Westman, eller så beror det på något helt annat...:)[/quote']

tycker du skall räkna ind start också :)

Då har du fått stryk både av mig, Joakim J och Mario

Tänker vi på samma tävling så var jag också klart före!

ja självklart var du det, skrev lite snabbt bara.

Link to comment
Share on other sites

tycker du skall räkna ind start också :)

Då har du fått stryk både av mig' date=' Joakim J och Mario[/quote']

Tänker vi på samma tävling så var jag också klart före!

ja självklart var du det, skrev lite snabbt bara.

När ni nu med samlade krafter bättrar på Rotebrostakaren minusstatistik så vart ju även jag före han på denna tävling. =)

Link to comment
Share on other sites

Tänker vi på samma tävling så var jag också klart före!

ja självklart var du det' date=' skrev lite snabbt bara.[/quote']

När ni nu med samlade krafter bättrar på Rotebrostakaren minusstatistik så vart ju även jag före han på denna tävling. =)

Dom flesta slår Rotebrostakarn på individuell start. Han har ingen att spurta mot. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sorry' date=' gnälla var kanske fel ord... Kom hem från en fest (surströmming, urk...) och gick in på nätet för att kolla resultaten från loppet. När jag såg ditt härligt bittra inlägg kunde jag inte låta bli att ändra lite på din väldigt sanna slogan. Dumt gjort![/quote']

Undrar om Rullskidsmannen (han som köper värdens bästa skidor av Tobias Westman) oxå hade festat till innan han efter att ha dragit rible12 andra varvet kallade resten för klena, och att Vi snart riskerar få stryk av 60:åringar. Om inte så var det riktigt låg nivå på dom inläggen från en annars så bra och överlägsen åkare.

Tja När första varvet gick lusit och R+R bara kör ca 2 min fortare på det andra. Då tycker jag det är konstigt att ni inte kom i kapp. När det var plogstakning utför för oss och dessutom åker rakt fram vid vändningen. Men som sakt ni lät ju en 60-åring dra FÖR ATT NI VAR TRÖTTA. Jag hade lite tur att det var utför mot målet så jag fick lucka på plogstakaren utför. Annars hade det varit stor risk att jag fått däng av R för han verkar stark.

 

Appropå Höstrullen och Lindena så tror jag Anton Järnberg vinner han har nu köpt ett par nya Eagle-sport rullskidor. Det finns några få par XT-race och ca 10par bakhjul för många behöver nya och dessa verkar vara det det snabbaste som gjorts.

 

 

DET SOM STÅR I RESULTAT LISTAN DET STÅR DÄR oavsett om vad som hänt

:lol:

Link to comment
Share on other sites

ja självklart var du det' date=' skrev lite snabbt bara.[/quote']

När ni nu med samlade krafter bättrar på Rotebrostakaren minusstatistik så vart ju även jag före han på denna tävling. =)

Dom flesta slår Rotebrostakarn på individuell start. Han har ingen att spurta mot. ;)

Individuell start är ju extremt tråkig tävlingsform, både för publik och framförallt utövare, har extremt svårt att ta i för att komma 10:a istället för 12:a eller nåt, men är det man mot man så ligger jag högre i puls i 2 timmar än jag lyckas smiska upp pulsen själv mot klockan i backrace på 12 minuter i Ulricehamn...., det är väldligt dåligt. Man mot man hänger jag med Mario upp på Högdalstippen, men inte om vi startar var och en för sig och kör mot klockan. Sugeffekten är ju minimal i brant backe uppför, så det handlar mer om mitt klena psyke än att jag väger 90kg..:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...