Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hårdkörning Tors-Sön Östersund. (miniläger)


Brazan

Recommended Posts

Fyfan 3 timmar stakning på fyrorna va inte att leka med :D Musklerna ömmar lite :P Kör ju 2.or fram och 4.or bak men jävlar va de tog emot! Fick ju staka i nedförsbackarna!

 

Härligt Brazan nu laddar vi om för nytt pass !!!!

 

SAmma här! Jobbar också heltid med bra arbetstider! 24 timmars pass vilket leder till mycket ledighet!

Härligt tänk sen när du sätter på 4or fram då jäklar tar det emot.

Det är inte aktuellt i nuläget detta räcker bra !!!! Men måste ju va tyngre än treor i alla fall! va nån som sa att de blev som 3.5 ungefär! Undra om de stämmer....

Stämmer ungefär bakhjulen gör ca 75%. Så 3,5 stämmer bra 2 * 1/4 + 4 * 3/4 = 14/4 = 3,5 eller hur Professorn? Har testat med PU Bak/ Fyror fram och tvärtom. Med PU bak så gick det bara lite långsammare (några %) än PU runt om och ytterst marginellt långsammare än Gummi-ettor runt om. Det kändes i princip som enbart PU. Med fyrorna bak och PU fram gick det ca 30% långsammare. Med tvåor runt om någonstans mitt emellan. Testa själv och byt. Iof går det lite, lite lättare med backspärren fram men skillnaden är marginell. På mitt test PU&Fyror så var det bara bakhjul jag använde.

 

Grymt tränat förresten Brazan, tror du kan komma in åtminstone bland de 100 till 130 bästa på VL.

Link to comment
Share on other sites

Härligt tänk sen när du sätter på 4or fram då jäklar tar det emot.

Det är inte aktuellt i nuläget detta räcker bra !!!! Men måste ju va tyngre än treor i alla fall! va nån som sa att de blev som 3.5 ungefär! Undra om de stämmer....

Stämmer ungefär bakhjulen gör ca 75%. Så 3' date='5 stämmer bra 2 * 1/4 + 4 * 3/4 = 14/4 = 3,5 eller hur Professorn? Har testat med PU Bak/ Fyror fram och tvärtom. Med PU bak så gick det bara lite långsammare (några %) än PU runt om och ytterst marginellt långsammare än Gummi-ettor runt om. Det kändes i princip som enbart PU. Med fyrorna bak och PU fram gick det ca 30% långsammare. Med tvåor runt om någonstans mitt emellan. Testa själv och byt. Iof går det lite, lite lättare med backspärren fram men skillnaden är marginell. På mitt test PU&Fyror så var det bara bakhjul jag använde.

 

Grymt tränat förresten Brazan, tror du kan komma in åtminstone bland de 100 till 130 bästa på VL.[/quote']

Nu va du att optimist evrest fasen tänk på att ja inte tränat på runt 10 år ja hade som mål i slutet av maj när ja drog igång o träna att vara bland 1000 på vasan.

Link to comment
Share on other sites

Då va första dagen avklarad på detta lilla läger o det gick enligt plan o känns kanon i kroppen va lite seg efter den naturliga intervallen uppe på rullskidbanan swenors hjul 4or suger som satan men men efter en stretching av kroppen så känns det mycket bra' date='nu blir det lite mat o vila sen på det igen kl 08.00 i morgon med skidgång o älglufs ha det gött alla.[/quote']

Dag 2 gick oxo enligt plan upp på frösöberget kl 08 o rände upp o ner i slalombacken o med avslutning älglufs på elljusspåret,

Eftermiddan bjöd på skate distans i ganska tuff teräng känner mig oförskämt pigg än men det är nog en annan känsla i kröppen efter i morron.

Ja då va dag 3 till ända gött.

På förmiddan va det löpning distans i tävlingsbanorna vid skidstadion 220 min kändes bra tog det väldigt lungt ca 5.30 tempo.

Eftermiddagspasset va ett ganska tungt pass rullskidor på swenor 4or ca 45 km inplanerat,

passet gick jäkligt bra tyckte ja hade bra tryck även i de långa motluten som va flera stycken under resans gång på över 3 km långa, sista backen tog musten ur mig den är mycket tung o även brant sista 600 meterna total längden på denna backe är ca 5 km med en lättare slakmota på mitten av backen tempot på passet 16.12 km/tim 160 min 43 km.

Nu är det bara ett gigantlångpass kvar imorgon på lätta pu-hjul.

Link to comment
Share on other sites

Ja då va dag 3 till ända gött.

På förmiddan va det löpning distans i tävlingsbanorna vid skidstadion 220 min kändes bra tog det väldigt lungt ca 5.30 tempo.

Eftermiddagspasset va ett ganska tungt pass rullskidor på swenor 4or ca 45 km inplanerat,

passet gick jäkligt bra tyckte ja hade bra tryck även i de långa motluten som va flera stycken under resans gång på över 3 km långa, sista backen tog musten ur mig den är mycket tung o även brant sista 600 meterna total längden på denna backe är ca 5 km med en lättare slakmota på mitten av backen tempot på passet 16.12 km/tim 160 min 43 km.

Nu är det bara ett gigantlångpass kvar imorgon på lätta pu-hjul.

Bra Brazan, bara att fyra av sista krutet imorgon!!! :D

 

Jag gjorde ett rejält långpass idag med dig i åtanke.

260 min - 73,6 km/1000 höjdmeter på 3or. Stakning och frånskjut. Snittpuls låg A2. Medelhastighet 17,0 km/h.

 

Vad har du för puls när du kör ett sådant pass som idag på 4or?

Link to comment
Share on other sites

Ja då va dag 3 till ända gött.

På förmiddan va det löpning distans i tävlingsbanorna vid skidstadion 220 min kändes bra tog det väldigt lungt ca 5.30 tempo.

Eftermiddagspasset va ett ganska tungt pass rullskidor på swenor 4or ca 45 km inplanerat' date='

passet gick jäkligt bra tyckte ja hade bra tryck även i de långa motluten som va flera stycken under resans gång på över 3 km långa, sista backen tog musten ur mig den är mycket tung o även brant sista 600 meterna total längden på denna backe är ca 5 km med en lättare slakmota på mitten av backen tempot på passet 16.12 km/tim 160 min 43 km.

Nu är det bara ett gigantlångpass kvar imorgon på lätta pu-hjul.[/quote']

Bra Brazan, bara att fyra av sista krutet imorgon!!! :D

 

Jag gjorde ett rejält långpass idag med dig i åtanke.

260 min - 73,6 km/1000 höjdmeter på 3or. Stakning och frånskjut. Snittpuls låg A2. Medelhastighet 17,0 km/h.

 

Vad har du för puls när du kör ett sådant pass som idag på 4or?

Bra pass idag vasa.

 

Pulsen ligger mellan 125-160 beroende på lutning va jobbigare halva sträckan då det va en jäkla motvind som alltid här uppe tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Ja då va dag 3 till ända gött.

På förmiddan va det löpning distans i tävlingsbanorna vid skidstadion 220 min kändes bra tog det väldigt lungt ca 5.30 tempo.

Eftermiddagspasset va ett ganska tungt pass rullskidor på swenor 4or ca 45 km inplanerat' date='

passet gick jäkligt bra tyckte ja hade bra tryck även i de långa motluten som va flera stycken under resans gång på över 3 km långa, sista backen tog musten ur mig den är mycket tung o även brant sista 600 meterna total längden på denna backe är ca 5 km med en lättare slakmota på mitten av backen tempot på passet 16.12 km/tim 160 min 43 km.

Nu är det bara ett gigantlångpass kvar imorgon på lätta pu-hjul.[/quote']

Bra Brazan, bara att fyra av sista krutet imorgon!!! :D

 

Jag gjorde ett rejält långpass idag med dig i åtanke.

260 min - 73,6 km/1000 höjdmeter på 3or. Stakning och frånskjut. Snittpuls låg A2. Medelhastighet 17,0 km/h.

 

Vad har du för puls när du kör ett sådant pass som idag på 4or?

Bra pass idag vasa.

 

Pulsen ligger mellan 125-160 beroende på lutning va jobbigare halva sträckan då det va en jäkla motvind som alltid här uppe tyvärr.

Innan ni har tränat en säsong här nere i Skåne vet ni inte vad blåst är ;)

Link to comment
Share on other sites

Bra Brazan' date=' bara att fyra av sista krutet imorgon!!! :D

 

Jag gjorde ett rejält långpass idag med dig i åtanke.

260 min - 73,6 km/1000 höjdmeter på 3or. Stakning och frånskjut. Snittpuls låg A2. Medelhastighet 17,0 km/h.

 

Vad har du för puls när du kör ett sådant pass som idag på 4or?[/quote']

Bra pass idag vasa.

 

Pulsen ligger mellan 125-160 beroende på lutning va jobbigare halva sträckan då det va en jäkla motvind som alltid här uppe tyvärr.

Innan ni har tränat en säsong här nere i Skåne vet ni inte vad blåst är ;)

Ja har bott i helsingborg så nog har ja testat den blåsten men ej innom träning he he

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...