Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Staffanstaven


jola61

Recommended Posts

Här kommer ett tips till er som har problem med armbågar, axlar och händer när ni åker rullskidor.

Investera i Staffanstaven! (nej, jag är inte sponsrad och det är inte reklam)

Efter att under några år till och från ha haft problem med armbågar och axlar så slog jag till och investerade i den dämpade fjädern från Aktivsport. Testade dem för första gången igår. Vilket lyft! Nu har jag bara åkt en gång hittills, men om de kommande gångerna känns lika bra så är nog detta ett av de bästa köpen som jag gjort på mycket länge. Dämparen/ fjädern gjorde uppenbarligen sitt jobb under passet utan att märkas att den fanns där. Jag köpte den hårdare av de två varianterna.

Link to comment
Share on other sites

Vikten är marginellt högre, men eftersom fjädern sitter precis under handtaget märkte jag inget speciellt under åkningen. Fästet i asfalten var märkbart bättre. Nackdelen kan väl möjligen vara kostnaden och att beställningsproceduren kan vara lite omständig ( om du inte samtidigt köper en ny stav som jag gjorde). Vet inte så mycket om hållbarheten, men enligt tillverkaren så har de bara haft ett fjäderbrott på tre år.

Kommer nog att skaffa en uppsättning till mina skejtstavar också.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...