Hoppa till innehåll

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Det här med spannkurvor

• Vänligen logga in för att kunna svara
1285 svar till detta ämne

Rossi86

Rossi86

Medlem

• Members
  • Pip
  • 47 inlägg
RCS carbonlite 812 kurvan med HBW 1,29 och FBW 0,45. Verkar vara ganska långa glidzoner, och funkade bra i hårda spår med klister när jag testade dem. Vad säger expertisen, vasaloppsskida?

Rossi86

Rossi86

Medlem

• Members
  • Pip
  • 47 inlägg
Dags att öppna nörderitråden inför säsongen?? Har ett par skins jag inte blir klok på. Peltonen skin pro med mycket spret i toppen. Plockade av skistart. Vid 95 kg har jag värde HBW 2,01, FBW 0,97. Får kanonfäste, nästan oroväckande bra, känns väldigt mjuka i slutspsnnet. Kan trycka ihop skidorna ganska enkelt med bara en hand. Kan man ha så höga värden men mjukt slutspann?

PetterM

PetterM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 155 inlägg

Dags att öppna nörderitråden inför säsongen?? Har ett par skins jag inte blir klok på. Peltonen skin pro med mycket spret i toppen. Plockade av skistart. Vid 95 kg har jag värde HBW 2,01, FBW 0,97. Får kanonfäste, nästan oroväckande bra, känns väldigt mjuka i slutspsnnet. Kan trycka ihop skidorna ganska enkelt med bara en hand. Kan man ha så höga värden men mjukt slutspann?

Värdena är väldigt lika de jag har på mina Rossignol även de plockade av skistart. Har väldigt bra fäste lätt att få fast men även bra glid. Så jag skulle inte va orolig.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 355 inlägg

En spannkurva från skiselector bör väl se ut som en coronakurva, brant uppåt, sen plana ut och sen vända ner igen. (fast spannkurvan är nog lättare att förutse än coronakurvan) <_<

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 368 inlägg

En spannkurva från skiselector bör väl se ut som en coronakurva, brant uppåt, sen plana ut och sen vända ner igen. (fast spannkurvan är nog lättare att förutse än coronakurvan) <_<

En coronakurva ska ju helst vara helt platt på 0...;)

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 355 inlägg

En coronakurva ska ju helst vara helt platt på 0... ;)

Om det hade varit så väl hade jag inte behövt jämför de båda kurvorna :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar