Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bruten tumme!!!


Jouni

Recommended Posts

Satte på mig rullskidorna och sparkade iväg lite fart samtidigt som jag la stavremmarna runt handlederna,första stavtaget så pang! gjorde jag en piruett och låg på rygg.Staven hade gått in i ett brunnslock. Tummen var krokig. 6 v med gipsad hand!!!
Link to comment
Share on other sites

Aj, aj, aj...vad trist!!!

Var själv illa ute förra veckan! Stakade med god fart när plötsligt högra staven fastnade i en spricka i asfalten. Det blev tvärnit och kraschlandning. Hade nog tur som klarade mig med ett skrubbsår på armbågen. Men handleden var ordentligt öm (kardborren i remmen gick upp - annars hade det nog gått sämre)....

 

//Jocke

Link to comment
Share on other sites

fy f-n, jag vet hur tråkigt det är. jag har haft av gipset i 3v och har precis börjat cykla. du slipper bli helt stel i handleden som jag i a f. det närmaste jag har kommit en stav ännu är i vardagsrummet. stelheten börjar släppa, men det blir nog stavsprätt i backen snarare än rullisar när jag väl får på stavarna. Köp dig nå't dyrt det piggar upp:) ett par nya skidor eller stavar behövs väl alltid. själv köpte jag ett par stavar
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hur lång tid tog det innan tummen blev fullt rörlig igen?

om grabben inte är stålmannen lär den inte vara helt ok än, eller? Min handled är ordentligt stel och håller bara för ett par km med hyfsad fart. nu blir det inte så mycket skidor här i tjockhult ändå

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Satte på mig rullskidorna och sparkade iväg lite fart samtidigt som jag la stavremmarna runt handlederna,första stavtaget så pang! gjorde jag en piruett och låg på rygg.Staven hade gått in i ett brunnslock. Tummen var krokig. 6 v med gipsad hand!!!

Är tummen helt återställd nu?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...