Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seedas från tidigare år? VL


Jocke89

Recommended Posts

Seedade mig till startled 8 i vasaloppet 2011. Kom sedan i mål på 9 timmar vilket medförde att jag nu kommer starta i startled 9 2012 om det inte blir något seedningslopp. Eller kan jag använda förra årets seedning så jag kommer i startled 8 igen?

 

Man börjar ju oroa sig när det är 5+ ute och ser ut som det kommer vara så en vecka i alla fall.

 

God jul!

Link to comment
Share on other sites

Om det var någon av Vasaloppets egna lopp som du åkte och seedade dig till Led 8 får du starta i Led 8, alltså om du åkte halvvasan el Öppet spår 2011.

OM du seedade dig i något annat lopp till led 8 så är det ditt vasaloppsresultat med led 9 som gäller, om du inte har nåt bättre resultat i Vasaloppet från 2010 att använda.

Link to comment
Share on other sites

Om det var någon av Vasaloppets egna lopp som du åkte och seedade dig till Led 8 får du starta i Led 8, alltså om du åkte halvvasan el Öppet spår 2011.

OM du seedade dig i något annat lopp till led 8 så är det ditt vasaloppsresultat med led 9 som gäller, om du inte har nåt bättre resultat i Vasaloppet från 2010 att använda.

Hur blir det för mig då som startade i 8 led (efter seedningslopp under vintern) men aldrig kom ända till Mora - vilket borde föra mig bakåt till led 9. Nog måste väl jag kunna seeda upp mig till led 8 igen genom resultat på något långlopp?

Link to comment
Share on other sites

Om det var någon av Vasaloppets egna lopp som du åkte och seedade dig till Led 8 får du starta i Led 8' date=' alltså om du åkte halvvasan el Öppet spår 2011.

OM du seedade dig i något annat lopp till led 8 så är det ditt vasaloppsresultat med led 9 som gäller, om du inte har nåt bättre resultat i Vasaloppet från 2010 att använda.[/quote']

Hur blir det för mig då som startade i 8 led (efter seedningslopp under vintern) men aldrig kom ända till Mora - vilket borde föra mig bakåt till led 9. Nog måste väl jag kunna seeda upp mig till led 8 igen genom resultat på något långlopp?

Samma fråga igen. som den första!

Bara Vasaloppets lopp gäller til seedning året efter.

Så åkte du inte Vasaloppet får du seeda dig igen helt enkelt, om du inte har ett resultat från 2010

Link to comment
Share on other sites

Om det var någon av Vasaloppets egna lopp som du åkte och seedade dig till Led 8 får du starta i Led 8' date=' alltså om du åkte halvvasan el Öppet spår 2011.

OM du seedade dig i något annat lopp till led 8 så är det ditt vasaloppsresultat med led 9 som gäller, om du inte har nåt bättre resultat i Vasaloppet från 2010 att använda.[/quote']

Hur blir det för mig då som startade i 8 led (efter seedningslopp under vintern) men aldrig kom ända till Mora - vilket borde föra mig bakåt till led 9. Nog måste väl jag kunna seeda upp mig till led 8 igen genom resultat på något långlopp?

Samma fråga igen. som den första!

Bara Vasaloppets lopp gäller til seedning året efter.

Så åkte du inte Vasaloppet får du seeda dig igen helt enkelt, om du inte har ett resultat från 2010

Det är denna mening "Bara Vasaloppets lopp gäller til seedning året efter. " som i mina öron låter lite förvirrande. eller också är jag bara Tröög. ;) Nog borde jag väl få starta i led X om jag nu gör sådant resultet på vilket seedningslopp som helst oavsett hur det gått på fjolårets Vasalopp?

Link to comment
Share on other sites

Jag körde i lagom tempo hela loppet och var pigg ända in i mål, så jag rasade ner till 8:e ledet med mina 8 tim. Nu startar jag i 5:e ledet likaväl utan seedningslopp om jag vill, men det blir inget med det även om det inte är fullt för mig. Tyvärr får jag inte sälja min plats, annars hade jag gärna gjort det, men den kan ju vara bra att ha till ett annat år, ifall jag får återfall......

 

Mao är jag veteran from 2012 års VL.:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...