Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Samåka till Kläpparännet?


Manne

Recommended Posts

hittade den här dagsrapporten:

//Hårda lite isiga klassiska spår på den nerblåsta elslingan, skaten är också isig och spårig. Vägen klassiskt fint spår lite hårt naturligtvis.Snärespåret klassiskt spårat med hårda spår men rent från barr och grenar. Milen har fortfarande träd över spåren så det är ej framkomligt ännu,samt att en del trädtoppar ser tunga ut efter snögloppet som var igår, gäller generellt//

Med tanke på 5 cm snö i morgon, enligt smhi,lär det väl bli åka????

Link to comment
Share on other sites

hittade den här dagsrapporten:

//Hårda lite isiga klassiska spår på den nerblåsta elslingan, skaten är också isig och spårig. Vägen klassiskt fint spår lite hårt naturligtvis.Snärespåret klassiskt spårat med hårda spår men rent från barr och grenar. Milen har fortfarande träd över spåren så det är ej framkomligt ännu,samt att en del trädtoppar ser tunga ut efter snögloppet som var igår, gäller generellt//

Med tanke på 5 cm snö i morgon, enligt smhi,lär det väl bli åka????

Besked kommer i morgon före kl.12:00.

http://www6.idrottonline.se/HyboAIK-Skidor/Tavlingar/Klapparannet6januari2012/

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Någon från Stockholmstrakten som är intresserad av samåkning upp till Ljusdal på fredagsmorgonen eller redan på torsdagen?

 

Lär väl ta 4 timmar upp, så på fredagen borde man väl starta runt halv 6 senast

Jag skulle absolut kunna tänka mig att hänga på upp från Stockholm. Har dock själv ingen bil.

Skulle vara kul att se hur formen ser ut redan i tidigt skede efter höstens träning....

Link to comment
Share on other sites

Pratade med spåransvarig igår som varit ut i spåret och tittat...han sa att det såg mycket hoppfullt ut för att det skulle bli bra förhållanden till fredagen :) Just nu snöar det i Ljusdal...

Beslut taget att loppet blir av och det är fina förhållande!!!! Synd att man egentligen inte är tränad för det men det får bli en genomkörare/träningspass utan seedningsmål :/

http://www6.idrottonline.se/HyboAIK-Skidor/Nyheter/Klubbnytt/KlartattkoraKlapparannet61/

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte banan i dag med nya skidor och hade inte en repa i belaget när jag var klar.Det kommer att bli mycket fint till i morgon då prognosen visar-6 och sol.Det ser ut som att det kommer bli ett bra sedningslopp eftersom så många topp 30 åkare i vasaloppet kommer till start.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...