Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Vassa tekniken och na dromtiden i skidloppet med Racefox Ski

Truu och Jonsson fixade dubbel fr Trillevallen

Oskar Kardin och Britta Johansson Norgren vinnare i Grnklitt

Jens Burman och Elisabeth Hgberg snabbast i Bruksvallarna

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Samåka till Kläpparännet?

• Vänligen logga in för att kunna svara
35 svar till detta ämne

Manne

Manne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Nu är det dags för sässongens första seedningslopp för min del! Vasaloppslik bana, 3x14km i Ljusdal 6 jan. Sjukt taggad! Vill snabbt bort från led 4..

http://www6.idrotton...et6januari2012/

Är det någon som vill dela på bensinen från Sundsvall eller annan närbeliggande ort så hör av er.

stebe

stebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 457 inlägg
Samma fråga här, men jag åker från Sandviken.

racewax.se

racewax.se

Medlem

• Members
  • Pip
  • 239 inlägg
Stebe: Vi är minst 4 st fr Gävle som ska åka. Vet du om någon mer fr Högbo ska iväg (Ronnie eller Micke?) Vi bör kunna få ihop två bilar för samåkning.

stebe

stebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 457 inlägg

Stebe: Vi är minst 4 st fr Gävle som ska åka. Vet du om någon mer fr Högbo ska iväg (Ronnie eller Micke?) Vi bör kunna få ihop två bilar för samåkning.

Skall kolla med dem. Men dom kanske vill hem innan det blir mörkt ;)

racewax.se

racewax.se

Medlem

• Members
  • Pip
  • 239 inlägg
äh har ju sett att du åker på så det svischar!

betaåkarn

betaåkarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 184 inlägg
Hej

Någon från Stockholmstrakten som är intresserad av samåkning upp till Ljusdal på fredagsmorgonen eller redan på torsdagen?

Lär väl ta 4 timmar upp, så på fredagen borde man väl starta runt halv 6 senast.

Någon som vet om det snöat i Ljusdal senaste dagarna?
Vasaloppet 2011: tid 5.43 plac 2026 Vasaloppet 2012: tid 4.58 plac 1379
Vasaloppet 2013: tid 5.10 plac 956. Vasaloppet 2015: Tid 5.11 plac 330 Vasaloppet 2016: Tid 4.53 plac 700

morotto

morotto

Medlem

• Members
  • Pip
  • 21 inlägg
Hej!
Är det någon som vet hur förhållandena är i Ljusdal?
Finns det tillräckligt med snö för att genomföra tävlingen tro?

optimisten

optimisten

Medlem

• Members
  • Pip
  • 22 inlägg
Bor några mil utanför Ljusdal och jag ser tyvärr bara gräs och asfalt..
Efter stormen Dagmar som drog in över landet är snön ett minne blott i Hälsingland, därbland Ljusdal.

racewax.se

racewax.se

Medlem

• Members
  • Pip
  • 239 inlägg
hittade den här dagsrapporten:
//Hårda lite isiga klassiska spår på den nerblåsta elslingan, skaten är också isig och spårig. Vägen klassiskt fint spår lite hårt naturligtvis.Snärespåret klassiskt spårat med hårda spår men rent från barr och grenar. Milen har fortfarande träd över spåren så det är ej framkomligt ännu,samt att en del trädtoppar ser tunga ut efter snögloppet som var igår, gäller generellt//
Med tanke på 5 cm snö i morgon, enligt smhi,lär det väl bli åka????

stebe

stebe

Medlem

• Members
  • Pip
  • 457 inlägg

hittade den här dagsrapporten:
//Hårda lite isiga klassiska spår på den nerblåsta elslingan, skaten är också isig och spårig. Vägen klassiskt fint spår lite hårt naturligtvis.Snärespåret klassiskt spårat med hårda spår men rent från barr och grenar. Milen har fortfarande träd över spåren så det är ej framkomligt ännu,samt att en del trädtoppar ser tunga ut efter snögloppet som var igår, gäller generellt//
Med tanke på 5 cm snö i morgon, enligt smhi,lär det väl bli åka????

Besked kommer i morgon före kl.12:00.
http://www6.idrotton...et6januari2012/

Coanda

Coanda

Medlem

• Members
  • Pip
  • 126 inlägg

Hej

Någon från Stockholmstrakten som är intresserad av samåkning upp till Ljusdal på fredagsmorgonen eller redan på torsdagen?

Lär väl ta 4 timmar upp, så på fredagen borde man väl starta runt halv 6 senast

Jag skulle absolut kunna tänka mig att hänga på upp från Stockholm. Har dock själv ingen bil.
Skulle vara kul att se hur formen ser ut redan i tidigt skede efter höstens träning....
Mål 2015: Topp 750 i VL

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg
Pratade med spåransvarig igår som varit ut i spåret och tittat...han sa att det såg mycket hoppfullt ut för att det skulle bli bra förhållanden till fredagen :) Just nu snöar det i Ljusdal...

2014 Placering 818.

betaåkarn

betaåkarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 184 inlägg
Coanda: Jag har lyckats klämma in mig i en bil redan och dessutom tre dagar i en stuga i Harsa. Hoppas du hittar någon att åka med.

Sniper: Mycket glada nyheter! Lycka till!
Vasaloppet 2011: tid 5.43 plac 2026 Vasaloppet 2012: tid 4.58 plac 1379
Vasaloppet 2013: tid 5.10 plac 956. Vasaloppet 2015: Tid 5.11 plac 330 Vasaloppet 2016: Tid 4.53 plac 700

Sniperolsson

Sniperolsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 238 inlägg

Pratade med spåransvarig igår som varit ut i spåret och tittat...han sa att det såg mycket hoppfullt ut för att det skulle bli bra förhållanden till fredagen :) Just nu snöar det i Ljusdal...

Beslut taget att loppet blir av och det är fina förhållande!!!! Synd att man egentligen inte är tränad för det men det får bli en genomkörare/träningspass utan seedningsmål :/
http://www6.idrotton...Klapparannet61/

2014 Placering 818.

Corduroy

Corduroy

Medlem

• Members
  • Pip
  • 194 inlägg
Jag bor i Sundsvall och kanske ska åka, velar lite fortfarande. Om jag ska åka så kan vi dela bil. Jag återkommer ikväll!

Manne

Manne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Klart du ska åka Corduroy! 4x10km, blir riktigt gött med en genomkörare im.

Mora Tore

Mora Tore

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg
Jag åkte banan i dag med nya skidor och hade inte en repa i belaget när jag var klar.Det kommer att bli mycket fint till i morgon då prognosen visar-6 och sol.Det ser ut som att det kommer bli ett bra sedningslopp eftersom så många topp 30 åkare i vasaloppet kommer till start.

Manne

Manne

Medlem

• Members
  • Pip
  • 37 inlägg
Fin rapport! Hur går banprofilen. Mycket backar eller vallafritt och köra stakning?

Mora Tore

Mora Tore

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg
Det är mycket flackåkning men också backar där man behöver fäste.

Corduroy

Corduroy

Medlem

• Members
  • Pip
  • 194 inlägg
Lycka till imorgon Manne! Jag provåkte ikväll och fick inte igång tävlingssuget. Jag kör premiär nästa helg på Våffelrännet istället, då blir det åka av! :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar