Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Samåka till Kläpparännet?


Manne

Recommended Posts

Fint lopp på fin bana. Va lite skeptiskt till snöläget innan men de va ju precis så de räckte..

Tyckte de va en fin bana med inte bara stakning utan lite fina åkbackar me...

Bra placering!

Får höra med klubbkompisen som kom 10 platser efter hur det var...

Ekis och Lejonet2 verkar ju haft en sekundstrid en bit bakom dig!

Link to comment
Share on other sites

Fint lopp på fin bana. Va lite skeptiskt till snöläget innan men de va ju precis så de räckte..

Tyckte de va en fin bana med inte bara stakning utan lite fina åkbackar me...

Bra placering!

Får höra med klubbkompisen som kom 10 platser efter hur det var...

Ekis och Lejonet2 verkar ju haft en sekundstrid en bit bakom dig!

Kompisen Johan körde tydligen ren stakning. Kanske inte rätt beslut? Men tydligen även lite lösa spår en bit av sträckan, med allt för små trugor på Johans stavar. Tydligen lite irriterad över att vara efter Ekis och grabbarna. Jag har bara hört 2-a hands uppgifter....

Link to comment
Share on other sites

Fint lopp på fin bana. Va lite skeptiskt till snöläget innan men de va ju precis så de räckte..

Tyckte de va en fin bana med inte bara stakning utan lite fina åkbackar me...

Bra placering!

Får höra med klubbkompisen som kom 10 platser efter hur det var...

Ekis och Lejonet2 verkar ju haft en sekundstrid en bit bakom dig!

Kompisen Johan körde tydligen ren stakning. Kanske inte rätt beslut? Men tydligen även lite lösa spår en bit av sträckan' date=' med allt för små trugor på Johans stavar. Tydligen lite irriterad över att vara efter Ekis och grabbarna. Jag har bara hört 2-a hands uppgifter....[/quote']

Nej de va ju lite kuperat på sisna ställen där jag inte skulle viljat staka på 4e varvet=)

 

Stavfästet va helt ok för de mesta men riktigt dåligt på vissa ställen.. va dock bara o byta spår då.

Link to comment
Share on other sites

Bra placering!

Får höra med klubbkompisen som kom 10 platser efter hur det var...

Ekis och Lejonet2 verkar ju haft en sekundstrid en bit bakom dig!

Kompisen Johan körde tydligen ren stakning. Kanske inte rätt beslut? Men tydligen även lite lösa spår en bit av sträckan' date=' med allt för små trugor på Johans stavar. Tydligen lite irriterad över att vara efter Ekis och grabbarna. Jag har bara hört 2-a hands uppgifter....[/quote']

Nej de va ju lite kuperat på sisna ställen där jag inte skulle viljat staka på 4e varvet=)

 

Stavfästet va helt ok för de mesta men riktigt dåligt på vissa ställen.. va dock bara o byta spår då.

Håller med, jättefin bana och fantastiskt bra spår! Jag skulle inte velat åka utan fäste heller då jag inte tror att fästvallan tog märkbart på glidet i de hårda spåren, sen var det ju några backar där det var bra att kunna vila armarna med lite diagonal. Lejonet2 stakade dock till väldigt stor del trots att han hade fäste. :) Var ju en liten bit på väg tillbaka efter vändningen i skogen där det var mer lös/nysnö och där kunde stavarna sjunka igenom ibland. Annars var det betongfäste för mig i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Banan var tuffare än jag trodde, en bra genomkörare, sa Calle Halvarsson som härnäst ska åka världscup sprinten i Milano.

 

Ett litet citat av calle kul att även han tyckte det va lite jobbigt he he skulle vara kul o veta va många höjdmeter det blev under dessa 4 varv skulle tro det va en hel del.

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips om hur seedningen kommer se ut?

 

Det som avgör tror jag är hur de gör med alla elitledsåkare som kom in runt 1.55, men frågan är om de släpper in så många i elitledet. De borde göra det.

 

I så fall skulle elitled bli 1.56.

Led 1: 2.04

Led 2: 2.12

Led 3: 2.20

 

Om de fegar gör de så här.

Elit: 1.48

Led 1: 1.58

Led 2: 2.08

Led 3: 2.18

 

Vad tror ni andra?

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips om hur seedningen kommer se ut?

 

Det som avgör tror jag är hur de gör med alla elitledsåkare som kom in runt 1.55, men frågan är om de släpper in så många i elitledet. De borde göra det.

 

I så fall skulle elitled bli 1.56.

Led 1: 2.04

Led 2: 2.12

Led 3: 2.20

 

Om de fegar gör de så här.

Elit: 1.48

Led 1: 1.58

Led 2: 2.08

Led 3: 2.18

 

Vad tror ni andra?

Min gissning:

 

Elit: 1:52

Led1: 2:02

Led2: 2:12

 

Skulle dock inte klaga om det blev som din första lista. :)

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips om hur seedningen kommer se ut?

 

Det som avgör tror jag är hur de gör med alla elitledsåkare som kom in runt 1.55' date=' men frågan är om de släpper in så många i elitledet. De borde göra det.

 

I så fall skulle elitled bli 1.56.

Led 1: 2.04

Led 2: 2.12

Led 3: 2.20

 

Om de fegar gör de så här.

Elit: 1.48

Led 1: 1.58

Led 2: 2.08

Led 3: 2.18

 

Vad tror ni andra?[/quote']

Min gissning:

 

 

 

Elit: 1:52

Led1: 2:02

Led2: 2:12

 

Skulle dock inte klaga om det blev som din första lista. :)

Nu gör de inte mig någonting men tror på 1.48. De ska va tufft o ta sig in i elit. Och sätter dom gränsen vid 1.52 så tar sig ingen ny in i elit heller..

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips om hur seedningen kommer se ut?

 

Det som avgör tror jag är hur de gör med alla elitledsåkare som kom in runt 1.55' date=' men frågan är om de släpper in så många i elitledet. De borde göra det.

 

I så fall skulle elitled bli 1.56.

Led 1: 2.04

Led 2: 2.12

Led 3: 2.20

 

Om de fegar gör de så här.

Elit: 1.48

Led 1: 1.58

Led 2: 2.08

Led 3: 2.18

 

Vad tror ni andra?[/quote']

Min gissning:

 

 

 

Elit: 1:52

Led1: 2:02

Led2: 2:12

 

Skulle dock inte klaga om det blev som din första lista. :)

Nu gör de inte mig någonting men tror på 1.48. De ska va tufft o ta sig in i elit. Och sätter dom gränsen vid 1.52 så tar sig ingen ny in i elit heller..

Nej det lär nog inte bli någon ny (tyvärr :)). Men redan med 1:52 stänger de ute Ronnie Löf som väl får anses som extremt stabil åkare runt plac. 50 och även Patrik Lindh.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...