Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Konstsnöspår i Götaland


Volevodin

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply
Jag kom nyss hem ifrån Skatås, och där finns nu en maskinspårad slinga på ca 900 m, plus att folk egenspårat ytterligare ca 400 m på den intilliggande planen. Kanske inte världens bästa spår, men med rådande väder är det bara att tacka och ta emot. Blir det nu kallt i natt och framöver så kan det bli riktigt fint efter att de spårat om. Fullt av folk var där också, och alla såg lika glada ut :)
Link to comment
Share on other sites

Dryga 30 km idag i Ulricehamn. Jättefina spår med tanke på de förutsättningar som varit.

Många hade problem med fästet, så även jag men på det hela taget var det

UNDERBART, UNDERBART, UNDERBART!!!

:)

Får jag fråga vad du hade för fästvalla på.

Körde själv 1.45tim vid sen eftermiddag med mycket bra skidor.

Hade först ganska tunt med klister Guruwax Extreme 39, som jag jag täckte med burk star Racing Red +2/-2.

Link to comment
Share on other sites

Jag var också där. igår 35 km och 32 km idag. Igår hade jag till en början V40 blå extra (-3/-10) men gick inget bra, la på V45 violet (0/-3) och det gick bättre. Idag körde jag på V45 som gick sådär till en början men blev mycket bättre dom 15 sista km. Härligt med mycket folk, tar på krafterna att köra om dock.

Såg man er?

(jag körde med svart dress och en grå/röd buff på huvudet, salomon grejer)

Link to comment
Share on other sites

Dryga 30 km idag i Ulricehamn. Jättefina spår med tanke på de förutsättningar som varit.

Många hade problem med fästet' date=' så även jag men på det hela taget var det

UNDERBART, UNDERBART, UNDERBART!!!

:)[/quote']

Får jag fråga vad du hade för fästvalla på.

Körde själv 1.45tim vid sen eftermiddag med mycket bra skidor.

Hade först ganska tunt med klister Guruwax Extreme 39, som jag jag täckte med burk star Racing Red +2/-2.

Tejp!

Link to comment
Share on other sites

Jag var också där. igår 35 km och 32 km idag. Igår hade jag till en början V40 blå extra (-3/-10) men gick inget bra, la på V45 violet (0/-3) och det gick bättre. Idag körde jag på V45 som gick sådär till en början men blev mycket bättre dom 15 sista km. Härligt med mycket folk, tar på krafterna att köra om dock.

Såg man er?

(jag körde med svart dress och en grå/röd buff på huvudet, salomon grejer)

Ja det var kul och bra stämning! Tyckte alla samarbetade så gott det gick!

Jag körde i svart, har långt blont hår och åker på Madshus.

Link to comment
Share on other sites

Jag var också där. igår 35 km och 32 km idag. Igår hade jag till en början V40 blå extra (-3/-10) men gick inget bra' date=' la på V45 violet (0/-3) och det gick bättre. Idag körde jag på V45 som gick sådär till en början men blev mycket bättre dom 15 sista km. Härligt med mycket folk, tar på krafterna att köra om dock.

Såg man er?

(jag körde med svart dress och en grå/röd buff på huvudet, salomon grejer)[/quote']

Ja det var kul och bra stämning! Tyckte alla samarbetade så gott det gick!

Jag körde i svart, har långt blont hår och åker på Madshus.

Okej, tror jag såg dig då! Rätt lång? Hade inte du också någon buff eller pannband?

Link to comment
Share on other sites

Jag var också där. igår 35 km och 32 km idag. Igår hade jag till en början V40 blå extra (-3/-10) men gick inget bra' date=' la på V45 violet (0/-3) och det gick bättre. Idag körde jag på V45 som gick sådär till en början men blev mycket bättre dom 15 sista km. Härligt med mycket folk, tar på krafterna att köra om dock.

Såg man er?

(jag körde med svart dress och en grå/röd buff på huvudet, salomon grejer)[/quote']

Ja det var kul och bra stämning! Tyckte alla samarbetade så gott det gick!

Jag körde i svart, har långt blont hår och åker på Madshus.

Okej, tror jag såg dig då! Rätt lång? Hade inte du också någon buff eller pannband?

Nej! Liten och smal, svart mössa!

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet hur det ser ut med spåren på Billingen i Skövde efter gårdagens snöfall? Var där i tisdags då var det rätt bra spår men endast 500 m, hoppas det finns mer nu... (Väldigt dåligt med info om spårstatus som vanligt tyvärr)

Åkte där igår. Då var det ca 2 km spårat med konstsnö. Borde bli mer imorgon med kanonerna+snön som kom igår och idag =)

Link to comment
Share on other sites

...

Skidspar.se var ju en väldigt seg sida, får kolla vidare

Seg nu på förmiddagen ja. Men så brukar det inte alls vara. Så fortsätt använda skidspar.se, och rapportera spårstatus när du åkt någonstans (om ingen annan nyligen gjort det)

Link to comment
Share on other sites

Ingen som orkar svara på frågan om det finns omklädningsrum i Ulricehamn men det står att det finns det på deras hemsida http://www.xcc.se/anlaggning/

 

Det kanske finns spår klara närmare Blekinge än Ulricehamn ?

Skidspar.se var ju en väldigt seg sida, får kolla vidare

Precis som det står på sidan du länkade till. Det finns tillgång till omklädningsrum, vallabod och värmestuga. De hålls öppna mellan 06.00-22.00.

Link to comment
Share on other sites

Vad är status på Billingen? Hur långt är konstsnöspåret (enda info som finns på hemsidan är att det är nyspårat, men hur långt)?

 

Finns det möjlighet att milen eller 5km öppnar under de närmaste dagarna?

Drygt 2,2 km konstsnö enligt skovdenyheter.se

Behövs 10 cm natursnö till för att 2,5 4 5 och 10-kilometern ska bli åkbara.

Link to comment
Share on other sites

Sya skidklubb utandör Mjölby hade den 23/1 ca 1,5 km konstsnöspår i bra skick, banan byggs ut för varje dag inför långloppet Syaslingan som ska genomföras den 5/2

Åkte en dryg mil där igår på fina spår, uppskattar längen till ca. 3km nu. Kanonerna mullrade för fullt, så jag gissar att det inom en snar framtid kommer att utökas ytterligare som Pistvakt säger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...